Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، چه عواملی باعث طلاق می شود؟ ،این سوالی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم و شما عزیزان را با 8 عامل مهم تهدید کننده زندگی مشترک آشنا کنیم.

در گذشته ای نه چندان دور، موضوع طلاق زوجین، امری محال و به دور از ذهن بود اما متاسفانه امروزه طلاق به امری عادی تبدیل شده است و زوجین چنانچه نیازها و توقعات یکدیگر را در زندگی مشترک نتوانند رفع کنند، تصمیم به طلاق از یکدیگر می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اگر زوجین قبل از ازدواج با مهم ترین عواملی که می تواند به طلاق منجر شود آشنا باشند و به خوبی آنها را بشناسند، می توانند از زندگی مشترک شان نسبت به چنین تهدیداتی جلوگیری کنند و یا حداقل در انتخاب همسر دقت بیشتری به خرج دهند.

بنابر بررسی های صورت گرفته مهم ترین عوامل طلاق عبارتند از:

1) نبود باورهای مذهبی:

طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است، به این نتیجه رسیده اند که آمار طلاق در میان زوجین مذهبی نسبت به افرادی که از باورهای دینی ضعیف تری برخوردار می باشند، بسیار کمتر است.

علاوه بر این چنانچه زوجین از باورهای مذهبی با سطح یکسانی برخوردار باشند، احتمال طلاق بیش از پیش کاهش می یابد.

2) مسائل مالی:

همانطور که می دانید نیازهای مادی بخشی از نیازهای هر انسانی برای ادامه زندگی را تشکیل می دهد و زمانی که زوجین نتوانند نیازهای مادی زندگی شان را رفع کنند، ازدواج شان به شکست نزدیک تر می شود.

طبق تحقیقات صورت گرفته، فقر می تواند یکی از شاخص های اصلی افزایش آمار طلاق باشد. در واقع نداشتن توانایی مالی برای رفع نیازهای مادی یا تمرکز بیش از اندازه برای مدیریت هزینه های خانواده به دلیل عدم توانایی مالی کافی برای آن، می توانند از میزان شادی افراد خانواده بکاهد.

3) عدم اطلاع از نکات همسرداری:

در واقع مسئولیت پذیری زوجین می تواند به ساخت یک زندگی مشترک موفق بسیار کمک نماید، از این رو بسیار مهم است که افراد قبل از ازدواج نسبت به مسئولیت های زناشویی خود آگاه شوند و آموزش های لازم برای همسرداری را طی کنند تا بتوانند مهارت هایشان را برای ارتباط با همسرشان به کار ببندند و از رخداد بحث و جدل های بیهوده جلوگیری کنند.

بنابراین استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج می تواند بسیار به شما کمک نماید.

4) چه عواملی باعث طلاق می شود؟ | اعتیاد:

اعتیاد از دیگر مواردی است که می تواند خطر طلاق در زندگی مشترک را افزایش دهد. در بسیاری از موارد صرف اعتیاد طرفین و یا یکی از زوج ها موجب طلاق نمی شود اما عوارض مخرب و ویرانگری که اعتیاد برای فرد معتاد در پی دارد، موجب می شود زندگی مشترک فرد از هم بپاشد.

اعتیاد یکی از اعضای خانواده به دلیل آثار مخرب اش می تواند سلامت فیزیکی و جسمی دیگر اعضا را نیز تحت خطر قرار دهد و معمولا فرد حتی برای حفظ سلامت خود و فرزندان اش تصمیم به طلاق می گیرد.

5) خیانت همسر:

خیانت همسر نیز از دیگر عواملی است که می تواند احتمال جدایی زوجین از یکدیگر را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

در مواقع زمانی که فردی مورد خیانت از سوی همسر خود قرار بگیرد بسیار سخت است که بتواند بار دیگر با او زیر یک سقف زندگی کند و زمانی که اعتماد طرفین نسبت به یکدیگر از بین رفته باشد این موضوع می تواند برای زندگی مشترک شان بسیار خطرناک باشد.

6) ابتلا به اختلالات روانی:

طبق بررسی ها، در ازدواج هایی که یکی از زوجین یا هر دوی آنها یه یک اختلال روانی مانند اضطراب یا افسردگی مبتلا بوده اند، احتمال طلاق افزایش می یابد. بررسی های دیگری نشان می دهد که حدود 90 درصد از ازدواج هایی که یکی از زوجین مبتلا به اختلال دو قطبی مبتلا باشند به طلاق ختم خواهد شد.

بنابراین با کمی دقت می توان دریافت که بررسی سلامت روحی و روانی قبل از از ازدواج می تواند نقش بسیار تعیین کننده ای در جلوگیری از خطر طلاق در زندگی مشترک تان داشته باشد.

7) اختلاف نظر در تربیت فرزندان:

تربیت فرزندان از جمله مهم ترین کارهایی است که زوجین باید بر اساس یک کار مشرک به آن نگاه کنند و طبیعتا اگر در کار مشترکی تفاوت دیدگاه وجود داشته باشد، می تواند موجب بحث و جدل شود.

اختلاف نظر در تربیت فرزندان دیگر عاملی است که می تواند پیوند مشترک زوجین را مورد تهدید قرار دهد. بنابراین بهتر است در زمان خواستگاری در خصوص چگونگی تربیت فرزندان آینده تان با یکدیگر گفت و گو کنید و میزان تفاهم خود را در این موضوع بررسی کنید.

8) فضای مجازی:

نتایج یک مطالعه تحقیقاتی در سال 2015 نشان می دهد که از هر 7 مورد، یک مورد به دلیل اعتیاد همسرش به فضای مجازی یا همان رسانه های اجتماعی، طاق گرفته است. همچنین این مطالعه نشان می دهد که از هر 4 نفر، حداقل 1 نفر از آنها به صورت میانگین هفته ای یکبار به دلیل استفاده بیش از اندازه از شبکه های اجتماعی وارد بحث و مجادله می شوند.

البته ناگفته نماند که این موضوع از دلایل نادر طلاق به شمار می رود اما جنگ و جدل های کوچکی که می تواند برای شما به وجود بیاورد می تواند رابطه عاطفی شما با همسرتان را تحت تاثیر قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمار طلاق فضای مجازی تربیت فرزندان زندگی مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۴۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای صف انتظار زوجین و تاخیر در پرداخت وام ازدواج پیگیری شد

شما شهروندان عزیز در مورد تاخیر در پرداخت وام ازدواج، پیام‌هایی برای سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردید، که پس از بررسی برای پیگیری به سرویس اقتصادی ارجاع داده شد.

 

دغدغه روز/

خلف وعده برخی از بانک‌های کرمان در اعطای وام ازدواج

تاخیر در پرداخت وام ازدواج دغدغه‌ای برای زوجین جوان

نگرانی زوجین خندابی از تاخیر در پرداخت وام ازدواج

وام ازدواجی که زوجین را در نیمه راه گذاشت

نتیجه پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد بلاتکلیفی متقاضیان و عدم پیشرفت پروژه مسکن ملی، در لینک زیر مشاهده کنید.

۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ماجرای صف انتظار زوجین و تاخیر در پرداخت وام ازدواج پیگیری شد
  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم