Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@06:08:33 GMT

حمله به کنگره کار دست ترامپ می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۲۶۸۷۷

حمله به کنگره کار دست ترامپ می‌دهد

به گفته کارشناسان حقوقی، رئیس جمهور آمریکا می‌تواند با اتهام تحریک به اقدامات خشونت‌بار تحت پیگرد قرار گیرد.

به گزارش مشرق، حمله هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به ساختمان کنگره، ممکن است پای او را به پرونده‌های قضایی جدیدی باز کند.

به نوشته روزنامه «هیل»، وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه که این حادثه مرگبار رخ داد، اتهاماتی را علیه ۵۵ نفر از این مهاجمین مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اینکه مقامات قضایی فعلی می‌گویند نمی‌توان ترامپ را به خاطر اظهاراتش پیش از آغاز این حمله مورد اتهام قرار داد، ممکن است وزیر دادگستری دولت بعدی او را به تحریک به اقدامات مجرمانه متهم و محاکمه کند.

«الی هانیگ» کارشناس حقوقی شبکه «سی‌اِن‌اِن» در این باره گفته است: «باید از رئیس جمهور تحقیق شود و او پتانسیل واقعی مجرم شناخته شدن به خاطر تحریک مردم، انگیزه دادن به آن‌ها برای رفتن به آنجا (کنگره) و ارتکاب جرایم را دارد».

این کارشناس آمریکایی افزود: «تشکیل چنین پرونده‌ای آسان نخواهد بود اما اگر به سخنان او نگاه کنید، اگر به طرز بیان او نگاه کنید، او نه تنها از مردم درخواست کرد این کار را انجام دهند بلکه حین آن و بعد از آن نیز این افراد را تحسین کرد و از دید من او دقیقاً می‌دانست آن‌ها را به چه مسیری می برد».

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا یک روز پس از حمله به کنگره، «مریک گارلند» که سابقه نظارت بر پرونده بمب‌گذاری سال ۱۹۹۵ در اوکلاهما را دارد، به عنوان وزیر دادگستری دولت خود انتخاب کرد. او قرار بود در دوره «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا به عنوان قاضی دیوان عالی آمریکا منصوب شود اما جمهوری‌خواهان سنا مانع شدند.

با این حال گارلند تا کنون درخصوص احتمال پیگیری تخلفات ترامپ و محاکمه او اظهار نظری نکرده است.

علاوه بر اقدامات حقوقی که وزارت دادگستری آمریکا می‌تواند علیه ترامپ دنبال کند، دموکرات‌های کنگره آمریکا نیز به دنبال استیضاح او به خاطر «سوء استفاده» از قدرت هستند. با توجه به روزهای اندکی که از دوره ریاست جمهوری ترامپ باقی مانده، به نتیجه رسیدن این اقدام بعید به نظر می‌رسد.

ترامپ هنگام ترک کاخ سفید علاوه بر موارد فوق، با ۶ اتهام دیگری نیز مواجه خواهد بود. او که تا کنون شماری از نزدیکان خود را مورد عفو قرار داده است، قصد دارد در روزهای پایانی دولتش خود را نیز مورد عفو قرار دهد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی دونالد ترامپ دوره ریاست جمهوری ترامپ دیوان عالی آمریکا کنگره آمریکا جو بایدن آمریکا امریکا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۶۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر گفتگو کرد. در این تماس تلفنی دو طرف درباره آخرین تحولات غزه و اراضی اشغالی فلسطین و تلاش‌های دو کشور برای برقراری توافق آتش بس فوری و دائمی در غزه با یکدیگر رایزنی کردند.

بنا بر این گزارش، رئیس جمهور آمریکا و امیر قطر همچنین در این گفت وگوی تلفنی روابط راهبردی دو کشور و راه‌های حمایت و تقویت آن و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

پیش از این نیز وزیران خارجه آمریکا و قطر در ریاض با هم دیدار و درباره آخرین تحولات غزه و منطقه با یکدیگر گفتگو کرده بودند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم