Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@11:49:43 GMT

طرز تهیه رولت کالباس خوشمزه

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۲۷۱۳۶

طرز تهیه رولت کالباس خوشمزه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پارسینه

مواد لازم برای تهیه رولت کالباس:

کالباس یا ژامبون گوشت: ۸ ورق
خیارشور: ۲ عدد
سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری
جعفری ساطوری شده: ۳ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه نان رولت یا کرپ:

آرد: ۳/۴ لیوان
تخم مرغ: ۳ عدد
شیر یا ماست رقیق: ۱ لیوان
نمک: ۱/۳ قاشق چایخوری


دستور پخت رولت کالباس:

در اولین مرحله طرز تهیه رولت کالباس تخم مرغ‌ها را درون کاسه‌ای شکسته و بزنید، سپس شیر یا ماست رقیق را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمک و آرد را با هم مخلوط کرده و سپس به تخم مرغ و شیر مخلوط کنید و همه مواد را با هم، هم بزنید تا یکدست شود.
یک ماهی تابه مستطیل شکل انتخاب کنید و مقدار کمی روغن با برس کف آن را چرب نمایید و ماهی تابه را روی حرارت ملایم بگذارید.
سپس مقداری از مواد کرپ را به صورت یک لایه نازک کف ماهی تابه بریزید. هنگامی که خودش را گرفت و یک طرف خمیر که پخته شد، خمیر را برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود.
نان رولت آماده است. آن را درون سینی هم اندازه اش بگذارید و به مدت ۵ دقیقه درون یخچال بگذارید تا خنک شود. با باقیمانده مایه خمیر نان رولت همینطور عمل کنید تا چندین ورقه نان داشته باشید.
بعد از خنک شدن نان ها، از یخچال بیرون آورید حال در مرحله بعدی دستور پخت رولت کالباس سس مایونز را بر روی نان پخش کرده و ورقه‌های کالباس را بر روی آن بچینید.
خیار شور‌ها نازک ورقه ورقه کرده و روی کالباس‌ها بچینید.
جعفری خرد شده را نیز در آخرین لایه، بر روی همه مواد بریزید.
خیلی آرام و با احتیاط، محکم نان را رول کنید؛ و رولت را برش زده و در یخچال به مدت ۲ ساعت بگذارید.
بعد از ۲ ساعت می‌توانید رولت کالباس را تزیین کرده و سرو نمایید.

پس از به اتمام رسیدن مراحل طرز تهیه رولت کالباس می‌توانید از ماست چکیده زده شده و فرم گرفته برای تزیین آن استفاده کنید که شبیه خامه به نظر می‌رسد و رولت کالباس شما را مانند یک شیرینی رولت جلوه می‌دهد. با توجه به ذائقه خود رولت را با انواع سس‌ها و سبزیجات مانند کاهو و گوجه فرنگی تزیین و نوش جان فرمایید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کالباس سس مایونز تخم مرغ آرد تهیه رولت کالباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۷۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم

دانشمندان برای اولین‌بار موفق به ساخت ورقه‌هایی از طلا شدند که ضخامت آن‌ها تنها یک اتم است. این ورقه‌ها که «گلدین» (Goldene) نامیده شده‌اند، می‌توانند کاربرد‌های مهمی در تبدیل دی‌اکسیدکربن و تولید هیدروژن داشته باشند. همچنین زمانی که طلا به اندازه یک لایه اتمی نازک می‌شود، خواص جدید نیمه‌رسانا پیدا می‌کند.

به گزارش دیجیاتو و براساس مقاله منتشرشده در نیچر، محققان دانشگاه لینشوپینگ سوئد برای ساخت این ورقه‌های طلا، از تکنیک ۱۰۰ ساله‌ای بهره بردند که آهنگر‌های ژاپنی برای جداسازی لایه‌های فلز‌های گران‌بها استفاده می‌کردند.

 ورقه‌های طلا درحالت عادی تمایل دارند جمع شوند و به همین دلیل اکثر تلاش‌های قبلی دانشمندان برای ساخت یک ورقه دو‌بعدی تک اتمی از این فلز ناکام مانده بود. اکنون محققان سوئدی با یک تکنیک قدیمی ژاپنی توانستند این مشکل را حل کنند.

ساخت ورق طلا با ضخامت یک اتم

محققان به‌دلیل خواص نوری، الکترونیکی و کاتالیزوری غیرمعمول در مواد دوبعدی علاقه خاصی به آن‌ها دارند. از زمان ایجاد گرافن در سال ۲۰۰۴ نیز دانشمندان از آن برای کاربرد‌های مختلفی استفاده کردند. گرافن به‌دلیل استحکام بالا، نازک‌بودن، انعطاف‌پذیری فوق‌العاده، وزن کم و رسانایی عالی گرما و الکتریسیته در صنایع مختلف مانند لوازم الکترونیکی، پنل‌های خورشیدی، نمایشگرها، لباس‌ها، کلاه ایمنی، زره‌های ضدگلوله، هواپیما‌ها و حتی کفش‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

اکنون ورقه‌های طلا می‌توانند همانند گرافن کاربرد‌های گسترده‌ای داشته باشند؛ هرچند فرایند ساخت این ورقه‌ها چندان ساده نبوده است. اتم‌های طلا تمایل به جمع‌شدن به سمت یکدیگر دارند، بنابراین صاف‌کردن و تبدیل آن‌ها صفحات یک‌اتمی دشوار است. دانشمندان داشنگاه لینشوپینگ برای ساخت این ورقه‌ها، لایه‌های نازک سیلیکون را بین لایه‌های تیتانیوم قرار دادند و سپس آن را با طلا پوشاندند.

مرحله دشوار این فرایند، درواقع خارج‌کردن ورقه‌های نازک طلا از دیگر مواد زیرین است. برای انجام این کار، محققان با کمک یک ماده شیمیایی به نام «موراکامی» توانستند این ورقه‌های نازک طلا را خارج کنند. آهنگر‌های قدیمی ژاپنی از این ماده برای ازبین‌بردن بقایای کربن استفاده می‌کردند.

این ورقه‌های نازک طلا در تبدیل دی‌اکسیدکربن، تولید هیدروژن، تصفیه آب و موارد دیگر می‌تواند کاربرد داشته باشد. علاوه‌براین، با این روش می‌توان میزان طلای مورداستفاده در وسایل مختلف را به میزان قابل‌توجهی کاهش داد.

دیگر خبرها

  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • تعیین تکلیف شریعتمداری برای لایحه حجاب | کنارش بگذارید، «طرح نور» پلیس کافی است
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • ۲۰ ناهار سبک و فوری برای روز‌های بی‌حوصلگی
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!