Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشریح شرایط آغاز به کار سالن‌های هنری در شهر‌های آبی و زرد، درباره میزبانی جشنواره‌های فیلم، تئاتر و موسیقی فجر از مردم، توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شنبه شب ۲۰ دی ماه در حاشیه برگزاری جایزه و مسابقه عکس «روایت سرباز» که در تالار وحدت تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه طی یک سالی که از شهادت سردار سلیمانی و یاران عزیزش می‌گذرد، آثار هنری متفاوتی در حوزه‌های مختلف تئاتر، سینما، هنر‌های تجسمی و موسیقی تولید شده که همگی آن‌ها آثار قابل توجهی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که ما در جشنواره‌های فجر امسال و همچنین برخی از تولیدات هنری، شاهد تولید آثار باکیفیتی هستیم که حتی در حوزه‌های مستند و فیلم داستانی بلند نیز قابل مشاهده خواهد بود.

وی ادامه داد: رابطه وجودی مردم ایران با حاج قاسم به گونه‌ای ارزشمند و محبت‌آمیز بود که در همین نمایشگاه عکس روایت سرباز شاهد تجلی آن هستیم و من از تمامی اعضای شورای سیاستگذاری این رویداد هنری و عکاسان رسانه‌ها قدردانی می‌کنم که در این رویداد حضور مؤثری داشتند.

بازگشایی سالن‌های هنری در شهر‌های زرد و آبی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر نحوه بازگشایی تالار‌های نمایشی تئاتر پس از بازگشایی برخی از سالن‌های سینمایی در کشور در روز‌های کرونایی توضیح داد: ما برحسب طرح محدودیت هوشمند که براساس آن شهر‌ها به وضعیت‌های قرمز، زرد، نارنجی و آبی تقسیم شدند و در چارچوب آن مشاغل هم طبقه‌بندی شدند، عمل کرده‌ایم و می‌کنیم. بر این مبنا سالن‌های اجرای تئاتر و موسیقی و همچنین سینما‌ها نیز در وضعیت زرد و آبی برای مردم بازگشایی می‌شوند.

وی افزود: این یعنی امکان اجرای نمایش و اکران آثار سینمایی در شهر‌های زرد و آبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موارد مربوط به فاصله‌گذاری وجود دارد. ما قبل از این ایام هم نامه‌ای را هم به قرارگاه عملیاتی و کمیته بهداشت تقدیم کرده بودیم و دوستان هم در این زمینه جلساتی را برگزار کردند. در این راستا تقاضای ما این بود که سالن‌های تئاتر، موسیقی و نمایش سینما از گروه ۳ به گروه ۲ منتقل شوند.

صالحی ادامه داد: در این زمینه دوستان ما در معاونت امور هنری و همچنین سازمان سینمایی دو نوبت جلسه برگزار کرده و استدلال‌های خود را در این زمینه به دوستان قرارگاه عملیاتی و کمیته بهداشت بیان کردند. به هر حال آنچه که مشخص است اینکه در شهر‌های زرد شرایط اجرای نمایش، موسیقی و اکران آثار سینمایی وجود دارد که در جلسه اخیری که تا دقایقی دیگر در آن حضور خواهم یافت به نتیجه مشخص می‌رسیم.

با شرایط امروز فیلم‌های فجر برای اصحاب رسانه اکران می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برخی از ابهامات نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر هم افزود: طبیعتاً اگر شرایط نارنجی و قرمز باشد تصمیمات به گونه‌ای دیگر اتخاذ خواهد شد، اما تا امروز مشخص شده که اهالی محترم رسانه در سالن‌های مربوط به خود همزمان با مجموعه هیئت داوران، آثار شرکت‌کننده در جشنواره فیلم فجر امسال را تماشا می‌کنند. این در حالی است که با توجه به مشکلات اکران فیلم‌های سینمایی به شکل آنلاین، از جمله قاچاق، هنوز امکان عرضه آنلاین فیلم‌های جشنواره وجود ندارد، ولی آنچه مشخص است در حوزه اصحاب رسانه و مجموعه هیئت داوران ماجرا به همان شکلی خواهد بود که توضیح دادم.

صالحی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر فجر با حضور تماشاگران تاکید کرد: آنچه مشخص است به طور حتم در وضعیت زرد و آبی ما می‌توانیم درباره اجرای محدود نمایش‌ها و گروه‌های موسیقی گزینه‌های موجود را بررسی کنیم، اما همه این موارد منوط به شرایط کشور در مواجهه با بیماری کرونا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ارشاد وزیر ارشاد سالن سینما فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر های زرد زرد و آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۷۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، رئیس حوزه هنری استان چهارمحال وبختیاری گفت : از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری استان نیز حضور دارند.

احسان قائدی افزود : پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و با مشارکت شرکت سنگ‌آهن بافق از ۱۸تا ۲۱ اردیبهشت‌ در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

به گفته وی : نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزاعمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

رئیس حوزه هنری استان گفت : بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان مورد حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری هستند که ۳۳ گروه از این گروه ها در همایش استانی تئاتر بچه های مسجد شرکت کرده اند.

گفتنی است، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898999

دیگر خبرها

  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود