Web Analytics Made Easy - Statcounter

الهام آذری مسئول پایگاه انتقال خون اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: با توجه به کمبود ذخایر خون در این شهرستان و بالارفتن سن اهداکنندگان خون، از جوانان می‌خواهیم مشارکت بیشتری در این امر خداپسندانه داشته باشند.

او افزود: به دلیل اینکه بیماران تالاسمی، هموفیلی به صورت هفتگی به خون نیاز دارند و بیمارانی که عمل جراحی دارند نیاز مبرم به دریافت خون دارند، باعث شده است که در اندیمشک کمبود خون داشته باشیم، مردم توجه داشته باشند که نیاز به خون همیشگی است و همچنین به تمام گروه‌های خونی نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذری ادامه داد: سلامت اهدا کننده برای ما بسیار اهمیت دارد و در اولویت قرار دارد، و بعد از آن بیمارانی که نیاز به خون دارند به همین دلیل اهدا کنندگان هیچگونه نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

مسئول پایگاه انتقال خون اندیمشک با اشاره به اینکه از افراد با علائم سرماخوردگی خون گرفته نمی‌شود و تمامی موارد از سوی پزشک چک می‌شوند، تصریح کرد: مرکز انتقال خون قبل از شیوع کرونا تمام شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می شد از ضدعفونی اول شیفت گرفته تا تعویض روکش تخت و..، برای هر اهدا کننده از وسایل استریل یک بار مصرف انجام می‌شود، و اکنون با وجود این ویروس رعایت کردن پرسنل پایگاه چند برابر افزایش یافته و هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

آذری اظهار داشت: هنوز بسیاری از مردم اندیمشک از وجود پایگاه انتقال خون در این شهرستان بی اطلاع هستند و باید اطلاع رسانی بیشتری از طریق مسئولان و مردم آگاه شهرستان در این زمینه انجام شود و آمار اهدا کنندگان خون در ماه ۵۰۰ نفر است که با توجه به کم شدن ذخایر خون امیدواریم مردم بیشتر در این کار نیک شرکت کنند چرا که کمبود خون باعث شده است، اعضای خانواده که همراهان بیمار هستند، مجبورند به صورت اورژانسی برای نجات جان بیمار خون دهند.

او گفت: اهدای خون برای یک جوان و انسان سالم هیچ ضرری ندارد و برای بیمار امید به زندگی است با اهدای خون زندگی را بازگردانید، چرا که اهدای هر واحد خون از سوی اهداکنندگان می‌تواند جان ۳ فرد نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی را از مرگ نجات دهد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای خون انتقال خون انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۷۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد

به گزارش خبرنگار مهر، آمنه غلام‌ویسی صبح چهارشنبه در جلسه قرارگاه رسانه‌ای استان که با موضوع روز دختر در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: با بیان اینکه دشمنان و جوامع غربی هجوم گسترده‌ای برای ضربه زدن به هویت دختران ایران اسلامی را پیش گرفته‌اند، اظهار کرد: خوشبختانه زن و دختر ایرانی جایگاه، احترام و حرمت بالایی دارند و براحتی در اماکن عمومی تردد می‌کنند.

وی افزود: بهترین سبک زندگی سبک زندگی ایرانی است و باید ترویج و تقویت شود و اجازه ندهیم دشمن بر این سبک زندگی اثر بگذارد.

غلام‌ویسی تصریح کرد: باید الگوسازی از زن و دختر موفق در جامعه ترویج یابد و دختران موفق معرفی شوند تا همه دختران با توانمندی انها آشنا شوند.

وی بر لزوم معرفی دختران موفق کرد اضافه کرد: این مهم نیازمند تولید محتوا در فضای مجازی و رسانه‌ها است و همه باید دست در دست هم دهند و در این عرصه ورود کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان اذعان کرد: غرب بدنبال معرفی الگوی غربی و توخالی است و نباید اجازه داد این الگوها بر جوانان ما اثربگذارد.

مسوول امور بانوان آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش در راستای روز دختر برنامه‌های متنوعی را در سطح مدارس استان خواهد داشت و معرفی دختران موفق دانش‌آموز یکی از این برنامه‌ها خواهد بود.

لیلا حیدری عنوان کرد: باید دختران موفق عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی، هنری و غیره معرفی شوند.

کد خبر 6094047

دیگر خبرها

  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • سیستان و بلوچستانی ها در رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت مشارکت کنند
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • هدیه متفاوت به معلم
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • کمک مرکز نیکوکاری در یزد به آزادی زندانیان
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند