Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حسین زارع روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود اینکه ۱۰۰ درصد نیاز خونی تمامی بیمارستان های استان تامین شده است، این میزان خون نیز برای رفع نیاز خونی هموطنان در استان محروم سیستان و بلوچستان به آن خطه ارسال شده است.

وی افزود: برنامه ریزی شده است تا امسال نیز هشت هزار واحد خون مازاد بر نیاز استان به دیگر استان ها فرستاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: پارسال نیز طبق برنامه ریزی باید ۶ هزار واحد خونی به دیگر استان ها ارسال می شد اما در نهایت هشت هزار واحد خونی ارسال شد.

زارع گفت: بیشتر فرآورده های خونی برای بیماران مورد نیاز است که پلاکت تا سه روز و پلاسما تا ۲ سال قابلیت ذخیره سازی دارد، خون کامل نیز مشکلی برای ذخیره سازی ندارد اما فرآورده های خونی بیشتر مورد نیاز است.

وی نیاز به خون را همیشگی دانست و افزود: از اهدا کنندگان خون در استان انتظار داریم تا همچنان اهدای خون را در برنامه خود داشته باشند.

زارع اظهار داشت: هر فرد بین ۱۵ تا ۶۰ سال با وزن ۵۰ کیلوگرم، که مشکل جسمی نداشته باشد، می تواند خون اهدا کند.

۱۰۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ خراسان شمالی پلاسما اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: در سال جاری ۱۰۲ تن از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در استان که بهبود یافته بودند، با مراجعه به واحد پلاسما آفریزیس این مرکز، پلاسمای خون خود را برای نجات جان بیماران اهدا کردند.

دکتر زارع با بیان اینکه در این واحد تنها یک تخت برای اهدای پلاسمای خون وجود دارد، افزود: فرایند دریافت پلاسما نیازمند آزمایش های طولانی است و بر این اساس، روزانه تنها می توانیم یک تا ۲ نفر را در این مرکز پذیرش کنیم.

وی اظهار داشت: اسامی بیماران کرونایی بهبود یافته را در اختیار داریم و در صورت نیاز با آنان تماس می گیریم و همچنین افرادی که بیماری کرونا داشته و از بیمارستان ها مرخص شده اند نیز خود می توانند به مرکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

وی شهروندان بهبود یافته از بیماری کرونا را به اهدای پلاسمای خون خود فراخواند و افزود: اگر پلاسمای بیماران بهبودیافته فاکتورهای ایمنی علیه بیماری را داشته باشد از آنان پلاسما گرفته می شود.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: در ۹ ماه امسال ۱۱ هزار و ۵۸۸ نفر برای اهدای خون به مراکز ثابت و سیار خونگیری استان مراجعه کردند که از این تعداد ۹ هزار و ۴۴۶ نفر موفق به اهدای خون شدند.

زارع اظهار داشت: اهدای خون در این بازه زمانی در مقایسه با سال پیش از آن ۲.۵۱ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه همه گیری بیماری کرونا تاثیر منفی بر مراجعه اهداکنندگان خون گذاشته شده است، افزود: تمامی دستورالعمل های بهداشتی در مراکز خونگیری به صورت سختگیرانه رعایت می شود و با غربالگری تنها افراد سالم وارد مجموعه می شوند.

وی گفت: با توجه به اینکه احتمال سرایت این بیماری از طریق خون بسیار پایین است، افراد نباید نگران آلودگی به بیماری کرونا در مراکز اهدای خون باشند و با اهدای خون در نجات جان بیماران سهیم شوند.

وی اظهار داشت: انتقال خون خراسان شمالی نیاز خونی ۱۲ بیمارستان را برآورده می کند و پاسخگوی تمامی نیازهای خونی مراکز درمانی استان است.

زارع افزود: نیاز به خون و فرآورده‌های آن، نه فصلی و مقطعی که همیشگی است و بیماران سرطانی، دیالیزی و خاص از جمله تالاسمی،  زنان باردار و مصدومان تصادفات و دیگر موارد نیازمند خون هستند و نباید اهدای این ماده حیاتی در هیچ شرایطی کمرنگ شود.

وی اظهار داشت: شاخص اهدای خون استان در سال جاری ۸۱.۵۱،  شاخص اهدای خون بانوان هفت و شاخص اهدای خون مستمر نیز ۵۸.۴ درصد است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۹۶ درصد نیاز خونی آن در داخل استان تامین می‌شود.

برچسب‌ها بجنورد سازمان انتقال خون ايران خراسان شمالی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سازمان انتقال خون ايران خراسان شمالی بجنورد سازمان انتقال خون ايران خراسان شمالی بهداشت و سلامت اخبار کنکور خون خراسان شمالی بیماری کرونا انتقال خون هزار واحد اهدای خون نیاز خونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۵۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، علی فرخنده با بیان اینکه در دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور یادمان پروفسور معتمدنژاد به میزبانی خراسان جنوبی حدود ۶۰۰ نفر ثبت نام و آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند ، گفت:  پس از بررسی و داوری اولیه آثار، تعداد ۴۱۷ اثر تأیید شده و  در ادامه توسط دفتر مطالعات برنامه ریزی رسانه‌های وزارت ارشاد داوری می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از بین ۶۰۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، خراسان جنوبی با ۳۱۴ اثر و خراسان رضوی با ارسال ۱۴۱ اثر به ترتیب بیشترین آثار را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده، افزود: مابقی آثار هم از استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، جنوب کرمان، یزد، خراسان رضوی و شمالی ارسال شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای شرق کشور در ۲۷ اردیبهشت و روز ارتباطات خبرداد و گفت:  پس از بررسی اولیه، ۱۸۳ اثر به دلیل عدم مطابقت با فراخوان، عدم تناسب تاریخ آثار بر اساس فراخوان و... به جشنواره راه نیافت.
فرخنده با بیان اینکه جشنواره در دو بخش موضوعی و آزاد برگزار می‌شود، گفت: از ۴۱۷ اثر تأیید شده، ۲۵۵ اثر در بخش آزاد و ۱۶۲ اثر در بخش موضوعی است که در بخش آزاد نیز بیشترین اثر به ترتیب در زمینه تیتر و گزارش و در بخش موضوعی هم بیشترین آثار تأیید شده در بخش شعار سال است.
دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور یادمان پروفسور معتمدنژاد با حمایت معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری خانه مطبوعات استان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اولین حرف های آتیلا حجازی درباره استقلال | من خارج از کشور بودم اما ...|‌ با این شرایط قهرمانی آسیا صد درصد شدنی است
  • حجازی: خارج از ایران بودم و به خاطر استقلال برگشتم
  • افتتاح واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور
  • نیاز ۷۰ مدرسه شهرستان هشترود به نوسازی
  • اتباع غیرمجاز افغان دستگیر و از کشور خارج می شوند /۵۰ درصد اتباع در کدام شهر ساکن هستند؟
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی