Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، الکسی لیخاچوف رییس روس اتم روز شنبه به شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ گفت: احداث واحدهای نیروگاه هسته ای با مشارکت روسیه در کشورهای دیگر  ادامه دارد.

به گفته لیخاچوف، شیوع همه گیر ویروس کووید-۱۹ نتوانست بر احداث نیروگاه های هسته ای که با مشارکت روس اتم در کشورهای دیگر ساخته می شوند تاثیر گذارد و احداث این نیروگاه ها با سرعت ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نیروگاه هسته ای بوشهر از طرح هایی است که ایران با مشارکت شرکت دولتی روس اتم احداث کرده که واحد اول آن به بهره برداری رسیده و احداث واحد دوم این نیروگاه یک سال پیش آغاز شد.

رییس نیروگاه اتمی بوشهر به تازگی با اشاره به اهمیّت و نقش ویژه‌ این نیروگاه در تولید انرژی الکتریکی ایمن و مطمئن، تاکید کرد: نیروگاه هسته‌ای بوشهر به صورت مداوم تحت نظارت و کنترل نهادهای نظارتی داخلی و مجامع بین‌المللی از جمله نظام ایمنی هسته‌ای کشور، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و انجمن جهانی بهره‌برداران هسته‌ای قرار دارد.  

رضا بنازاده تصریح کرد: نیروگاه اتمی بوشهر با توان تولید هزار مگاوات برق هسته‌ای به عنوان اولین نیروگاه اتمی هزار مگاواتی غرب آسیا در ۱۲ شهریورماه ۱۳۹۰ به شبکه‌ی سراسری برق کشور متصل شد و اینک با عبور از مرز تولید ۴۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای، علاوه بر تبلور تلفیق علم و صنعت و در کنار تربیت و آموزش نیروهای متخصص در این دانشگاه عظیم صنعتی، نقش ویژه‌ای در تأمین انرژی مورد نیاز کشور خصوصاً در استان‌های جنوبی در فصول گرم و سرد سال ایفا می‌کند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: روس اتم هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۵۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل

هم‌زمان با سالگرد فاجعه هسته‌ای چرنوبیل در سال ۱۹۸۶، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی «تکرار» این فاجعه شد.

به گزارش ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا در حوالی زاپوریژیا برای هفتصد و هشتاد و پنجمین روز تحت کنترل روسیه است.»

طبق این پیامی که در تلگرام منتشر شده است، رئیس‌جمهور اوکراین مجددا از جامعه جهانی خواست تا فشاری علیه روسیه اعمال کند و این نیروگاه را به کنترل اوکراین دربیاورند.

ولودیمیر زلنسکی ادعا کرد: «تمامی ابزارهای هسته‌ای در اوکراین از حملات روسیه در امان هستند و این مسئله خود به تنهایی جهان را از یک فاجعه هسته‌ای جدید نجات می‌دهد.»

او در ادامه با اشاره به فاجعه چرنوبیل در ۳۸ سال پیش، نوشت: «ده‌ها هزار نفر به بهای سلامت و جان خود، از گسترش فاجعه چرنوبیل جلوگیری کردند و به زدودن پیامدهای وحشتناک آن در سال ۱۹۸۶ و در سال‌های پس از آن کمک کردند.»

فاجعه اتمی چرنوبیل، حادثه‌ای هسته‌ای بود که در ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ اتفاق افتاد؛ حادثه‌ای که در رآکتور هسته‌ای شماره ۴ نیروگاه چرنوبیل، در نزدیکی شهر پریپیات در شمال جمهوری سوسیالیستی اوکراین از اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی رخ داد.

روسیه و اوکراین مدتهاست یکدیگر را به حمله به نیروگاه اتمی زاپوریژیا متهم می‌کنند. برخلاف آنچه زلنسکی ادعا می‌کند، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز جمعه تاکید کرد ادامه حملات نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا می‌تواند منجر به «عواقب فاجعه‌بار» شود و هم‌چنین حملات مداوم نیروهای مسلح اوکراین به این نیروگاه هسته‌ای را «نگران‌کننده» خواند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت