Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : در راستای کمک‌های همیشگی که وزارت نفت به استان کرمانشاه داشته، این بار مقرر شده سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری یعنی رقمی معادل ۵۰ هزار میلیارد تومان در کرمانشاه در قالب چند طرح بزرگ و مهم انجام دهد.

او اجرای این طرح‌ها و این میزان سرمایه‌گذاری را کمک بزرگی برای حل معضل بیکاری کرمانشاه دانست و گفت : این میزان سرمایه‌گذاری به راحتی می‌تواند ۱۰۰ هزار شغل مستقیم در استان ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه از این طرح‌ها و پروژه‌های بی سابقه به عنوان هدیه بزرگ دولت به استان کرمانشاه یاد کرد که اجرای آن‌ها کمکی است که حاکمیت برای جبران بخشی از عقب ماندگی‌های کرمانشاه انجام می‌دهد.

او افزود: هم اکنون کار‌های مطالعاتی اجرای این چند طرح مهم در استان کرمانشاه آغاز شده است.

بازوند با بیان اینکه وزارت نفت پیش از این نیز برای احداث پتروشیمی اسلام آبادغرب پیشگام شده بود و همه مسائل مربوط به اصل ۴۴ و ... را نیز حل کرد، ادامه داد: همچنین شاهد کمک‌های این مجموعه به ورزش استان به مبلغ پنج میلیارد تومان و همچنین کمک‌های قابل توجهی در ایام سیل و زلزله بودیم.

سهم یازده درصدی کرمانشاه از سرمایه‌گذاری خارجی امسال کشور

او بر لزوم رفع موانع پیش روی سرمایه‌گذاری در استان تاکید کرد و ادامه داد: باید بروکراسی پیش روی سرمایه‌گذاری را در استان به حداقل برسانیم و اینکه برخی دستگاه‌ها پاسخ یک استعلام را شش ماه طول می‌دهند، به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه به اندازه کافی موانع سد راه سرمایه‌گذاری در کشور داریم و نباید دولتی‌ها نیز مزید علت شوند، گفت: سرمایه جریان سیالی است که نمی‌تواند چند ماه منتظر پاسخ یک استعلام بماند و هرکجا فرصت بهتری فراهم باشد، به آن سمت سوق پیدا کرد.

او با اشاره به سیل نقدینگی قابل توجهی که در کشور وجود دارد و هر بار به سمت یکی از بازار‌ها مانند طلا، بورس و ... می‌رود، افزود: باید سد‌ها را برداریم تا این جریان به سمت استان ما حرکت کند.

استاندار کرمانشاه سرمایه‌گذاری را ابزار مهم تحقق جهش تولید دانست و از مدیران خواست برای برداشتن موانع پیش روی سرمایه‌گذاری در استان تلاش کنند.

بازوند ادامه داد: البته تا کنون اقدامات بسیار خوبی در این زمینه در استان کرمانشاه صورت گرفته که نتیجه آن را در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی استان شاهدیم.

او با اشاره به اینکه بر اساس آمار‌های ۹ ماهه اول امسال، یازده درصد سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط به استان کرمانشاه بوده، گفت: اینکه بعد از استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و تهران جایگاه چهارم کشور را در این زمینه داریم، بسیار قابل توجه است.

مدیر ارشد استان افزود: این میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته در حالی است که در سالیان گذشته هیچ سرمایه‌گذاری خارجی در استان نداشتیم.

دستاورد ۱۳۰ میلیاردی سفر رئیس قوه قضاییه به کرمانشاه

او اشاره‌ای هم به سفر اخیر رئیس قوه قضاییه به استان کرمانشاه داشت و افزود: در قالب این سفر، رئیس قوه قضاییه به مجموعه دستگاه قضایی استان ۱۳۰ میلیارد تومان کمک کرد که کم نظیر بود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه رئیس قوه قضاییه در این سفر در جلسات مختلف حضور یافت و از نزدیک درجریان مسائل و مشکلات استان قرار گرفت، گفت: رئیس قوه قضاییه نه تنها در این جلسات همواره دغدغه تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال را در استان داشت، بلکه کمک کرد فرهنگ صلح و سازش در استان نهادینه شود.

مردم باید نتایج پژوهش را در سفره خود ببینند

بازوند به بودجه‌ای که به طرح‌های پژوهشی در استان اختصاص می‌یابد اشاره کرد و ادامه داد: نباید اجازه بدهیم این بودجه هدر برود و حاصل آن تبدیل به کتابی در کتابخانه‌ها شود.

او با تاکید بر اینکه مردم باید نتایج کار‌های پژوهشی را در سفره، معیشت و اقتصاد خود ببینند، ادامه داد: طرح‌های پژوهشی باید بر اساس شناسایی چالش‌های استان و ارائه راهکار برای حل آن‌ها باشد.

استاندار کرمانشاه افزود: چیزی از دل طرح پژوهشی که ۵۰ میلیون تومان برای آن اعتبار گذاشته شده بیرون نخواهد آمد و باید این اعتبارات را تجمیع و صرف طرح‌هایی که برکات آن عاید استان شود، بکنیم.

بازوند از دستگاه‌هایی که برای طرح‌های پژوهشی اعتبار می‌گیرند خواست به صورت مستمر گزارش هزینه کرد اعتبارات این بخش را ارائه دهند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه وزارت نفت بیکاری جوانان سرمایه گذاری سرمایه گذاری خارجی استاندار کرمانشاه استان کرمانشاه رئیس قوه قضاییه طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۵۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: در فاز نخست میزان توافقات و حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله شستا، صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق بیمه روستاییان و عشایر در استان ۴۵۰۰ میلیارد تومان است.

محسن مولوی امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه در نشست هم‌اندیشی نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ورود شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از برنامه‌های راهبردی استان بوده که در طول این دو سال به عنوان برنامه‌های اصلی مدنظر قرار گرفته و پیگیری شده است، اکنون شاهد حضور صندوق بازنشستگی کشوری، شستا و صندوق بیمه روستاییان و عشایر در بحث سرمایه‌گذاری در سطح استان هستیم.

وی افزود: در فاز اول قرار شد صندوق بازنشستگی کشوری طرح‌های توسعه شرکت شیرخشک پگاه و تکمیل زنجیره مورد نیاز این شرکت در استان انجام شود و برخی از نیازهای سایر شرکت‌ها و صنایع لبنی وابسته به صندوق بازنشستگی نیز در چهارمحال و بختیاری انجام شود، لذا در فاز نخست عملیات اجرایی سه طرح توسعه‌ای در شرکت شیرخشک پگاه در حال انجام است.

مولوی با بیان اینکه دستور واگذاری کشتارگاه صنعتی جونقان از جهاد کشاورزی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر شده که در شرف واگذاری است، بیان کرد: سرمایه‌گذار این طرح صندوق بازنشستگی کشوری مشخص شد، البته در کشتارگاه صنعتی جونقان دو اقدام باید توسط صندوق بازنشستگی کشوری انجام شود، ابتدا کشتارگاه صنعتی باید احیا و به ظرفیت اسمی خود برسد، یعنی به یک کشتارگاهی تبدیل شود که بتواند نیازهای اصلی استان و استان‌های مورد نیاز را تامین کند، در کنار احیای کشتارگاه قرار شد یکی از هلدینگ‌های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری مجموعه کشت و صنعت ۳۰۰۰ راسی با ۳۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را ایجاد کند.

مولوی ادامه داد: در کنار این مصوبه که عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز و به یک پیشرفت مطلوبی خواهد رسید، کشت و صنعت ۳۰۰۰ راسی دشت زرین توسط شستا انجام خواهد شد که حداقل حجم سرمایه‌گذاری۱۰۰۰ میلیارد تومان  است که در حال واگذاری زمین از جهاد کشاورزی به شستا هستیم و به محض واگذاری قطعی، عملیات اجرایی در دشت زرین آغاز می‌شود.

به گفته وی، میزان توافقات و حجم سرمایه‌گذاری در فاز نخست سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان ۴۵۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از چهار پروژه دیگر از جمله تصفیه روغن خوراکی، کارتن‌سازی جونقان، کشت و صنعت ۵۰۰۰ راسی و پالایشگاه سامان در بحث سرمایه‌گذاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و افزود: در پالایشگاه سامان قرار شد سرمایه‌گذاری توسط صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بیمه روستاییان و عشایر و بخش خصوصی به صورت مشارکت سه جانبه اتفاق بیفتد.

مولوی بیان کرد: امید است در فازهای بعدی بتوان سرمایه‌گذاری‌های خوبی در سطح استان اتفاق بیفتد، زیرا اعتقاد داریم سرمایه‌گذاری‌ها متناسب با زیست بوم اشتغال استان هستند و اغلب مشکلاتی که به دلیل ورود نکردن سرمایه‌گذار داخلی بوده می‌تواند از این طریق حل و فصل شود.

وی اضافه کرد: در دور دوم سفر مصوبه‌ای گرفته شد که در صورت نیاز به تامین منابع مالی و تا سقف ۲۰۰۰ میلیارد تومان از طریق شبکه بانکی به سرمایه‌گذاری‌های صندوق بازنشستگی کمک شود.

در این جلسه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نیز به مباحثی همچون نبود ساختمان مناسب برای انجام فعالیت‌های تشکل‌ها، لزوم دیده شدن بیش‌تر حوزه صنایع دستی، تهیه مصالح ساختمانی در بحث مسکن ملی از خارج از استان، سرمایه در گردش کارفرمایان، امنیت شغلی، معیشت و ایمنی کارگران، مباحث مالیاتی و بیمه‌ای کارفرمایان، افزایش هزینه پارکینگ برای کامیون داران در شهرکرد و اجرا نشدن درست قوانین پرداختند.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود