Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشم‌زهی گفت:‌ به همان اندازه که به دشمنان آشکار و تحریم‌کنندگان ملّت ایران اعتماد نداریم، به توانایی دانشمندان ایرانی در تولید واکسن کرونا افتخار می‌کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراد هاشم‌زهی جراح عمومی و قلب و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال‌های 1384 تا 1389 در گفت‌وگو با خاورستان، به تولید واکسن ایرانی اشاره کرد و گفت: هر ایرانی که کشور، دین و ارزش‌های والای اسلام مد نظرش باشد به این کار دانشمندان ما در تولید واکسن افتخار می‌کند چراکه دانشمندان ما کارهایی بالاتر از تولید واکسن را انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: واکسن ایرانی اکنون مراحل علمی خود را طی می‌کند، عملا کارهایی انجام می‌شود و مطالعات مقایسه‌ای بین افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند و دیگر افراد صورت می‌گیرد تا اثربخشی این واکسن خود را بهتر نشان دهد.

دشمنان دنبال گرفتن نقطه ضعف از واکسن ایرانی هستند

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دشمنان دنبال گرفتن نقطه ضعف از واکسن ایرانی هستند، گفت: هم هدف خوب است و هم این‌که ایران، تئوری خوبی برای ساخت واکسن دارد و کارهای خوبی انجام می‌شود.

وی ضمن تأکید براین‌که ما به واکسن ساخت داخل افتخار می‌کنیم، تصریح کرد: همه پزشکان و پرستاران چشم امیدشان بعد از خداوند به همکارانشان در عرصه بهداشت و درمان است.

به کشورهای اجنبی امیدی نداریم

رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: در انقلاب اسلامی چشم امید دوختن به کارهای علمی و سازنده به دور از کارهای تبلیغاتی مهم و دلگرم کننده است تا این‌که به کشورهای اجنبی که سعادت ملت‌های دیگر خصوصا مسلمان را نمی‌خواهند امید داشته باشیم.

حتی داوطلبان واکسن از زدن واکسن متضرر نخواهند شد

هاشم‌زهی ادامه داد: واکسنی که خودمان می‌سازیم را آزمایش می‌کنیم و اگر واقعا عوارضی برای بیماران داشته باشد، اطلاع‌رسانی می‌شود؛ تدابیر لازم اتخاذ می‌شود و هیچ یک از افرادی که داوطلب می‌شوند از زدن واکسن متضرر نخواهند شد.

وی اظهار کرد: آمریکا، انگلیس و فرانسه دلسوز ملت‌های ضعیف و ملّت ایران که پرچم اسلام را در همه جا به اهتزاز درمی‌آورد و ارزش‌های اسلامی را به همه جهان معرفی می‌کند، نیستند و این کشورها سعادت و سلامت ما را نمی‌خواهند.

بدعهدهای آمریکا در برجام نمونه‌ای از بی‌اعتمادی است

نماینده اسبق مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به آمریکا از هیچ‌جهت اعتماد نداریم؛ بدعهدی‌هایی که در مذاکرات هسته‌ای و برجام انجام دادند، این بی‌اعتمادی را بیشتر می‌کند و زمانی که من به عنوان نماینده در مجلس شورای اسلامی بودم این موضوعات را بارها گفتم.

هاشم‌زهی تصریح کرد: متأسفانه دولت به آمریکا اعتماد و مذاکره کرد؛ اهداف هم درست بود و کار ما صلح‌آمیز بود اما آمریکا هیچ‌وقت نیّت درستی نداشت تا یک حرف درستی بزند و مسائل خوبی مدنظر داشته باشد چراکه این کشور بیشتر اهل کلاه گذاشتن است و می‌خواهد یک طرفه برنده شود و همه دنیا را چپاول کند.

آمریکا هیچ‌گاه دوست ملت ایران نیست

وی افزود: قطعا آمریکا هیچ‌گاه دوست ملت ایران نیست و همیشه علیه ما تصمیم می‌گیرد و تحریم می‌کند و جلوی داروها را می‌گیرد.

جراح عمومی و قلب با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم‌اعتماد به آمریکا و انگلیس در واکسن، گفت: طبق فرموده امام خامنه‌ای اگر آمریکا و انگلیس واکسن داشتند برای پیشگیری از مردم خودشان استفاده می‌کردند که تلفات و ابتلای زیاد به کرونا نداشته باشند.

هیچ نیت خوبی در سخنان آمریکایی‌ها نیست

هاشم‌زهی ضمن تأکید بر این‌که مسائل آمریکا تبلیغاتی صرف است، گفت: اگر می‌گویند ما به ایران می‌خواهیم واکسن بدهیم این‌ها حرف است و واکسن آن‌ها واقعیت ندارد و هیچ نیت خوبی در حرف‌هایشان نیست.

وی تصریح کرد: با این گندکاری‌هایی که مسئولان، روسای جمهور و سردمدارن آمریکا انجام می‌دهند با تزریق واکسن به سایر کشورها تنها می‌خواهند بگویند آمریکا هنوز در چنین کارهایی صاحب‌نظر است.

صدای رسوایی آمریکا در جهان پخش شده است

جراح عمومی و قلب با بیان این‌که صدای رسوایی آمریکا در همه‌جا پخش شده است، یادآور شد: نمی‌توان با این حرف‌ها، نظر خوشبینانه ملت‌ها را با خود همراه کنند.

دولت برای تهیه واکسن کرونا صبر کند

هاشم‌زهی خاطرنشان کرد: باید وزارت بهداشت و دولت صبر کنند تا نتایج آزمایش واکسن کرونا در کشور ما و کشورهای دیگر مشخص و نظر سازمان بهداشت جهانی در این خصوص اعلام شود، آنگاه راجع به تهیه واکسن کرونا تصمیم بگیرند.

وی تأکید کرد: از کشورهایی که به صورت آشکار دشمنی می‌کنند و جلوی کمک به کشور ایران را گرفته و تحریم می‌کنند نباید واکسن گرفت.

جراح عمومی و قلب اضافه کرد: خرید واکسن از کشوری که بی‌طرف باشد، دشمنی نداشته باشد، اهداف این کشور در سال‌های متمادی برای کشور ایران ثابت شده باشد را با تایید علمی سازمان بهداشت جهانی می‌پذیریم.

ورود واکسن از کشورهای غیرمطئمن را نمی‌پذیریم

هاشم‌زهی ضمن بیان این‌که ما هیچ گاه وارد کردن واکسن از کشورهای غیرمطئمن برای آزمایش بر ملت خود را نمی‌پذیریم، افزود: خرید واکسن از برخی کشورهای دوست ایرادی ندارد اما این باید با مطالعه و آزمایش شده باشد و صدمه‌ای به مردم ایران وارد نکند.

مسئولان باید با برنامه و اطمینان در زمینه واکسن عمل کنند

وی گفت: مسئولان باید با برنامه و اطمینان در زمینه واکسن عمل کنند تا شبهه‌ای برای مردم نباشد چراکه نظراتی که دانشمندان و پزشکان ایرانی در این زمینه می‌دهند را مردم می‌پذیرند.

نماینده اسبق مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید به جوان‌ها برای ورود به عرصه عمل میدان داد، گفت: بسیاری از جوان‌ها کارهای خارق‌العاده و نوآوری کرده‌اند؛ باید از نیروی جوان و تجربه در تولید علم، واکسن و پیشرفت کشور و هر زمینه‌ای کمک گرفت.

باید محققان اثرات واکسن‌های موثر بر زنتیک را بیان کنند

هاشم‌زهی تصریح کرد: دانشمندان و متخصصانی که در زمینه ژنتیک، پیتومیولوژی، بیولوژیک و آزمایشگاه تخصص دارند باید اثرات واکسن‌هایی که بر ژنتیک تاثیر می‌گذارند را بیان کنند.

وی تاکید کرد: جهش‌های ژنتیکی باید مدنظر محققین باشد به طوری که جهش‌هایی که در ویروس‌ها مانند ویروس کرونای انگلیسی ایجاد می‌شود را در نظر بگیرند و متناسب با این جهش‌ها واکسن بسازند.

وی با بیان این‌که تزریق واکسن از نوعی که بیشتر ایپیدیمی ایجاد کرده است ممکن است تنها راهکار باشد، گفت: قطعا این مهم در برنامه‌های هر مرکز تحقیقاتی است و منحصر به کرونایی که در ایران شایع شده است نیست؛ شاید لازم باشد کارهایی انجام شود تا بتوانیم با این واکسن‌ها جهش‌ ویروس‌ها را نیز مهار کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی جراح عمومی و قلب واکسن ایرانی تولید واکسن واکسن کرونا آمریکا هیچ هاشم زهی هیچ گاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۹۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی پرسپولیس یک شهر ایران را دوست ندارد!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس روز گذشته در یک بازی مهیج و جذاب مقابل آلومینیوم اراک در جام حذفی شکست خورد و از دور این مسابقات کنار رفت. نکته قابل توجه تکرار پیروزی آلومینیوم مقابل پرسپولیس در فصل جاری در اراک بود.

مجتبی حسینی و شاگردانش در بازی برگشت لیگ برتر مقابل پرسپولیس هم موفق شده بودند این تیم را در اراک با نتیجه یک بر صفر شکست بدهند و حالا در جام حذفی در شرایطی که دو بار از حریف عقب افتادند در نهایت کار را به پنالتی کشاندندو آنجا پیروز شدند.

هردو شکست پرسپولیس در اراک در فصل جاری با هدایت اوسمار ویرا بوده و جالب اینکه این سرمربی تنها دوبار روی نیمکت سرخ‌پوشان به عنوان سرمربی شکست خورده است!

بی‌شک برای اوسمار سرمربی پرسپولیس طبیعی است که شهر اراک را در ایران چندان دوست نداشته باشد؛ اراک برای او امسال خوش‌یمن نبوده و باخت اخیر نیز که باعث شده سرخ‌پوشان یک جام را از دست بدهند و امید خود را روی قهرمانی در لیگ برتر بگذارند.

دیگر خبرها

  • سرمربی پرسپولیس یک شهر ایران را دوست ندارد!
  • ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
  • افتخار آفرینی نازنین فاطمه عیدیان برای کشورمان / کسب طلای ۴۰۰ متر با مانع توسط این بانوی ایرانی
  • هر ایرانی که از این جاده بازدید کند از شکسته شدن غرور ایرانی خجالت می‌کشد
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد