Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس فرهنگی جام جم آنلاین ، نماز به عنوان مهمترین نماد اسلام شمرده می شود. نمازی که هر مسلمانی  آن را با گفتن جمله «الحمدلله رب العالمین» آغاز می کند که این امر خود گویای اهمیت شکرگزاری است. شکرگزاری که نه تنها در اسلام بلکه در تمام ادیان به آن سفارش شده. اینها  گوشه ای از دلایلی است که شما باید کتاب «شکر کنید و رشد کنید» را بخوانید

موضوعاتی که در این کتاب به آن پرداخته شده

 در این کتاب سعی شده است یک سبک زندگی در قالب بحث شکرگذاری مدلسازی و به خوانندگان گرامی ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگارنده مبنای این کتاب را بر پایه قرآن کریم و احادیث معصومین قرار داده است.اما از آن جایی که نوع بیان ادبیات دینی باید متناسب با مردم هر عصر و زمان رشد و تغییر کند نگارنده سعی کرده به قدر وسع مطالب را آسان جذاب و کاربردی ارائه دهد.
مهم ترین ویژگی هایی که در نوشتن این کتاب سعی شده است مدنظر قرار گیرد به شرح زیر است :

به علت طبقه بندی آیات و روایات فهم آنها بسیار راحت تر و کاربردی تر شده است. اشاره به بسیاری از اصول اصلی موفقیت در زندگی و راهکارهای مواجهه با مشکلات در قالب بحث شکرگزاری. پاسخ‌های ساده روشن و ملموس به دغدغه‌های اصلی فکری انسان ها درباره مسائلی مانند جبر و اختیار و قضا و قدر سلطه شیطان و...که در حین بحث شکرگزاری با آنها مواجه می‌شویم. قابلیت استفاده کتاب برای هر طیف سنی و با هر درجه علمی به طوری که کتاب حالت خودآموز دارد و در یک سیر منظم مطالب را به خوانندگان گرامی ارائه می دهد. استفاده از مثال های متعدد و ساده و همچنین تکرار های عامدانه برای ملکه شدن مطالب در ذهن مخاطب. پیوستگی منطقی و منظم از آغاز تا پایان کتاب به طوری که خواندن کتاب مانند طی کردن یک مسیر مشخص به سمت مقصد معین برای خوانندگان خواهد بود. ارائه تمرینات سودمند و هدفمند در جهت رشد روحیه شکرگزاری. استفاده از جملات تاکیدی مثبت برای کمک به ایجاد تغییر در نظام باورهای ذهنی. به چالش کشیدن ذهن مخاطب و آموزش شیوه تفکر و تحلیل کردن مسائل با پرسیدن سوالات بی پاسخ. ساختار کتاب

کتاب «شکر کنید و رشد کنید» هفت فصل دارد ولی به سه قسمت اصلی تقسیم می‌شود. قسمت اول شامل فصل سوم تا چهارم این کتاب است،در قسمت اول سعی شده است آنچه به شکرگزاری مربوط است بررسی شود،به طوری که مطالبه قسمت اول، مانند یک کتاب کامل است.

قسمت دوم شامل فصل پنجم است و در آن به مهمترین عواملی که باعث ناشکری می شوند پرداخته می‌شود و از نظر نگارنده،مهم‌ترین فصل این کتاب است، زیرا در این فصل به مسائل بنیادی اشاره می شود که تا خوانندگان گرامی آن مسائل را برای خود حل نکرده باشند ،نمی توانند از این کتاب سود ببرند.
قسمت سوم نیز شامل فصل ششم است و عصاره و نتایج اصلی این کتاب را ارائه می دهد.

کتابی مفید برای تمام اقشار

رویه این کتاب عام است به این معنی که هر کسی مطابق با هدف نگرش و ظرفیت خود می‌تواند از مطالب این کتاب در جهت درست و صحیح استفاده کند و رشد کند.و این به دلیل مراتب نتایج و پتانسیل ای است که اکسیر شکرگزاری را در خود دارد.مثلاً یک دانشجو می تواند از این کتاب برای موفقیت در رشته تحصیلی خود استفاده کند یک انسان بیمار می تواند از این کتاب برای تسهیل درمان خود استفاده کند فرد دیگری برای بهبود وضعیت مالی اش از این کتاب سود ببرد.و یا سالکی از این کتاب برای تزکیه نفس خود بهره ببرد بنابراین هنگامی که در این کتاب از کلماتی مانند موفقیت و رشد یا امثال آنها استفاده می‌شود منظور فقط موفقیت و رشد در یک زمینه خاص نیست بلکه هر کس در هر زمینه ای می تواند به موفقیت و رشد برسد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: معرفی کتاب شکرگزاری روانشناسی مذهبی قانون جذب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردکان فرمانداری ویژه شد

ایسنا/یزد هیئت وزیران با ارتقای شهرستان اردکان به فرمانداری ویژه موافقت کرد.

هیئت وزیران در جلسه عصر روز یکشنبه و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی با ارتقای شهرستان اردکان به فرمانداری ویژه موافقت کرد.

بر این اساس هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد شماره ۱۲۴۹۲۴ مورخ ۱۴۰۲/۶/۱۸ وزارت کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد که وزارت کشور موظف است در شهرستان اردکان استان یزد، فرمانداری ویژه دایر کند.

شهرستان اردکان یکی از شهرستانهای استان یزد در مرکز ایران است؛ شهر اردکان مرکز این شهرستان است؛ جمعیت این شهرستان در سال ۱۳۸۵ برابر با ۷۳٫۲۹۲ نفر بوده است؛ شهرستان اردکان ۳۲% پهنه استان یزد (بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع) را در خود جای داده و وسیعترین شهرستان در استان یزد است.

شهر اردکان در طول جغرافیایی ۵۳ درجه و ۴۸ دقیقه شرقی و عرض جغرافیایی ۳۲ درجه و ۲۰ دقیقه شمالی واقع شده است؛ اردکان بر سر راه تهران به کرمان و بندرعباس واقع شده که این راه از مرکز شهر (جاده سنتو یا دکتربهشتی) می‌گذرد و در قلب کویر مرکزی ایران جای دارد؛ موقعیت قرارگیری شهر در دشت یزد - اردکان می باشد.

در قسمت غربی شهر آبادی های دهستان عقدا، در قسمت جنوبی دهستان بفروئیه میبد و در قسمت شرقی دهستان زرین قرار دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیت الله ابراهیم امینی و تربیت عقلانی
  • جزیره ایرانی شیخ اندرآبی
  • اتفاقی که «تانیا» از پشت صحنه «نون خ» فاش کرد
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • اردکان فرمانداری ویژه شد
  • رحیم‌پور ازغدی: یهودی‌ها اصلا تمام شدند | در آمریکا می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل» +فیلم
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟