Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته امداد نیر گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۴۲ مددجوی تحت حمایت این نهاد از برنامه‌های آموزش شغلی بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد باقری» امروز در نشست با مسئولان کمیته امداد نیز، با اشاره به برگزاری سه دوره آموزشی برای پایدارسازی و افزایش مهارت شغلی مددجویان تحت حمایت و مجریان طرح‌های اشتغال با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، گفت: در 9 ماهه سال جاری 142 مددجوی تحت حمایت این نهاد از برنامه‌های آموزش شغلی بهره‌مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این دوره‌های آموزشی به‌صورت حضوری و همچنین از طریق فضای مجازی برای مددجویان شهر نیر و دهستان‌های اطراف برگزار شد.

رئیس کمیته امداد نیر افزود: دوره‌های آموزشی موردنظر با رعایت توصیه‌های بهداشتی و به‌صورت حضوری و چهره به چهره برگزار شد و نکات لازم درزمینهٔ و راه‌های رعایت بهداشت فردی و محیطی در مبارزه با بیماری کرونا و همچنین بهداشت و نحوه پرورش گوسفند داشتی و چگونگی مبارزه با بیماری‌های دام و واکسیناسیون دام به مجریان طرح‌های اشتغال آموزش داده شد وجهت توسعه طرح پرورش گوسفند اصلاح نژاد شده استفاده از نژادهای پر تولید و بازدید از مرکز پرورش گوسفند افشاری وابسته به شرکت افشار ژن یزد صورت گرفت.

وی افزود: اساتید و کارشناسان مجرب از مراکز بهداشت، سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در اجرای دوره‌های آموزشی، کمیته امداد نیر را همراهی و توصیه‌های بهداشتی کاربردی را با توجه به وضعیت و شرایط منطقه به مخاطبان ارائه کردند.

باقری تصریح کرد: با عنایت به اهمیت توسعه اشتغال پایدار در قالب مشاغل خانگی زودبازده ویژه مددجویان تحت حمایت با اولویت تولیدات روستایی و صنایع‌دستی، ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی با رویکرد توانمندسازی گروه‌های هدف در عرصه‌های کشاورزی، دام‌پروری و خدمات و همچنین مدیریت زنجیره‌های تولیدی و دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی، صنایع‌دستی در مناطق روستایی ازجمله رویکردهای این نهاد در توانمندسازی محرومان است.

وی یادآور شد: تمرکز این نهاد بر توانمندسازی اقشار نیازمند از طریق استعداد سنجی، مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اعطای وام و کمک به بهبود فضای کسب‌وکار و اشتغال پایدار است.

رئیس کمیته امداد نیر بیان کرد: طی 9 ماهه امسال 64 مورد تسهیلات اشتغال به مبلغ دو میلیارد و 132 میلیون تومان از محل منابع بانکی و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت اعطا شد.

 

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد اشتغال کمیته امداد کمیته امداد نیر دوره های آموزش تحت حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۹۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، ناصر مرادی پویانی در گفت‌وگویی با اعلام این خبر اظهار کرد: این میزان مستمری به تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۸۶۰ هزار  خانواده  در قالب حدود ۶۲ هزار نفر پرداخت شده است.

وی همچنین با بیان اینکه مستمری مددجویان این نهاد امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش  داشته است، گفت: مستمری امسال مددجویان پس از افزایش ۳۰ درصدی برای خانوار های یک نفره یک میلیون تومان ، دونفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان ، سه نفره ۲ میلیون تومان، چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و پنج نفره به بالا ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد استان همچنین گفت: پرداخت مستمری تنها یکی از خدمات کمیته امداد به خانواده های مددجو بوده و این خانواده‌ها در طول سال خدمات متنوع دیگری از این نهاد دریافت می‌کنند.

مرادی‌پویانی تصریح کرد: هم اکنون تعداد ۶۱هزار و ۸۰۸  نفر در قالب ۲۷ هزار و ۵۲۰  خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان ایلام هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس