Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «حمد بن جاسم»، نخست‌وزیر اسبق دولت قطر گفت که گفتگو بین تهران و کشور‌های عربی خلیج فارس نتایج مهمی برای منطقه می‌تواند داشته باشد.

او شنبه شب در حساب توییتری خود نوشت: «پیشتر به هنگام تشدید تنش آمریکا [در برابر ایران]در زمان دولت ترامپ گفتم که گشایش گفتگو بین ایران و کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج [فارس]چه‌بسا برای منطقه می‌تواند نتایج مهمی رقم بزند؛ چرا که این گفتگو شاید به تنش در منطقه پایان دهد و اعتماد بین دو کرانه خلیج [فارس]را تقویت کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بن جاسم در ادامه نیز نوشت: «امروز بعد از پایان تنش بین کشور‌های عضو شورای همکاری (بحران قطر با محور عربستان سعودی) و رسیدن دولت جدید به کاخ سفید من بار دیگر معتقدم فرصت برای این گفتگو همچنان پابرجاست. توصیه می‌کنم این فرصت را مغتنم بشمارند و بر روی تنش فعلی بین آمریکا و ایران حساب باز نکنند به ویژه اینکه دولت بایدن وجود دارد. ما به این نیاز داریم که یک طرحی را در همه سطوح بدون تکیه به شرط‌بندی بی‌حساب و کتاب تهیه کنیم».

نخست وزیر اسبق قطر در توییتی دیگر نیز ادامه داد: «ما نباید در آغاز این گفتگو تردید کنیم؛ زیرا این گفتگو به حل تنش‌های زیاد در اطراف ما کمک خواهد کرد. ما می‌دانیم که دیدگاه‌های مختلفی بین ما و ایران در ارتباط با مسائل مختلف وجود دارد، ولی این مسئله نیاید مانع از گشایش گفتگو با ایران شود؛ چرا که ما با کشور‌هایی همکاری داریم که در بسیاری از چیز‌ها با آن‌ها هم‌رأی نیستیم».


توییت بن جاسم



بن جاسم پیش از این نیز خواهان گفتگو بین ایران و کشور‌های عربی بود، ولی دقیقاً مشخص نیست که منظور او از «کشو‌هایی که با آن‌ها همکاری داریم» چه کشور‌هایی هستند. این احتمال دارد که منظور او رژیم صهیونیستی باشد که طی شش ماه گذشته با بحرین، امارات، سودان و مغرب روابط خود را عادی سازی کرده و زمزمه‌هایی مبنی بر این که احتمالاً عربستان سعودی نیز به جمع این کشور‌های عربی بپیوندد، وجود دارد.

هفته گذشته بحران چند ساله بین قطر و کشور‌های عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر با وساطت کویت و فشار‌های آمریکا پایان یافت و آن‌ها مصالحه کردند. مصالحه‌ای که هیچ یک از شروط سیزده‌گانه محور سعودی برای عادی‌سازی روابط با قطر محقق نشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت توقیف نفتکش کره ای اعلان های بین المللی استیضاح ترامپ نخست وزیر اسبق قطر کشور های حاشیه خلیج فارس حمد بن جاسم آلودگی هوا مازوت توقیف نفتکش کره ای اعلان های بین المللی استیضاح ترامپ بن جاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۷۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت‌های نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازار‌های بین‌المللی است که تا ۱۲ اردیبهشت ماه، شرکت‌ها و بازرگانان از کشور‌های مختلف دنیا، اقدام به مذاکره و برقراری تعاملات تجاری با بزرگ‌ترین برند‌های صنعتی ایران در حوزه‌های صنعتی مختلف خواهند کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • اصرار چهره رسانه‌ای سعودی: ایران باید تجزیه شود!
  • گفتگو با ستاره 19 ساله خاص‌ترین تیم جام حذفی
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • فرصت‌های نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!