Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامانه مدیریت یکپارچگی چاه‌ها در فاز بهره‌برداری، به منظور تولید ایمن و پایدار گاز در پارس جنوبی به‌طور کامل تدوین و پیاده‌سازی شد.

با توجه به ابلاغ نظام‌نامه راهبردی دارایی‌های فیزیکی صنعت نفت و در راستای تولید ایمن و پایدار گاز، این سامانه (WIMS) در قالب مجموعه اقدام‌های مهندسی، عملیاتی و مدیریتی به منظور کاهش ریسک خروج سیال تولیدی به محیط بیرون از چاه و ورود سیال غیر مخزنی به درون چاه تدوین و اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین خدمات فنی چاه‌ها در مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه این سامانه را می توان نخستین سامانه مدون مدیریت یکپارچگی چاه‌ها در وزارت نفت معرفی کرد که پس از سه سال فعالیت تدوین و پیاده‌سازی شده، درباره دامنه کاربرد آن گفت: درحال حاضر تمام چاه‌های تولیدی میدان گازی پارس جنوبی و سایر چاه‌های میادین هیدروکربوری از جمله میدان کیش، گلشن و بلال که در آینده توسعه می یابند، تحت پوشش این نظام‌نامه قرار می گیرند.

محمد ایومن درباره اهمیت پیاده‌سازی این سامانه گفت: چاه‌های تولیدی، مهم‌ترین دارایی‌های فیزیکی در مجموعه بالادستی پارس جنوبی به شمار می‌رود و سامانه مدیریت یکپارچگی چاه‌ها، تغییر رویکرد از مدیریت سنتی چاه‌ها به مدیریت مدرن و دانش‌بنیان بر مبنای اصول مدیریت یکپارچگی دارایی‌های فیزیکی و دانش مهندسی است.

وی با بیان اینکه اولین گام استقرار این نظام‌نامه، تدوین سندی بوده که ضمن مشخص کردن ساختار کلی کار و الزامات هر بخش از سامانه WIMS، فرایندهای کاری را به صورت مدون ترسیم کند، تصریح کرد: در آغاز، لیستی از تمام استانداردهای بین المللی موجود در این زمینه تهیه شد و پس از مطالعه و بررسی کلیه اسناد، پس از دو سال فعالیت‌های کارشناسی در چارچوب قوانین و مقررات وزارت نفت و سایر اسناد داخلی، اولین نسخه این نظام نامه، نهایی و پس از تایید مدیریت تولید و عملیات از سوی معاونت عملیات و پشتیبانی تصویب شد.

ایومن افزود: در ادامه لیست تمام دارایی‌های موجود(چاه‌های در مدار تولید) و خطرهای ممکن تهیه شد و بر اساس سند تدوین شده و دستورالعمل‌های پیوستی، یکپارچگی تمام چاه‌های در مدار تولید و چاه های نا ایمن و یا دارای مشکل یکپارچگی مشخص و جهت انجام عملیات تعمیر به مدیریت‌های مرتبط ابلاغ شد.

جانشین خدمات فنی چاه‌ها در مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه نظام‌نامه مطابق استانداردهای بین المللی و در 15 بخش اصلی هریک برمبنای اطلاعات و الزام‌های خاص تدوین شده است، به برخی از این طبقه بندی‌ها اشاره کرد و گفت: مدیریت یکپارچگی چاه‌ها( عدم ورود و خروج سیال از چاه)، خط مشی و سیاستگزاری‌ها، مدیریت فشار فضای حلقوی، پایش و نظارت چاه‌ها، ارزیابی ریسک، شماتیک چاه‌ها، نگهداری و تعمیرات و تقسیم‌بندی چاه‌ها، از جمله بخش‌های سامانه مدیریت WIMS به شمار می‌رود.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت نفت و گاز پارس، ایومن نقش این سامانه در برنامه ریزی‌های آینده عملیات تعمیر چاه‌ها و اولویت‌بندی پروژه‌های تعمیراتی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: باآغاز به کار این سامانه، فرایندهای کاری به صورت جامع‌تر و مدون‌تر درحال انجام است و با توسعه بخش نرم‌افزاری، امکان پایش روزانه فعالیت‌ها فراهم شده که این موضوع در زمینه تولید ایمن و پایدار بسیار موثر خواهد بود.

وی ضمن قدردانی از تلاش تیم‌های مختلف کارشناسی در مدت تدوین و استقرار این سامانه، ابراز امیدواری کرد با تامین دکل و انجام تعمیرات چاه‌های ناایمن، گام بلندی در ایمن سازی تاسیسات فراساحلی برداشته شود.

 

برچسب هاشرکت نفت و گاز پارس (POGC) میدان گازی پارس جنوبی (پارس جنوبی)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: شرکت نفت و گاز پارس POGC میدان گازی پارس جنوبی پارس جنوبی آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو نفت و گاز پارس سامانه مدیریت پارس جنوبی پیاده سازی نظام نامه چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۹۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، این بزرگترین سامانه تولید برق خورشیدی برای یک نیروگاه آب شیرین کن در عمان با ظرفیت سالانه بیش از ٣٢ هزار مگاواتساعت برق سبز است که ١٠٠ درصد از مصرف آب شیرین کن را در طول شبانه روز پوشش می‌دهد.

این نیروگاه که توسط Veolia با مشارکت TotalEnergies توسعه یافته است، نقطه عطف مهمی در جهت تلاش‌های کربن زدایی در منطقه است، زیرا به کاهش حدود ٢٧٢٠٠ تن انتشار CO ٢ در سال کمک می‌کند که معادل آلاینده‌های تولید شده توسط حدودا ٦٠٠٠ خودروی موتور احتراق داخلی در سراسر جهان است.

ساخت نیروگاه خورشیدی مذکور در ماه اوت ٢٠٢٣ آغازشد، بهره برداری از آن در ماه مارس ٢٠٢٤ انجام شد و قرارداد اجاره برای بهره برداری از این مزرعه خورشیدی تا ٣١ مارس ٢٠٣٦ است.

سلیم بن ناصر العوفی وزیر انرژی و مواد معدنی کشور عمان در جریان بهره‌برداری از این طرح، تولید برق از منابع تجدیدپذیر را یکی از اهداف چشم انداز عمان ٢٠٤٠ اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • بهره‌برداری از طرح میدانگاه سبزه میدان؛ تابستان
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی