Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:00:02 GMT

غم برخی دانش‌آموزان تالش از دسترس نبودن شاد

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۲۵۹۷۱

غم برخی دانش‌آموزان تالش از دسترس نبودن شاد

شیوع ویروس عالمگیر کرونا علاوه بر خسارت های جانی و مالی در همه کشورها، کلاس های درس مدارس و دانشگاه ها را به فضای مجازی سوق داد و با وجود تلاش مسئولان مختلف برای فراهم کردن بستر مطمئن و پایدار اینترنت جهت استفاده آسان و فراگیر دانش آموزان از شبکه آموزش شاد، دسترسی به آن در برخی مناطق دشوار است و این روزها دانش آموزان روستاهای سیاهداران و دیگه سرای شهرستان تالش نیز در حسرت پوشش اینترنت و استفاده آسان از شاد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطر بیسوادی پنهان یا ترک تحصیل دانش آموزان

چند تن از اولیای دانش آموزان روستای سیاهداران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مشکل دسترسی نداشتن ۱۰۰ دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی به شبکه شاد را همزمان با امتحانات، جدی دانستند و به گفته برخی از اهالی روستای دیگه سرای بخش اسالم، حدود ۱۱۰ دانش آموز این روستا نیز با همان مشکل درگیر هستند.

یکی  از اهالی روستای دیگه سرای بخش اسالم با ابراز نارضایتی از نبود یا ضعف اینترنت در روستا، گفت: دهیار روستا از چند ماه قبل برای رفع این مشکل تلاش می کند اما کسی جوابگو نیست و دانش آموزان همچنان سردرگم هستند.

علی رستمی ادامه داد: با مقوله آموزش نمی توان شوخی کرد و حدود یکسال است که درگیر شیوع کرونا هستیم و آموزش مجازی در این روستا به دلیل نبود اینترنت، همچنان درحد صفر است و بیشتر خانواده ها از این قضیه ناراحت هستند و فرصت جبران نقایص آموزشی وجود ندارد و اگر بر همین روال پیش برود، دانش آموزان ما بی سواد پنهان خواهند بود.

محمد احمدی یکی دیگر از اهالی این روستا گفت: بعضی از خانوارها فرزندان خود را به دلیل نبود آموزش مجازی، سر کار فرستاده اند و عده ای قصد مهاجرت از روستا را دارند و به نظر من کوتاهی بزرگی در حق آینده سازان این روستا صورت گرفته است.

وی افزود: ما انتظار دسترسی  به اینترنت همراه اول و ایرانسل را داریم و از مسئولان مخابرات و آموزش و پرورش تقاضا و انتظار داریم با همکاری همدیگر، پوشش مناسب اینترنت و شاد را برای این روستا فراهم کنند.

جستجوی آنتن در نواحی مرتفع

اولیای دانش آموزان روستای سیاهداران نیز که بهمراه فرزندان خود برای دانلود محتویات برنامه شاد به محلی مرتفعی در ورودی سورتمه ریلی سیاهداران آمده بودند، گفتند: در روستای ما به اینترنت دسترسی وجود ندارد و ما برای دانلود محتویات برنامه شاد مجبوریم هر روز به کنار دکل بیائیم تا فرزندان ما محتواهای لازم را اینجا دریافت و دانلود کنند و پس از انجام تکالیف در خانه، دوباره برای ارسال تکالیف به اینجا باز می گردیم.   

مشکل اینترنت روستای بسک در حال رفع است

چندی پیش در روستای بسک بخش مرکزی تالش نیز حدود ۴۰ دانش آموز و دانشجو با مشکل دریافت اینترنت برای آموزش مجازی مواجه بودند و بخشدار مرکزی تالش به تازگی در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اعلام کرد که بعضی تجهیزات برای نصب و تعبیه دکل در کنار مدرسه روستا آماده شده و بقیه وسایل مورد نیاز نیز توسط پیمانکار پروژه تهیه خواهد شد و با نصب و راه اندازی دکل مخابراتی، مشکل دانش آموزان این منطقه در دریافت اینترنت رفع خواهد شد.

اکنون اولیا و دانش آموزان روستاهای سیاهداران بخش مرکزی و دیگه سرای بخش اسالم تالش نیز چشم به راه مسئولان هستند تا با بررسی میدانی و دقیق موضوع، دکل مخابراتی و تجهیزات لازم دیگر را فراهم کنند و پوشش اینترنت مفید و دسترسی به سامانه شاد برای آینده سازان در روستاهای مذکور تامین شود.

بی شک اگر نوجوانان و جوانان امروز شاهد پیگیری و دوندگی مسئولان برای رفع این مشکلات باشند، از مسئولان ساعی و دلسوز این درس را فراخواهند گرفت که نباید برای برطرف کردن موانع پیشرفت، تساهل و تسامح نشان داد و همین جوانان امروز در فرداهای خود با عزمی راسخ تر برای رفع مشکلات وارد میدان عمل خواهند شد.

حدود ۳۷ هزار دانش آموز در بیش از ۵۰۰ مدرسه تالش به صورت مجازی به تحصیل علم و دانایی مشغول هستند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

برچسب‌ها اینترنت ویروس کرونا مدارس روستائیان شبکه های مجازی اسالم تالش شبکه های اجتماعی فضای مجازی دکل مخابراتی دانش‌آموزان پروندهٔ خبری شبکه آموزشی شاد آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اینترنت ویروس کرونا مدارس اینترنت ویروس کرونا مدارس روستائیان شبکه های مجازی اسالم تالش شبکه های اجتماعی فضای مجازی دکل مخابراتی دانش آموزان اخبار کنکور دانش آموزان آموزش مجازی دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۵۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی در آیین آغاز این طرح گفت: این طرح در راستای مهارت آموزی، شادابی و نشاط برای ۴ هزار و ۳۰۰ دانش آموز پایه ششم ابتدایی از امروز در استان اجرا می شود. وی از توجه دولت مردمی ایران قوی به مهارت آموزی دانش آموزان خبر داد و افزود: طرح شنا گامی برای تقویت سلامت جسمی و روحی دانش آموزان برای یادگیری بهتر است. معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: این طرح از امروز برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دختر و پسر در شهرستان بویراحمد رسما آغاز شد. فرشید کرمی افزود: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده است. کرمی ادامه داد: در پایان طرح مهارت آموزی شنا به دانش آموزان شرکت کننده، گواهی مهارت شنا ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • تلاش معلم شهرکردی برای آموزش دانش آموزان منطقه عشایر نشین
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص