Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@18:11:53 GMT

کرامبل چیست و آن را از کجا تهیه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۲۵۸۲۷

کرامبل چیست و آن را از کجا تهیه کنیم؟

بله مردم انگلستان پاسخ بمباران‌های وحشتناک اشتوکاهای هیتلر را با شیرینی جدیدی دادند، شیرینی که تا آن زمان کمتر به گوش خیلی‌ها خورده بود: کرامبل

چرا کرامبل؟

کرامبل در مقایسه با شیرینی‌های اروپایی مثل پای و کیک‌های اسفنجی، آرد و شکر کمتری را مصرف می‌کرد. البته در آن وضعیت که خیلی‌ها نمی‌دانستند کرامبل چیست، شروع سختی برای معرفی این شیرینی به مردم مغموم دیده می‌شد، اما بریتانیایی‌ها می‌خواستند که دوام بیاورند، و برای این دوام نیاز به دلخوشی‌های شیرین داشتند و خیلی زود این شیرینی تبدیل به دلخوشی جدیدی برای جنگ‌زده‌های اروپایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم لندن و شهرهای اطراف آن که به شدت زیر بمب‌های هواپیماهای جنگ‌ مدرن بودند، شب‌ها را در مترو می‌خوابیدند و صبح را از همان‌جا به سرکار می‌رفتند. زندگی در این سبک، نیاز به شیرینی مثل کرامبل داشت که بتواند با کمترین مواد اولیه، غنی‌ترین نیازهای بدن آن‌ها را تامین کند.

چند نوع کرامبل داریم؟

کرامبل به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود. ۱- کرامبل‌هایی که به عنوان پیش غذا درست می‌شوند و ۲-کرامبل‌های شیرین.

کرامبل پیش غذا از مخلوط انواع سبزیجات و گوشت با فیلینگ سس‌های مختلف و هیجان‌انگیز درست می‌شود، پنیر برای این نوع از کرامبل، نقش چسب را دارد. اما کرامبل شیرین شهرت جهانی‌تری دارد و معمولا با پایه‌ای از میوه‌های پخته شده، درست می‌شود و بعد از لایه‌ای ترد، ترکیبی از آرد و شکر و کره به عنوان تاپینگ رویش قرار می‌گیرد.

معروف‌ترین کرامبل را با سیب درست می‌کنند اما تنوع‌ زیادی می‌شود در آن به کار برد، کرامبل بادام، کرامبل خرمالو و کرنبری از خوشمزه‌ترین کرامبل‌ها هستند. البته می‌شود آن را به صورت ایرانی شده و با طعم عرقیجات شیرازی هم میل کرد.

کرامبل چطور تهیه می‌شود؟

کرامبل(crumble)  از دسته شیرینی‌ها و یا کیک‌های روکش‌دار است. البته نه آن روکش معمولی که انتظارش را دارید، روکش با گاناش و خامه و.. نه! بلکه روکشی از خود مواد کرامبل که بعد از پخت، رویه کیک را ترد و لذیذ می‌کند.

معمولا در شیرینی‌پزی؛ کرامبل به مواد نسبتا خشکی که با دست به شکل خرده نان درمی‌آیند گفته می‌شود و بین شیرینی‌پزها روایت هست که این کیک بدون هیچ مهارت و پیش زمینه‌ای خوب در می‌آید، حتی بچه‌ها هم می‌توانند کرامبل خوشمزه‌ای درست کنند. اما اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید کرامبل را در خانه تهیه کنید، با مراجعه به یک فروشگاه آنلاین کیک و شیرینی خانگی هم قادر به تهیه‌ی این شیرینی هستید.

اما بهترین کرامبل‌ را در ایران چه کسی تهیه می‌کند؟

یکی از بهترین تولیدکننده‌های کرامبل در ایران کیک‌خونه است. آنها کسب و کارشان را با فروش کیک‌های خانگی شروع کردند. کیک‌خونه چند سالی است که با کیک و شیرینی‌هایش بین خوش‌خوراک‌ها جای خودش را پیدا کرده. برگ برنده‌اش هم مزه‌ی خانگی و تنوع محصولاتش است. ما هر سلیقه‌ای که داشته باشیم و هوس هر کیکی کنیم، از سایت کیک خونه دست‌ خالی برنمی‌گردیم. خلاصه نمی‌شود به خرید کیک و شیرینی‌هایی با طعم خاص فکر کرد و یاد کیک‌خونه نیفتاد.

در منوی کیک‌خونه تنوع بالایی وجود دارد و علاوه بر کرامبل‌ها؛ براونی، پای، کیک‌ اسفنجی، پیروک، کوکی و شیرینی‌های خانگی هم پیدا می‌شود. آنها تا به امروز تجربه‌ی طعم‌های زیادی را به مشتریان خود چشانده‌اند. از کیک‌هایی که با عسل یا بادام تهیه می‌شوند، تا کیک‌هایی با مزه‌ی اصیل ایرانی مثل بهاری، یا کیک‌های با همراهی میوه‌های فصل: پرتقال، خرمالو و آلبالو.

چرا کرامبل‌های کیک‌خونه

کرامبل‌های کیک‌خونه مثل تمام محصولاتش، روزپخت است. آن‌ها از مواد اولیه‌ی باکیفیتی استفاده می‌کنند و با رعایت کامل نکات بهداشتی، کرامبل‌هایی را با عطر و طعم خانگی تهیه می‌کند.

کیک‌خونه چه نوع کرامبل‌هایی دارد؟

کرامبل‌ها مدت زمان زیادی نیست که پای‌شان به ایران باز شده، اما در همین مدت کم هم طرفداران زیادی را به خود جذب کرده‌اند. در این میان تنوع بالای کرامبل‌ها در کیک‌خونه باعث شده، کرامبل جزو انتخاب‌های اولیه‌ی خریداران کیک‌خونه باشد.

کرامبل سیب

کرامبل سیب محبوب‌ترین و از قدیمی‌ترین طعم‌های کرامبل است. کیک‌خونه در تهیه‌ی این کرامبل از دارچین هم استفاده می‌کند، که مکملی بسیار عالی برای مزه‌ی سیب محسوب می‌شود.

کرامبل بادام

بادام از آجیل‌هایی‌ست که در ایران سابقه‌ی زیادی دارد و کیک‌خونه هم با این خوراکی نوستالژیک اقدام به تولید کرامبل کرده ‌است. کرامبل بادام کیک‌خونه دارای رویه‌ای از پرک‌های بادام است و از محبوب‌ترین‌های منوی کیک‌خونه به شمار می‌رود.

کرامبل کرنبری

طعم ملس کرنبری با همراهی خمیر ترد کرامبل حتما می‌تواند یکی از جذاب‌ترین انتخاب‌های شما از منوی کرامبل‌ کیک‌خونه باشد.

کرامبل خرمالو

کرامبل خرمالوی کیک‌خونه مزه‌ی پاییز می‌دهد، اما آن‌ها در فصل زمستان هم کرامبل خرمالو را تهیه می‌کنند. بافت بیسکویتی این شیرینی با همراهی طعم خاص خرمالو می‌تواند انتخاب ویژه‌ای برای عاشقان این میوه‌ی خوش‌رنگ باشد.

کرامبل بهارشیراز

قطعا منحصر به ‌فردترین طعم در بین کرامبل‌های کیک‌خونه، بهار شیراز است، این کرامبل به خوش‌آهنگی یک آواز دلنشین است، یا هارمونی طعم‌های آن شبیه به چینش کلمات در یک شعر هستند.
برای تهیه‌ی این کرامبل، کیک‌خونه از چهار عرق محبوب و خوش‌بو استفاده می‌کند. نسترن، بیدمشک، بهارنارنج و گلاب از عرقیجات موجود دراین کرامبل‌اند. اگر انگلیسی‌ها کرامبل را اختراع کردند، ابداع کیک‌خونه طعم منحصربه‌فرد و ایرانی شده‌ی این طعم از شیرینی مدرن است.

کرامبل را چطور سرو کنیم؟
بهتر است در ظرف‌های نقره‌ای یا مسی این شیرینی سرو شود، البته زیبایی خاصی روی تخته‌های سرو هم پیدا می‌کند، همین‌طور کنارش می‌توانید بستنی و خامه هم میل کنید.

اگر می‌خواهید کرامبل را امتحان کنید یا جزئیات بیشتری برای خرید کرامبل و انتخاب طعم‌هایش نیاز دارید، می‌توانید همین الان وارد سایت کیک‌خونه شوید و سفارش خود را ثبت کنید.

کد خبر 578366 برچسب‌ها مجله دستور العمل شیرینی پزی شیرینی‌جات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شیرینی جات ی این شیرینی شیرینی ها کرامبل ها کیک خونه ی خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۵۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه پنیر با ۲ لیتر شیر ، زنجبیل و لیموترش (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه آبگوشت زغالی به روش روستائیان هندی (فیلم) طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم) طرز تهیه گوجه بادمجان به سبک فرانسوی (فیلم)

دیگر خبرها

  • عکس| خانم بازیگرِ تلویزیون، برای همیشه ایران را ترک کرد
  • گفتگو با تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «نون خ ۵»
  • طرز تهیه "چلو مرغ بانکوکی" به روش آشپز تایلندی (فیلم)
  • طرز تهیه یک غذای محلی خوشمزه با دم گاو (فیلم)
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • طرز تهیه پنیر با ۲ لیتر شیر ، زنجبیل و لیموترش (فیلم)
  • تهیه بسته های اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • بلیت‌ کنسرت محسن ابراهیم‌زاده را از «سینماتیکت» تهیه کنید
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد