Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:04:42 GMT

ادارات شازند و اراک در ۲۱ دی‌ماه تعطیل اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۲۵۸۹۲

ادارات شازند و اراک در ۲۱ دی‌ماه تعطیل اعلام شد

" سید علی آقازاده " عصر شنبه در نشست کار گروه اضطرار کاهش آلودگی هوای اراک افزود: کوره های آجرپزی، کارخانجات آسفالت و شن و ماسه تا پایان هفته جاری تعطیل و همچنین تردد خودروهای سنگین به سمت مبادی ورودی شهر اراک ممنوع است.

وی بیان داشت: پایان آذرماه موج سرمای شدید وارد کشور و به تبع آن استان مرکزی شد که این امر منجر به افزایش مصرف گاز خانگی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت با اشاره به استفاده نیروگاه از سوخت مازوت نیز گفت: تعطیلی نیروگاه شازند خسارات زیادی به برق کشور، مصرف برق خانگی و صنایع استان وارد می کند، بنابراین فعالیت دو واحد از چهار مدار نیروگاه متوقف و سهمیه مشخص برای استفاده از سوخت مازوت تعیین شد.

آقازاده تاکید کرد: با توجه به این‌که وضعیت آلایندگی استان از کلانشهرهای دیگر کمتر بود اما استان مرکزی اولین استانی بود که هفته گذشته یک روز را تعطیل اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی هواشناسی، از سه شنبه هفته جاری شرایط آب و هوایی اراک مساعدتر می شود، گفت: تا پایان هفته جاری باید شرایط را مدیریت کرد تا تعطیلی بیش از یک روز نداشته باشیم.

استاندار مرکزی بیان داشت: میزان مصرف سوخت مازوت نیروگاه را برای هفته آتی کاهش می‌دهیم و شرکت گاز هم باید متعهد شود گاز بیشتری به نیروگاه تزریق کند تا با حداقل مصرف سوخت مازوت و حداکثر گاز از این شرایط اضطراری خارج شویم .

آقازاده، دی ماه سال جاری را بدترین ماه طی سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: کاهش نزولات جوی و سکون نسبی هوا سبب شد که امسال با افزایش روزهای آلاینده در شهر اراک مواجه شویم .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه میزان گاز مصرفی استان ۲۰ میلیون متر مکعبدر روز است گفت : ۷۰ درصد گاز مصرفی خانگی و ۳۰ درصد مربوط به صنایع و نیروگاه است است که می طلبد با یک اقدام عملیاتی حداقل ۱۰درصد مصرف گاز خانگی را کاهش دهیم تا شاهد قطع گاز نباشیم .

" بهروز اکرمی " با تاکید بر اینکه باید به مسائل به صورت کلی مورد ارزیابی قرار گیرد، افزود: برای کاهش برق خانگی و صنایع نیز باید تدابیر ویژه ای اندیشیده شود تا در فصل زمستان مردم با مشکل مواجه نشوند.

وی بهره گیری از سوخت مازوت را یکی از دلایل آلودگی هوا دانست و گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا تردد خودروها از ساعت ۲۱تا ۴صبح ممنوع است که باید پلیس راهنمایی و رانندگی با جدیت ورود کند و برای رانندگان متخلف پیامک جریمه ارسال کنند .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تاکید کرد: تعطیلی نیروگاه شازند خسارات زیادی به همراه دارد بنابراین باید با ارائه یک تصمیم منطقی و کارشناسی تلاش شود این واحد تولیدی با افزایش گاز مصرفی و کاهش میزان سوخت مازوت به فعالیت خود ادامه دهد. 

برچسب‌ها مازوت اراک استان مرکزی سیدعلی آقازاده آلودگی هوا واحدهای آلاینده پروندهٔ خبری آلودگی هوا در کلان‌شهرهای ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازوت اراک استان مرکزی مازوت اراک استان مرکزی سیدعلی آقازاده آلودگی هوا واحدهای آلاینده اخبار کنکور آلودگی هوا سوخت مازوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۵۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و شرکت شیر پاستوریزه پگاه اراک به‌منظور گسترش همکاری‌‏های علمی، پژوهشی، آموزشی و کاربردی با هدف استفاده از توانایی‌های علمی و توسعه همکاری‌‏های آموزشی، تحقیقاتی، فناوری و رفاهی برای استمرار ارتباط سازمان‎‏یافته بین دو سازمان در سالن جلسات شرکت شیر پاستوریزه پگاه تفاهم‌نامه مشترک امضا کردند.

دبیر هیئت امناء و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در این نشست با بیان اینکه «طرح پویش» طرحی دانشجومحور و در راستای تقویت توانمندی و کارورزی دانشجویان در ارتباط با صنعت است، اظهار کرد: دانشگاه با تربیت نیرو‌های انسانی ماهر و متخصص، زمینه اشتغال آنان را مهیا می‌سازد.

مرتضی قاسمی افزود: با عملیاتی شدن طرح پویش، شکاف ایجاد شده بین دانشگاه و صنعت از بین خواهد رفت و گام‌های مؤثری در آموزش‌های علمی و مهارت‌آموزی برداشته خواهد شد و در آینده شاهد تحول چشمگیر در ایجاد اشتغال و راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها خواهیم بود.

وی بیان کرد: امکانات بسیار خوبی در سطح آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی وجود دارد که می‌تواند کمک بالقوه‌ای به صنعت به‌خصوص به شرکت شیر پگاه اراک کند.

مدیرعامل پگاه اراک هم گفت: یکی از سیاست‌های این شرکت ارتباط نزدیک با دانشگاه‌ها بوده و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان مرکزی و طبق سیاست‌های شرکت صنایع شیر ایران دنبال ایجاد رابطه نزدیک همسو با سیاست‌های کلان شرکت است.

رامین طهماسبی با تأکید بر نیاز به پشتوانه علمی مناسب برای تولید، گفت: از زمان اضافه شدن این مجموعه به شرکت‌های صنایع شیر ایران پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته که می‌تواند با همکاری دانشگاه و استفاده از ظرفیت علمی و دانش فنی استادان و دانشجویان هرچه بیشتر به اهداف عالی مدنظر دست یابد.

به گزارش آنا؛ تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و شرکت شیر پاستوریزه پگاه اراک در ۱۲ ماده و ۳۹ بند به امضای قاسمی دبیر هیئت امناء و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و طهماسبی مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه اراک رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • شروع رقابت‌های آزمون سراسری در استان مرکزی
  • برگزاری بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس بدون حضور بانوان+عکس
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت