Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که منطقه شاهد تنش بی‌سابقه‌ای است، جنگنده‌های عربستانی تمرین مشترکی با بمب‌افکن‌های آمریکایی انجام دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خلیج آنلاین، در حال حاضر که منطقه خلیج فارس به دلیل پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا با تنش بی‌سابقه‌ای مواجه است، جنگنده‌های اف-۱۵ عربستانی تمرین مشترکی را با جنگنده‌های اف-۱۶ و بمب‌افکن‌های بی-۵۲ آمریکایی انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق بیانیه وزارت دفاع عربستان، این تمرین توانمندی‌ها و امکانات مشترک دو کشور را به نمایش گذاشته و در رسیدن به توافق و هماهنگی عملیاتی میان دو کشور نقش بسزایی دارد.

همچنین در ادامه این بیانیه آمده است: این تمرین به منزله ادامه همکاری‌های مشترک دو نیروی هوایی جهت حفاظت از امنیت و ثبات منطقه است.

وزارت دفاع عربستان ۱۱ دسامبر گذشته اعلام کرد که بمب‌افکن‌های آمریکایی جنگنده‌های این کشور را هنگام عبور از حریم هوایی عربستان همراهی کردند.

شبکه فاکس نیوز آمریکا اعلام کرد که دو بمب‌افکن مدل بی-۵۲ در چهارمین ماموریت خود ظرف دو ماه گذشته، از پایگاه نورث داکوتا به سمت منطقه خلیج فارس به پرواز درآمدند.

کنت مک‌کنزی، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا ماه گذشته میلادی درباره استقرار جنگنده‌های بی-۵۲ مدعی شده بود: به پرواز درآمدن این بمب‌افکن‌ها در منطقه خلیج فارس حامل پیامی برای کسانی است که قصد آزار رساندن به آمریکایی‌ها را دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عربستان و آمریکا بمب افکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۴۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها در اردوی آماده‌سازی

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم‌های ملی ساندا و تالو کشورمان پس از اتمام مسابقات انتخابی جام ‌جهانی که با قهرمانی مقتدرانه کشورمان همراه بود؛ جهت برپایی اردوی آماده‌سازی وارد کمپ تمرینی تیم‌های ملی چین در شهر خوخات شدند.

قرار است تیم‌های ملی کشورمان در این کمپ تمرینی با ووشوکاران چینی تمرینات آماده‌سازی را دنبال کنند.

تیم‌ ملی ووشو کشورمان خود را برای ۳ رویداد بین‌المللی شامل؛ بازی‌های بریکس کازان روسیه در خردادماه ، جام بین المللی پارس ایران در مردادماه و مسابقات قهرمانی آسیا ماکائو در شهریورماه مهیا می‌کند.

همچنین پس از ورود به محل این کمپ تمرینی، رئیس انجمن ووشو چین، با اعضای تیم‌ ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این راستا تیم تالو کشورمان به همراه تالوکاران چینی ضمن حضور در مدرسه راهنمایی “خوخات” چین اقدام به آموزش نمادین ووشو به هنرجویان حاضر در این مدرسه کردند که این دیدار با استقبال پرشوری از سوی دانش‌اموزان این مدرسه همراه بود.

کد خبر 6090934

دیگر خبرها

  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • تمرین مشترک ملی‌پوشان ووشو با چینی‌ها
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها
  • تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها در اردوی آماده‌سازی
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی توسط ارتش یمن + فیلم