Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۶۲۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودروی سواری از ابتدای امسال تا پایان آذرماه و رشد ۱۸.۸ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۶۲۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودروی سواری از ابتدای امسال تا پایان آذرماه و رشد ۱۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است. در مدت مشابه سال قبل ۵۲۶ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودروی سواری تولید شده بود.

در این مدت ۶۰ هزار و ۹۸۳ دستگاه وانت از سوی خودروسازان داخلی تولید شد که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۱۸.۵ درصدی نشان می‌دهد.

برپایه این گزارش، تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون در این مدت با افت ۸.۷ درصدی نسبت به ۹ ماهه پارسال به یک‌هزار و ۳۶۲ دستگاه رسید.

در بخش ماشین‌آلات کشاورزی نیز آمارها حاکی از تولید ۴۳۴ دستگاه کمباین (رشد ۳۹.۵ درصدی) ‌ و ۱۵ هزار و ۵۷۲ دستگاه تراکتور (رشد ۱۲.۶ درصدی) ‌است.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خودروسازی صنعت خودروسازی خودرو خودروی سواری رشد ۱۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۹۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت ام جی موتورز طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE۱۸۱ را در نمایشگاه اتومبیل پکن ۲۰۲۴ میلادی معرفی کرد.

به گفته شرکت، سرعت خودروی مذکور در ۱.۹۱ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد و همچنین ضریب پسار (drag coefficient )آن Cd۰.۱۸۱ است. EXE۱۸۱ با الهام از جت های جنگنده همراه دو چتر نجات ساخته شده است.

طبق بیانیه ام جی موتور حداکثر سرعت خودرو ۲۵۷ مایل برساعت است. از سوی دیگر بالاترین میزان ضریب پسار ثبت شده یک خودرو ۰.۱۸۹Cd است که به فولکس واگن XL۱ تعلق دارد. این وسیله نقلیه بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میلادی و فقط ۲۵۰ دستگاه از آن ساخته شده است. دومین رکورد ضریب پسار خودروی تولیدی به EV۱ جنرال موتورز تعلق دارد که از ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ میلادی و فقط ۱۱۱۷ دستگاه از آن تولید شد.

اگر EXE۱۸۱ به مرحله تولید برسد، آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان خواهد بود. شرکت سازنده EXE۱۸۱ در بیانیه ای اعلام کرد طرح اولیه خودروی برقی مذکور در راستای محصولات پرسرعت و نوآورانه شرکت است که قبلا تولید شده اند.

کد خبر 6090640 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • تصادف دو خودروی سواری با ۷مصدوم
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد
  • تصادف ۶ خودرو سواری در این بزرگراه تهران
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی