Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، زهرا ابراهیمی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان‌ و بلوچستان در نشست با بانوان کارآفرین اظهارداشت: فناوری اطلاعات و ارتباطات ۲ ابزار مهم برای توسعه کسب‌ و کار هستند و تحولی مهم را در حوزه معرفی و فروش محصولات ایجاد کرده و دیگر تولید محصولات در انزوا انجام نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او سیستان و بلوچستان را از جمله جوانترین استان‌ها و از این حیث توسعه‌یافته عنوان‌ و با اشاره به سفر ۱۰ روزه وزیر ارتباطات و فناوری به این استان بیان کرد: جای امیدواری است که تحول در کلام با اجرای سیاست‌های بنیادین برای ارتقا عملیاتی وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی همراه شده و در چشم‌اندازی کوتاه شاهد ترقی شاخص‌های این حوزه باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان‌ و بلوچستان با اشاره به تاکید سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ بر سهم ۵۰ درصدی کسب‌ و کار فن‌آور محور در تولیدات ناخالص ملی خاطرنشان کرد: با توجه به نقش مهم اطلاعات و ارتباطات در کسب‌وکار نوین و با توجه به ضعف در شاخص‌ها، دسترسی به زیرساخت‌های ارتباطی و کمبود مهارت در استفاده از فناوری اطلاعات، زمینه لازم برای افزایش مشارکت اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری بانوان بویژه برای زنان تحصیل کرده و ساکنان روستاها باید با جدیت فراهم شود.

او بیان کرد: دفتر امور بانوان وخانواده استانداری سیستان و بلوچستان در تلاش است با شناسایی افراد موثر در حوزه توان‌افزایی بانوان و ارتقا سطح هم‌افزایی در حوزه‌های مرتبط چالش‌ها و فرصت‌ها را شناسایی تا شبکه‌سازی درست انجام شود.

ابراهیمی تصریح کرد: آموزش برای صنعتگران ،کارآفرینان و علاقه‌مندان به کسب و کار در زمینه‌هایی نظیر«برندسازی، مارکتینگ و فروش‌های دیجیتال» یک ضرورت بوده و امید است با همکاری وزارت ارتباطات عدالت جنسیتی در حوزه آموزش برای تمامی افراد بویژه در جوامع روستایی و مناطق کمتر برخوردار فراهم و تعرفه‌های بالسویه در مناطق محروم و توسعه‌یافته منطقی نیست و می‌توان برای صنعتگران این مناطق تبعیض مثبت قائل شد.

او خاطرنشان کرد: دفتر بانوان در تلاش است مسیری روشن جهت اتصال صنعتگران استان به بازارهای کشوری و جهانی فراهم کند و نظیر آن را می‌توان در تلاش ما برای معرفی محصولات صنایع دستی در سامانه‌های موفق در دیجی کالا، بازارهای مجازی کشوری، ای بازار و باسلام مشاهده کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان‌ و بلوچستان گفت: تفاهم‌نام منعقد شده میان دفتر امور بانوان و خانواده و اداره کل پست، پیگیری از دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه و مرکز ایرانیان مقیم خارج از کشور از جمله فعالیت‌های دفتر در این راستاست که با جدیت نیز دنبال می‌شود.

آرش جمالزهی مدیرکل روستایی و دهیاری استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست ضمن بیان اینکه ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات ضروری در بین خانوارهای روستایی استان با سقف پرداخت ۲۰۰میلیون ریال با نرخ چهار درصد ارائه شده گفت: روستاهای این استان در حوزه کسب‌وکارهای خرد بر پایه توانمندی زنان بنا شده و با توسعه فناوری و اطلاعات و تقویت زیرساخت‌ها می‌توان به پویایی اقتصاد این جامعه دامن زد.

مشاور سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این نشست حضور ۳۵ درصدی زنان را در پارک علم و فناوری بسیار خوب توصیف کرد و گفت: استارتاپ‌های توسعه‌یافته باید از کسب‌وکار در سیستان وبلوچستان حمایت کنند و ما نیز در زمینه ارائه تسهیلات در مرکز نوآوری بانوان از آنان حمایت خواهیم کرد.

مشکوه اسدی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی کارآفرینی ICT و دیگر مهارت‌ها برای مناطق جنوب سیستان و بلوچستان اشاره و بر لزوم گسترش هر چه بیشتر این برنامه‌ها در استان تاکید کرد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بانوان استانداری مشاغل خانگی خانواده استانداری سیستان امور بانوان و خانواده سیستان و بلوچستان فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بانوان الگو و نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه هستند و باید در راستای ترویج و تقویت فرهنگ، اعتماد به موفقیت زنان در مدیریت و فعالیت‌های صنفی جامعه تلاش کرد و در این راه بیان عملکرد خوب آنان در عرصه‌های مدیریتی ضروری به نظر می رسد.

خلیل‌احمد سلامی امروز شنبه در اولین جلسه کمیته بانوان و خانواده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان که با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد ضمن تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: این ایام فرصت مناسبی برای تکریم قشرهای مختلف جامعه کار و تولید بعنوان جهادگران عرصه تلاش و خودکفایی است.

وی به نقش مهم بانوان در جامعه نیز اشاره کرد و افزود: بدون مشارکت جدی بانوان در عرصه های مختلف، توسعه پایدار محقق نمی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: زمینه‌های مشارکت بیشتر بانوان در تشکل‌های کارگری و کارفرمایی فراهم است و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود از آنها حمایت می‌شود.

سلامی همچنین از حمایت مجموعه دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان از بانوان کارآفرین خبر داد و افزود: زنان و دختران این استان بواسطه فرهنگ و پیشینه تاریخی مستحکم، از توانمندی‌هایی برخوردار هستند که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد و حمایت شوند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان هم در این جلسه اظهار کرد: تشکیل هیئت اندیشه ورز متشکل از بانوان عضو تشکل‌های کارگری و کارآفرینان می‌تواند در پیگیری مسائل این قشر پر تلاش و اثرگذار مهم باشد.

زهرا ابراهیمی گفت: طی سال‌های اخیر دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تلاش کرده است با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمایت‌هایی را از بانوان این خطه انجام دهد.

وی افزود: حضور بانوان استان در نمایشگاه‌های مختلف ملی و بین‌المللی، برگزاری همایش و نشست های تخصصی با زنان تاثیر گذار و تقویت کمیته های بانوان دستگاههای اجرایی از جمله برنامه های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری است.

در پایان این نشست از بانوان نماینده تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و همچنین مشاور امور بانوان دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان تجلیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان