Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ این سازمان در نظر دارد با هدف تجلیل از مقام والای مشاهیر و مفاخر و توسعه و تبیین نقش هنر مجسمه سازی در ارتقاء فرهنگ عمومی، طراحی و ساخت تندیس قائم مقام فراهانی و نیم تنه مولوی را اجرا کند. این سازمان از هنرمندان مجسمه‌ساز دعوت می کند که با ارائه طرح‌های خود در این فراخوان شرکت کنند و آثار  پیشنهادی خود را در قالب تصویر ماکت به سازمان ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهلت ثبت نام در این فراخوان تا تاریخ ۱ اسفند ماه ۱۳۹۹ است و هنرمندان می توانند طی مدت زمان مشخص شده با ارسال فرم، طرح خود را در قالب تعیین شده به نشانی الکترونیکی farakhanart@gmail.com  ارائه کنند.

لازم به ذکر است؛ ارسال فرم ثبت نام، تجربیات و فعالیتهای هنرمند باید به‌صورت تایپ و امضا شده باشد.

همچنین ارسال تصویر از ماکت حجمی (با مقیاس برای اجرای اثر به ارتفاع ۴۰ سانتیمتر) با کیفیت مناسب از جهات مختلف با فرمت JPG  با رزولوشن ۳۰۰ dpi (کیفیت تصاویر به جهت دیده شدن جزئیات تصاویر درهنگام داوری حائز اهمیت است.) فرم ارائه توضیح و توجیه کامل طرح پیشنهاد شده باید به همراه مختصات و مشخصات اثر(جنس اثر، ابعاد اثر، تکنیک ساخت) ارسال شود.

گفتنی است؛ طراحی و خلق اثر پیشنهادی باید بر مبنای زندگی نامه، نمادهای شخصیتی، محیطی و دوره زندگی هر یک از این شخصیت‌ها انجام شود. همچنین استفاده از دست و موتیف هایی که می تواند بر زیبایی و ارتباط محتوایی اثرگذار باشد در انتخاب طرح مورد توجه خواهد بود به همین دلیل لازم است که هنرمندان در مورد بیوگرافی شخصیتها اطلاعات کاملی به دست آورند.

گفتنی است که تمرکز بر طراحی جزئیات ضروری فیگور، چهره و حالت هر شخصیت، اجتناب از پرداختن به کل موضوع، به‌کارگیری شخصیت پردازی، استفاده از تکنیک و دستاوردهای مجسمه سازی معاصر، عدم استفاده صرف از روش سی ان سی و تراش سه بعدی، لزوم وجود ویژگی های تکنیکی، شخصی و حسی هنرمند و خلاقیت و نوآوری در برخورد با موضوع، در این فراخوان بسیار حائز اهمیت است.

اجرای طرح منتخب پس از طی فرآیند کارشناسی اجرایی، قیمت گذاری و توافق نهایی با هنرمند و تأمین اعتبارات مورد نیاز صورت می گیرد و بر این اساس لازم است که هنرمندان در مرحله اول و ثبت نام آثار خود تصویر ماکت اثر پیشنهادی خود را ارائه دهند و از ارائه ماکت به دبیرخانه اجتناب کنند. در صورت لزوم در خصوص اخذ ماکت، با هنرمندان از سوی دبیرخانه تماس گرفته خواهد شد.

گفتنی است؛ طراحی پایه آثار متناسب با فرم تندیس یا نیم تنه و محل نصب ضرروی است. نتایج پس از زمان داوری از طریق سایت سازمان اعلام می شود و انعقاد قرارداد نیز پس از طی فرآیند کارشناسی اجرایی، قیمت گذاری و توافق نهایی با هنرمند و تأمین اعتبارات مورد نیاز صورت می‌گیرد.

داوری آثار ارائه شده توسط هیأت داوران مدعو از طرف سازمان زیباسازی انجام می شود و طرح منتخب ممکن است مشروط به بازنگری، اصلاح موردی، بررسی ماکت و سپس تایید نهایی باشد.

هنرمندان می توانند آثار خود را به نشانی تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان جمالی شرقی، مدیریت آثار حجمی سازمان زیباسازی شهر تهران (عمارت عین الدوله) ارسال کنند و در صورت نیاز با شماره تلفن ۴۷-۲۲۹۶۹۷۴۴ تماس بگیرند.

همچنین تندیس این شخصیت برجسته ایرانی، قرار است در خیابان کریمخان، ابتدای خیابان قائم مقام فراهانی نصب شود. نیم تنه مولوی نیز قرار است در خیابان مولوی، تقاطع خیابان ولی عصر(عج) نصب شود.

برچسب‌ها سازمان زیباسازی شهر تهران شهرداری تهران روز بزرگداشت مولوی جشنواره دوسالانه مجسمه‌سازی تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان زیباسازی شهر تهران شهرداری تهران روز بزرگداشت مولوی سازمان زیباسازی شهر تهران شهرداری تهران روز بزرگداشت مولوی اخبار کنکور سازمان زیباسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۷۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با روز آغاز عملیات بیت‌المقدس و در آستانه هفته گرامیداشت معلم؛ از پوستر رویداد ملی وعده صادق با حضور مسوولان انجمن‌های هنری و ادبی سازمان بسیج هنرمندان و معاون هماهنگ کننده سازمان رونمایی شد.

در این جلسه مسوولان انجمن‌های هنری و ادبی سازمان بسیج هنرمندان با معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین، هنرمندان به بیان دغدغه‌های خود پرداختند. در این برنامه مسوولان بسیج مستضعفان و هنرمندان عرصه‌های مختلف از جمله فرهاد قائمیان بازیگر سینما و تلویزیون حضور داشت.

سردار حسین معروفی معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفان گفت: سعی داریم با نگاه مثبتی که در سازمان وجود دارد بسیاری از مشکلات را مرتفع کنیم. بنده اعتقاد دارم باید بسیج را به بسیجی داد. بسیج یک فکر و اندیشه است. باید با فکر با آن صحبت کرد.

وی افزود: آن‌چیزی که باید پایه بسیج هنرمند باشد جلوگیری از رها شدگی هنرمندان است. چرا بسیاری با ما قهر کردند؟ چرا برخی موسیقی‌ها که در اوایل انقلاب و جنگ آرامبخش ما بود دیگر وجود ندارد. هنرمندان همیشه در زندگی ما تاثیرگذار بودند. ما مالک را آنقدری که از داریوش ارجمند شناختیم از کتاب‌ها نشناخیتم. با چند سریال صد کتاب معنا پیدا می‌کند.

سردار معروفی گفت: خدمات گیری باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد تا خدمات‌دهی ما به هنرمندان. با جذب حداکثری تولید وحدت و قدرت نرم برای نظام به وجود می‌آید. نیاز ما امروز بیش از موشک‌ها پرداختن به فرهنگ است. وی با اشاره به زیبایی هنر خاطرنشان کرد: برخی شاید به لباس یک هنرمند ایراد بگیرند، اما حتما شناختی از پتانسیل و لطافت یک هنرمند ندارند. ارزش زیبایی و جاوید ماندن آن اندیشه هنرمند است. یک اندیشه زیبا عمل زیبا را ارائه می‌کند که در جامعه تأثیرگذار است. یکی از شاخصه‌های بزرگ شهید سلیمانی همین موضوع است.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفان افزود: نکته‌ی بعدی مراقبت از هنرمندان است. کارهایی باعث قهر هنرمند می‌شود بعد باید هزینه گزافی داده شود تا آنها دوباره آشتی کنند. کار بزرگ آدم بزرگ می‌خواهد. ما در بسیج نگاهی داریم که کم به آن توجه شده است. باید دید ورودی بسیج معراج است یا خروجی آن. وی یادآور شد: هنرمندان با آثار خود ریل‌گذاری فرهنگی انجام می‌دهند. شبکه‌سازی باید انجام شود. زمان آزمون و خطا گذشته است الان باید طوری مراقبت کنیم که با چیزهای دیگر سرگرممان نکنند.

فرهاد قائمیان بازیگر سینما در این برنامه گفت: هنرمند پر از درد است. برای این جمع حمایت مالی بزرگترین حمایتی است که باید سازمان انجام دهد. اگر حمایت مالی نشود هنری ایجاد نمی‌شود. صرفا در جشنواره‌ها شرکت کردن نمی‌تواند برای هنرمند همیشگی باشد. این جشنواره‌ها آموزش لازم دارد. میان بسیجیان و هنرمندان کارگاه‌های آموزشی باید برگزار شود.

وی ادامه داد: مهمترین چیزی که این موضوع را لحاظ می‌کند مردمی‌سازی است. ما باید این فرهنگ‌سازی را داشته باشیم. آموزش در بخش نمایش بسیار کم است. ما از پتانسیلی که در شهرستان‌ها وجود دارد غافل هستیم. باید شرایطی را برای پیشبرد زمینه‌های مختلف فراهم کنیم. ما می‌توانیم بگوییم به فرهنگ فیلم‌های دفاع مقدس کمی بی‌مهری می‌شود. یک محلی برای بسیج هنرمندان باید در نظر گرفت تا تمام عزیزان بتوانند گرد هم آیند.

در جریان این مراسم از پوستر رویداد ملی وعده صادق رونمایی شد. طراح این پوستر در توضیح آن گفت: این 9 موشک طراحی شده نماد و تعداد موشک‌هایی است که به اسرائیل اصابت کرده است. سازمان بسیج هنرمندان کشور با همراهی معاونت فرهنگی سازمان بسیج مستضعفان و بنیاد روایت؛ رویداد ملی وعده صادق در آئینه هنر را با هدف بازنمایی عظمت و شکوه سیلی محکم ملت ایران به رژیم صهیونیستی در قالب‌های هنری_رسانه‌ای؛ عکس‌نوشته، تصویرسازی، استوری موشن، کاریکاتور، شعر، متن ادبی کوتاه و تایپو گرافی و سرود برگزار می‌نماید.

علاقه‌مندان برای ارسال آثار به رویداد ملی وعده صادق در آئینه هنر می‌توانند آثار خود را تا ۲۰ اردیبهشت از طریق لینک https://basijhonarmandan.ir/festival/67358 اقدام نمایند.

کد خبر 6094930 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت
  • تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت
  • بیست و چهارمین دوره ساخت و مدیریت برند Brand MBA 
  • برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد
  • از پوستر رویداد ملی «وعده صادق در آئینه هنر» رونمایی شد
  • موزه‌های آنلاین حوزه برندینگ طراحی شد
  • موزه‌های آنلاین طراحی شد