Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوراله اسعدی روز شنبه در جریان بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بندرخرمشهر با تشریح فعالیت‌های بندر و مشکلات تردد شناورها در اروندرود بیان کرد: لایروبی آبراه اروندرود یکی از دغدغه‌های اصلی مسوولان سازمان بنادر و دریانوردی در سطح کشور است که با لایروبی آن، ظرفیت عبور کشتی با ظرفیت ۲۰ تا ۲۵ هزار تن فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه طرح لایروبی اروندرود بخشی در حوزه ایران و بخش دیگر در حوزه کشور عراق است در ملاقات‌های‌ مقام‌های ۲ کشور این موضوع مورد بحث قرار گرفته و بخش سیاسی و حقوقی آن توسط وزارت امور خارجه و بخش فنی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی نیز با نظارت وزارت امور خارجه پیگیری شده است.

اسعدی گفت: طرح خارج‌سازی پنج شناور مغروقه در آبراه اروند توسط سازمان بنادر و دریانوردی در مرحله تشریفات اجرای مناقصه قرار دارد و تا حدود زیادی کارهای آن انجام شده است.

به گزارش ایرنا اعضای کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان، ضمن بازدید از اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، آخرین وضعیت لایروبی اروندرود و خارج‌سازی مغروقه‌ها را مورد بررسی قرار دادند. 

بندر خرمشهر  با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره‌مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) ،از جمله سه بندر کشور در حوزه خلیج فارس است که در منطقه آزاد واقع شده است.

این بندر به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت به عنوان یکی از مهم ترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

جمعی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح روز شنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی آبادان وارد خوزستان شدند و در نخستین روز سفر از یادمان شهدای شلمچه، بندر خرمشهر، یادمان شهدای علمیات کربلای چهار و یادمان شهدای والفجر۸ در اروندکنار آبادان دیدن کردند.

برچسب‌ها خرمشهر سازمان بنادر و دریانوردی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرمشهر سازمان بنادر و دریانوردی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خرمشهر سازمان بنادر و دریانوردی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اخبار کنکور امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سازمان بنادر و دریانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۵۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس

مشعل سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک سوار بر یک کشتی قدیمی راهی فرانسه شد.

به گزارش ایسنا، مشعل سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک در یونان روشن و 11 روز در سراسر یونان حمل شد. روز گذشته مشعل المپیک به مسئولان کمیته برگزاری بازی های المپیک پاریس تحویل داده شد.

مشعل المپیک دقایقی پیش سوار بر یک کشتی قدیمی سفر خود را به سمت فرانسه آغاز کرد. این کشتی در ماه می وارد بندر مارسی می‌شود و سپس در سراسر فرانسه حمل خواهد شد تا در نهایت وارد پاریس میزبان بازی‌های المپیک شود.

کشتی «بلم» که تنها چند هفته پس از بازی‌های ۱۸۹۶ آتن به آب انداخته شد، سفرش را به مقصد فرانسه و شهر پاریس، میزبان آتی بازی‌های المپیک، آغاز کرد. در این کشتی پرچم کشورهای شرکت کننده در المپیک نیز نصب شده است.

مشعل المپیک هشتم می (۱۹ اردیبهشت) به بندر مارسی می‌رسد. انتظار می‌رود جمعیتی متشکل از 150 هزار نفر  برای دیدن مشعل المپیک بیایند.

کشتی حامل مشعل المپیک 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • مشارکت چین و امارات برای راه اندازی خط کشتیرانی خاور دور - دریای سرخ
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • تردد در بندر شهید ذاکری قشم مجدد برقرار شد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد