Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@13:11:18 GMT

جزئیات طرح اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۲۸۶۰۲

جزئیات طرح اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان

به گزارش فارس، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار اصلاح تبصره یک قانون ممنوعیت بکار گیری بازنشستگان شده‌اند. 

49 نفر از نمایندگان مجلس برای نیل به این مقصود طرحی را تهیه و تدوین کرده‌اند. 

مقدمه (دلایل توجیهی): 

نظر به ارج نهادن به مقام شامخ ایثارگران و بهره مندی از ظرفیت های علمی و عملی این عزیزان و از آنجا که در اصلا حیه تبصره (1) قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان مصوب 6/6 /1397 مجلس شورای اسلامی بکارگیری جانبازان بالای پنجاه درصد(50) از شمول قانون مصوب سال 1395 مستثنی شده بود و نظر به اینکه این میزان از جانبازی بیشتر شامل جانبازان قطع عضو و مجروحان اعصاب و روان و بستری شدگان در آسایشگاههای بنیاد میشود و عملا امکان استفاده از خدمات جانبازان بازنشسته وجود ندارد به همین منظور پیشنهاد می شود تبصره (1) قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان به نحوی اصلاح شود که میزان جانبازی به 25 درصد کاهش یابد و قانون به شرح ماده واحده اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این طرح به امضای نمایندگان ذیل رسیده است:

ابراهیم عزیزی شیراز - محمدتقی نقدعلی - روح اله عباس پور - سیدشمس الدین حسینی - جعفر قادری - سیدجواد حسینی کیا - محمد صفری ملک میان - محمدرضا احمدی - سیدکریم حسینی - مرتضی محمودوند - سیدعلی یزدی خواه - علیرضا شهبازی - پرویز محمدنژادقاضی محله - جلال رشیدی کوچی - حجت اله فیروزی - محمدجواد عسکری - علیرضا ورناصری قندعلی - حمیدرضا حاجی بابائی - محمدمهدی فروردین - فداحسین مالکی - احمد محرم زاده یخفروزان - علیرضا نظری - علی اصغر باقرزاده - ابوالفضل عموئی - احمد دنیامالی - وحید جلال زاده - مسلم صالحی - علیرضا پاک فطرت - احمد نادری - فرهاد طهماسبی - علی رضائی - محمدطلا مظلومی آبرزگه - غلامحسین کرمی - کمال حسین پور - حسین جلالی - مهدی سعادتی بیشه سری - احمد مرادی - سیداحمد آوائی - رجب رحمانی - محمدصالح جوکار - عباس مقتدایی - رسول فرخی میکال - رمضانعلی سنگدوینی - علی اکبر بسطامی - حسن نوروزی - رضا آریان پور - جعفر راستی - محمدحسین فرهنگی - نصراله پژمان فر 

عنوان طرح:  اصلاح تبصره یک قانون ممنوعیت بکار گیری بازنشستگان 

ماده واحده - در تبصره (1) ماده واحده اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان مصوب 6/6 1397 جمله ذیل جایگزین می‌شود:

جانبازان بالای بیست پنج درصد (25)، آزادگان بالای 3 سال و رزمندگان بالای 50 ماه جبهه و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند. 

منبع: الف

کلیدواژه: بکارگیری بازنشستگان قانون ممنوعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۸۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است

ایسنا/یزد نماینده مردم یزد و رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار کرد: بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است،

«محمد صالح جوکار» در جمع نمایندگان کارگران در استان یزد، ضمن تبریک فرا رسیدن روز کار و کارگر، گفت: جامعه کارگران زحمتکش و شریف، نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند که باید در راستای رفع مشکلات آنها گام‌های اساسی برداشت.

وی یکی از مشکلات کارگران را نبود امنیت شغلی بیان کرد و افزود: این که کارگری در یک مجموعه با مدت قراردادی معین مشغول به کار شود و امنیت شغلی نداشته باشد، بدون شک در زندگی و کار او مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

وی با تأکید بر این که حل مشکلات کارگران در سایه تفاهم و تعامل مسئولان کشور در بخش‌های مختلف مرتفع خواهد شد، اضافه کرد: چند مورد از قوانین کار مانند امنیت شغلی و قرارداد معین کار، نیازمند اصلاح است؛ زیرا با ایجاد امنیت شغلی برای کارگر، شاهد افزایش بهره‌وری و تولید خواهیم بود و موجب اطمینان‌بخشی کارفرمایان از تولید نیز خواهد شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به این که جامعه کارگری استان یزد بسیار نجیب و سخت‌کوش هستند، ادامه داد: واژه «قناعت» که مطرح می شود، در جامعه کارگری و سبک زندگی آنها، به عینه قابل مشاهده است.

جوکار با بیان این که بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است، اظهار کرد: اگر این قانون به درستی عملیاتی شده بود نباید رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به امنیت شغلی کارگران دغدغه داشته باشند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تأکید کرد: برای ایجاد امنیت شغلی کارگران، قراردادهای موقت باید تبدیل به قراداد دائمی شود.

وی با اشاره به افزایش سن بازنشستگی، گفت: این طرح علی رغم مخالفت برخی از نمایندگان به تصویب رسید ولی امید است در مجلس دوازدهم با ارائه طرح و تصویب مجلس آن به حالت قبل بازگردانیده شود.

وی در ادامه بهترین راه مطالبه حق و حقوق کارگران را برگزاری جلسات رؤسای تشکل‌های کارگری با مسئولان استان است، افزود: همانگونه که نمایندگان مردم، پیگیر مشکلات مردم هستند، رؤسای تشکل‌های کارگری نیز چون با کسب آراء کارگران منصوب شده‌اند، باید پیگیر مطالبات این قشر باشند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: روز کارگر، باید به گونه ای شایسته و با حضور کارگران، برای تجیل از مقام کارگر برگزار شود؛ نه اینکه بدون حضور آنها و تنها با حضور تعداد اندکی از کارگران و مسئولان استان باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دفتر این نماینده مجلس، جوکار در پایان با بیان اینکه با شعار دادن، مشکلات کارگران حل نمی شود، اذعان کرد: نشست ها و جلساتی که برگزار می‌شود، باید در راستای ارائه راهکارها برای حل مشکلات کارگران باشد؛ فلذا با شعاری صحبت کردن، نمی توان این مسائل را حل کرد، بلکه تلاش باید در جهت رفع این مشکلات باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • بخشنامه ممنوعیت دریافت هر نوع هدیه توسط کارکنان دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • نمایندگان قزوین پیگیر افزایش حقوق کارگران باشند
  • دور زدن قانون ممنوعیت آیفون با پرداخت ۲ میلیون تومان برای ریجستری
  • اصلاح هندسی چهارراه خیابان داوران و جلال آل‌احمد در اراک
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند