Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، نشست هم اندیشی تعیین نقشه راه برای حوزه سلامت شهرستان با توجه به تکمیل ظرفیت تخت‌های بستری در شرایط بحران و استفاده از ظرفیت خیرین شهرستان برای راه اندازی فضای درمانی در محل بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد با حضور فرماندار، مدیر شبکه بهداشت و درمان و معتمدین هیات امنای بیمارستان موقت این شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد بیان داشت: در پیک سوم کرونا بیش از چهل درصد سی تی اسکن‌ها در بیمارستان توسط پزشکان عمومی برای بیماران نوشته می‌شد که علاوه بر بار مالی زیاد ارائه خدمات تصویر برداری به بیمارستان به بیماران بستری را با مشکل مواجه کرده بود.

او افزود: در طول این مدت ۷۸ درصد مرگ و میر‌های شهرستان را افراد بالای ۷۰ سال تشکیل می‌دادند و بیشترین تعداد مبتلایان در افراد زیر ۵۰ سال بود که این افراد بعضا به صورت بدون علامت و ناقل بیماری با مراجعه به منزل سبب ابتلای این بیماری به سایر افراد خانواده می‌شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: در شرایط فعلی مهاباد با قرار گرفتن در شرایط زرد در صورت عادی انگاری مردم نسبت به این بیماری ممکن است مجددا شرایط به وضعیت نارنجی و بحرانی تغییر پیدا کند و وارد شدن در پیک چهارم ظرفیت تخت‌های فعلی نیز برای بیماران کرونایی بستری در بیمارستان پاسخگو نخواهد بود.

بهزاد اضافه کرد: بیماری کرونا درمان ندارد و در شرایط فعلی باید با آموزش و حساس سازی بیشتر در جامعه، مردم را به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی تشویق کنیم.

عارف خدرلو فرماندار مهاباد با اشاره به نیاز شهرستان به فضای درمانی در شرایط بحران گفت:

بیمارستان مهاباد در طول پیک سوم کرونا با بحران کمبود تخت مواجه بود که با استفاده از ظرفیت تخت‌های بیمارستان موقت و راه اندازی تخت‌های اکسترا در بخش‌های ایزوله به بیماران بستری در بیمارستان خدمات درمانی لازم ارائه شد.

خدرلو افزود: هدف از تشکیل این جلسه راه اندازی فضای درمانی موقت در صورت تکمیل ظرفیت تخت‌های بستری در بیمارستان برای ارائه خدمات کیفی به بیماران درگیر کووید ۱۹ می‌باشد.

او با اشاره به نیاز بیماران قرنطینه در منزل به اکسیژن مورد نیاز خود خاطرنشان کرد: هم اکنون شهرستان مهاباد نیازمند کارخانه اکسیژن ساز برای تامین اکسیژن بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان و قرنطینه در منزل است و در شرایط فعلی همراهان بیماران برای تامین اکسیژن خود باید به نمایندگی‌های کارخانه‌های اکسیژن ساز شهرستان‌های مجاور مهاباد مراجعه می کنند.

فرماندار مهاباد ضمن قدردانی از خیرین شهرستان تصریح کرد: در طول ایام مقابله با کرونا خیرین شهرستان در زمینه تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی بیمارستان و تهیه بسته‌های معیشتی اقدامات قابل تقدیری را انجام دادند که لازم است از همه این عزیزان قدردانی به عمل آید.

خدرلو در پایان بیان داشت: شبکه بهداشت و درمان مهاباد باید فهرست نیازمندی‌های خود را برای تهیه فضای درمانی در شرایط بحران از دانشگاه علوم پزشکی درخواست کرده و خیرین نیز به عنوان یار دوم دولت در تامین سایر نیاز‌های این فضای درمانی و کمک به شهروندان مبتلا به کرونا در شرایط بحران فرمانداری و شهرستان را یاری کنند.

انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهداشت و درمان کرونا ویروس مدیریت بحران شبکه بهداشت و درمان شرایط بحران ظرفیت تخت فضای درمانی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۷۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، حمید باسره گزارشی از عملکرد حوزه حمایت و سلامت خانواده این نهاد ارائه کرد و اظهار داشت: یکی از اقدامات تأثیرگذار این نهاد، ارتقای سلامت و بهداشت خانواده‌های تحت حمایت و کمک به کاهش هزینه‌های درمانی آنان است که در همین راستا در سال گذشته بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومان در قالب کمک هزینه درمانی و فرانشیز اسناد پزشکی و تأمین تجهیزات بهداشت فردی به بیماران خاص و صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان پرداخت شده است.

باسره افزود: از این میزان مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای پرداخت ۱۲ هزار و ۷۰۰ مورد کمک هزینه درمانی بیماران عادی و بالغ بر ۳ میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان به منظور پرداخت کمک هزینه فرانشیز اسناد درمانی و تهیه و تأمین تجهیزات بهداشت فردی برای ۴ هزار و ۲۳۳ مورد از بیماران خاص و صعب العلاج هزینه شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت و ضرورت ارتقا سلامت و افزایش آگاهی مردم از مسائل بهداشتی و به تبع آن ایجاد و حفظ آرامش در بین خانواده‌ها، یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات این نهاد طرح‌های غربال گری، خدمات بهداشت دهان و دندان، توزیع بسته‌های بهداشتی، مخازن ذخیره آب و..... بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است که بر همین اساس در سال گذشته مبلغ ۴ میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان نیز به منظور تهیه اقلام مذکور هزینه و بین خانواده‌های نیازمند از قبل شناسایی شده توسط مددکاران کمیته امداد در سراسر استان توزیع شده است.

کد خبر 6089738

دیگر خبرها

  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند