Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب لایحه شوراهای حل اختلاف رویکرد این شوراها از قضایی به صلح و سازش تغییر می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سیدکاظم دلخوش عصر امروز در نشست تخصصی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه صلح و سازش باید به‌عنوان یک اصل در دعاوی حقوقی و کیفری قابل گذشت مطرح شود اظهار داشت: لایحه قوه قضاییه در خصوص اصلاح قانون شورای حل اختلاف با تصویب هیئت دولت به مجلس ارائه شده در حال بررسی تصویب جزئیات است و کلیات آن مورد تصویب قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قانون جدید حضور قاضی در شوراهای حل اختلاف حذف شده است افزود: ریش‌سفیدان و معتمدان به عنوان فعالان افتخاری در شوراهای حل اختلاف در موارد مهم حقوقی و مسائل کیفری قابل گذشت ورود کرده و در بسیاری از موارد رای صادره، قطعی و در برخی موارد قابل تجدیدنظر است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با تقدیر از رویکرد جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان در مبارزه با فساد اداری و اقتصادی خاطرنشان کرد: تشکیل گروه‌های جهادی معروف گام بلندی برای افزایش مطالبه‌گری از مسئولان است و مجلس شورای اسلامی نیز از تشکیل و گسترش چنین گروه‌های تخصصی استقبال می‌کند.

روایت تسنیم از مجاهدت‌های منتخبان گیلانی دهمین جشنواره مالک اشتر بسیج + فیلم46 گروه جهادی مبارزه با فساد در استان گیلان ساماندهی شداجرای برنامه‌های نمادین به‌مناسبت دهه مبارک فجر در گیلان؛ حماسه‌های انقلاب اسلامی برای نسل جدید بازگو می‌شود

دلخوش با بیان اینکه شورای حل اختلاف یک نهاد مردمی است که اعضا به شکل افتخاری در آن مشارکت و همکاری دارند، این اعضا از معتمدان و ریش سفیدان و افراد قابل اعتمادی هستند و می‌توان از ظرفیت بازنشستگان دستگاه‌های مختلف اجرایی و قضایی استفاده کرد، تصریح کرد: آمادگی داریم در نظرات تخصصی ستاد امر به معروف در تصویب لایحه شوراهای حل اختلاف بهره ببریم.

«ترویج صلح و سازش» رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان نیز در این نشست با بیان این که لایحه شوراهای حل اختلاف آغاز تحول بزرگ در سیستم قضایی کشور است اظهار داشت: ترویج صلح و سازش رویکرد امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام سجاد سرافراز با تاکید بر تشکیل شوراهای تخصصی حل اختلاف به‌ویژه در حوزه رسانه در استان گیلان گفت: شوراهای حل اختلاف با ورود جدی به پرونده‌های حقوقی و کیفری در دایره صلاحیت رسیدگی به آنها می‌توانند گام‌های بلندی را در کاهش ورودی پرونده‌ها به دادسرا و دادگاه‌های استان گیلان داشته باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با تاکید بر اینکه 46 گروه جهادی هم به معروف و نهی از منکر استان گیلان در یکی از وظایف مسئول هستند تا صلح و سازش را در جامعه گسترش دهند خاطرنشان کرد: صلح و سازش در بین مسلمانان یکی از معروفات سفارش شده است.

انتهای پیام/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد امر به معروف و نهی از منکر معروف و نهی از منکر استان گیلان شوراهای حل اختلاف صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۷۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازاتها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900951

دیگر خبرها

  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی