Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-03@03:49:01 GMT

علت اصلی آشفتگی بازار مسکن نقدینگی است

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۲۷۱۷۶

علت اصلی آشفتگی بازار مسکن نقدینگی است

امتداد - عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به علت اصلی رکود و تورم مسکن، گفت: علت اصلی آشفتگی بازار مسکن نقدینگی است به عبارتی افزایش نقدینگی و همچنین کاهش ارزش پول ملی باعث شده که این بازار آشفته و دچار رکود و تورم شود.

به گزارش پایگاه خبری امتداد  به نقل از هیبنا ، علیرضا پاک فطرت عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، درباره اقداماتی که می‌تواند قیمت مسکن در کشور را کاهش دهد، گفت: مهم‌ترین مولفه کاهش قیمت مسکن پیشی گرفتن تولید به نسبت تقاضا است یعنی عرضه با تقاضا همخوانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ارایه تسهیلات تشویقی در حوزه مسکن مولفه دوم ساماندهی بازار است که ارایه زمین رایگان یکی از این تسهیلات به شمار می‌رود یعنی دولت که مالک زمین ها است باید این اراضی را رایگان یا ارزان در اختیار مردم، انبوه سازان و تعاونی های مسکن قرار دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه حتی دولت برای ساماندهی بازار مسکن می تواند اراضی را 99 ساله اجاره دهد، گفت: اقدام بعدی این است که دولت باید مصالح ساختمانی ارزان در اختیار سازندگان مسکن قرار دهد زیرا تمامی این مصالح در داخل تولید شده و هیچ کدام از آن ها به کشور وارد نمی شود.

پاک فطرت افزود: اما امروز متاسفانه مصالح ساختمانی انحصاری شده است و شاهد هستیم که سیمان، آهن و غیره قیمتی نجومی دارند و حتی این قیمتی که امروز در داخل کشور بیان می شود از قیمت جهانی این کالاها هم بالاتر است این درحالی است که تمام این مصالح در داخل تولید می شود.

وی با اشاره به طرح های مسکنی مجلس، تصریح کرد: امیدوار هستیم که قوانینی که مجلس شورای اسلامی مصوب کرده یا خواهد کرد بتواند تا حدودی قیمت مسکن را کاهش دهد و به قیمت واقعی خود نزدیک کند.

پاک فطرت با اشاره به علت اصلی رکود و تورم در بازار مسکن، گفت: علت اصلی آشفتگی بازار مسکن نقدینگی است، یعنی افزایش نقدینگی و همچنین کاهش ارزش پول ملی باعث شده که این بازار آشفته و دچار رکود و تورم شود.

وی در پاسخ به این سوال که بورس مسکن را چطور ارزیابی می کنند، بیان کرد: بورس مسکن خوب است به شرط آنکه دولت یک سازوکار درست همراه با نظارت اتخاذ کند که سرمایه مستقیم به سمت تولید مسکن سرازیر شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم گفت: نکته بعدی این است عرضه مسکن در بورس هم می تواند متری باشد و هم می‌تواند واحدی با ریالی عرضه شود حال کدام یک بهتر از دیگری است این بستگی به میزان ارزش پولی که هر فرد در بازار بورس ارائه می دهد دارد، یعنی پدری می خواهد برای فرزندش مسکن تهیه کند از همان کودکی مانند قلک چند متر، چند متر خریداری کرده و در نهایت تا زمانی که به آن خانه نیاز داشته باشد به حدود ۴۰ متر خواهد رسید.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: عضو کمیسیون عمران مجلس رکود و تورم بازار مسکن علت اصلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۷۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت چند دلار شد؟

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا که مذاکرات آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس در قاهره، به آرام کردن نگرانی‌های بازار نسبت به احتمال تشدید درگیری در خاورمیانه کمک کرد، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۱ درصد کاهش، به ۸۸ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۶ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد ماه آتی هر دو شاخص، روز دوشنبه، با بیش از یک درصد کاهش، بسته شد.

نفت خام که پس از واکنش ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی در اوایل آوریل، به بالاترین حد از اکتبر صعود کرده بود، در مسیر ثبت چهارمین رشد ماهانه در آوریل قرار دارد. مناقشات در خاورمیانه و اوکراین و محدودیت عرضه اوپک پلاس، قیمت نفت را تقویت کرده است اما ابهامات در خصوص سیاست پولی آمریکا و ذخایر بالای محصولات نفتی، بر دورنمای تقاضا برای نفت، سنگینی می‌کند.

ئیپ جون رونگ، استراتژیست بازار در شرکت آی جی در این باره گفت: ادامه مذاکرات برای آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس، باعث شده است نرخ ریسک اضافی در قیمت نفت، ضعیف‌تر شود و همزمان، نشست بانک مرکزی آمریکا هم باعث احتیاط در کوتاه مدت شده است. نگه داشتن نرخ‌های بهره بالا به مدت طولانی‌تر، ممکن است باعث رشد بیشتر ارزش دلار شده و ریسک‌هایی را برای دورنمای تقاضا برای نفت ایجاد کند.

مذاکره کنندگان حماس پس از گفت‌وگوها با میانجی‌های قطری و مصری درباره پاسخ به پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی، برای مشاوره با مقامات ارشد، روز دوشنبه قاهره را ترک کردند.

دو منبع امنیتی مصری اظهار کردند: انتظار می‌رود این هیات دو روز دیگر، گزارش دهند. در حالی که نمایندگان حماس به قاهره رفتند، ده‌ها فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه، جان باختند. نیمی از قربانیان در شهر رفح بودند که رهبران خارجی از رژیم صهیونیستی می‌خواهند به آن حمله نکند.

در این بین، ادامه عملیات دریایی نیروهای مسلح یمن در منطقه دریای سرخ، کفی را برای قیمت نفت ایجاد کرده و اگر اختلال عرضه پیش بینی شود، ممکن است نرخ ریسک اضافی در قیمت‌ها منعکس شود.

بر اساس گزارش رویترز، در بخش اقتصادی، سرمایه‌گذاران منتظر نشست اول مه فدرال رزرو هستند و از آنجا که نرخ تورم بالاتر از هدف بانک مرکزی آمریکا باقی مانده است، بازار انتظار هیچ گونه کاهش نرخ بهره را ندارد که می‌تواند دلار آمریکا را تقویت کرده و به تقاضا برای نفت ضربه بزند.

دیگر خبرها

  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403