Web Analytics Made Easy - Statcounter

افراسیابی گفت: ارتباط دانشگاه و جامعه نیاز به ساز و کارهایی دارد که به صورت سیستماتیک این ارتباط را محقق کند و راه‌اندازی کانون‌های تفکر دانشگاه یزد با این هدف انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، حسین افراسیابی بعد از ظهر امروز در  نشست با اصحاب رسانه استان گفت: صحبت از ارتباط دانشگاه و جامعه نیاز به ساز و کارهایی دارد که به صورت سیستماتیک این ارتباط را محقق کند و راه اندازی کانون‌های تفکر دانشگاه یزد نیز با این هدف انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کانون‌های تفکر دانشگاه یزد بر پنج حوزه از معضلات استان شامل آب، گردشگری، سلامت اجتماعی، شهر هوشمند و اقتصاد دانش بنیان تمرکز کرده‌اند و در قالب یک مدل سه ضلعی که یک ضلع آن دانشگاه، یک ضلع دولت و سازمان‌های دولتی و ضلع دیگر نیز مردم و کارشناسان بخش خصوصی هستند، فعالیت می‌کنند.

مدیرحوزه ریاست دانشگاه یزد با بیان اینکه فعالان هر حوزه پیرامون مسائل اولویت‌دار استان در این مثلث فکری گفتگو می‌کنند، افزود: مسئله یابی در مرحله نخست قرار داد و در مراحل بعد افرادی که با این مسئله سر و کار دارند کنار هم می‌نشینند. چرا که اعتقاد ما بر این است مدیریت و تفکر جزیره‌ای راهگشا نیست و خوشبختانه کانون‌های تفکر توانسته‌اند تا حدی زمینه بحث و گفتگو را بازکنند و انتظار داریم در آینده انسجام لازم نیز شکل بگیرد.

افراسیابی با تاکید بر اینکه باید در کانون‌های تفکر به سمت حل مسئله گام برداشت، افزود:  همانگونه که مشاهده می‌شود مسائلی که اکنون در این کانون‌ها مطرح می‌شود از جمله مسائل کاربردی در استان است.

وی تصریح کرد: در مورد علوم انسانی ماموریت ما متفاوت و دشوارتر است. خوشبختانه پژوهشکده توسعه انسانی و همچنین پژوهشکده سیاستگذاری و رفاه اجتماعی دانشگاه یزد از وزارت علوم مجوز گرفته است و اقدامات خوبی نیز در این حوزه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کانون های تفکر دانشگاه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۶۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهامت و جسارت در دل جوانان ایرانی جوانه زد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، امام جمعه آشخانه در آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نماز گزاران با اشاره به سیلی ایران به اسرائیل گفت:با عملیات وعده صادق و رمز یا رسول الله یک سیلی به اسرائیل به تلافی حمله اسرائیل به کنسولی جمهوری اسلامی در سوریه زده شد.
حجت‌الاسلام جواد شریعتی نژاد افزود: مسئله اصلاً تعداد موشک‌های به زمین نشسته نیست، مسئله شکست هیمنه اسرائیل جنایتکار است، زیرا امروز جنگ؛ جنگ روایت‌ها و تفکر‌ها و اندیشه‌هاست بدین جهت نقش معلم در منطق صحیح فکر و اندیشه بسیار مهم است.
وی در ادامه بیان کرد: از نیروی انتظامی به خاطر اجرای طرح نور برای دفاع از حجاب و عفت زنان جامعه انقلابی و مبارزه با پدیده شوم بدحجابی و بی‌عفتی که ترفند توطئه دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی وانقلابی به راه انداخته‌اند تقدیر و تشکر وحمایت می‌کنیم.
شورا‌های جمهوری اسلامی از تک فکری بپرهیزند
امام جمعه شهر آشخانه در ادامه با اشاره به روز شورا گفت: هدف از تاسیس شورا در جمهوری اسلامی این بوده که مدیریت شهر و روستا برای خدمت رسانی به مردم از تک فکری بپرهیزند و به تفکر اجتماعی برسند چرا که خدمت رسانی مطلوب را به همراه دارد.
معلم باید امانت‌دار خوب تفکر و اندیشه شاگردانش باشد
خطیب جمعه آشخانه همچنین با اشاره به روز معلم گفت: کار تعلیم و تعلم بسیار کار سخت و دشواری است، زیرا تربیت انسان کار سختی است، اما اگر فردی را با اخلاق و شناخت معارف دین و عقاید اسلام آشنا کنیم بسیار لذت بخش و ثواب فراوانی دارد.
حجت‌الاسلام شریعتی نژاد اظهار کرد: معلم باید امانت‌دار خوب تفکر و اندیشه شاگردانش باشد، زیرا با تبیین خوب مباحث اخلاقی و اجتماعی و روانشناختی می‌شود انسان را خوب تربیت کرد.
وی همچنین به مناسبت روز ملی خلیج فارس به همه همسایگان خلیج فارس و به دنیای شرق و غرب عالم متذکر شد و افزود: که همیشه خلیج فارس در جمهوری اسلامی ایران فارس هست و فارس می‌ماند هیچکس حق تغییر نامش را ندارد و هیچکس حق ندارد جسارت کند.
حجت‌الاسلام شریعتی نژاد همچنین ادامه داد: نقش کارگران در تحقق شعار سال (رشد تولید و مشارکت مردم) بسیار نقش موثری است البته به شرط اینکه کارفرمایان حق کارگر را با مزایای حقوق کار به آنان پرداخت کنند و طبق ضوابط نگذارند که حقوقشان ضایع شود.

دیگر خبرها

  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • شهامت و جسارت در دل جوانان ایرانی جوانه زد