Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد قاسمی معاون صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعال بودن ۱۳۲ معدن فعال در استان گفت: ذخیره قطعی معادن این استان حدود ۷۹۶ میلیون و ۱۰۲ هزار تُن برآورد شده است.

او با اشاره به اینکه هشت نوع ماده معدنی در این استان شامل سنگ تزیینی ساختمان، مواد اولیه سیمان، گچ و شن و ماسه و سیلیس، خاک نسوز و دولومیت در این استان وجود دارد افزود: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۵۳۳ نفر در بخش معدن استان مشغول کار هستند که در صورت فعال شدن ۶۳ معدن غیر فعال استان، در بخش تولید و اشتغالزایی رونق ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

رشد ۱۰ درصدی وصول حقوق دولتی معادن چهارمحال و بختیاری

قاسمی اضافه کرد: معادن به عنوان پیشران اقتصادی در هر کشوری مطرح است و با توجه به گستردگی مواد معدنی و وجود ذخایر با ارزش در سطح استان، سرمایه گذاری در این بخش طی سال‌های آینده رشد اقتصادی درخشانی را برای استان خواهد داشت.

او ادامه داد: صنایع تبدیلی این استان تنها در بخش‌های فرآوری و استحصال سنگ تزیینی، تولید سیمان، آهک و گچ فعال است.

قاسمی از استخراج چهار میلیون و ۱۰ هزار تن مواد معدنی در استان طی ۹ ماهه نخست خبر داد و گفت: توسعه، بهره برداری و فعال‌سازی معادن غیرفعال و اعطای تسهیلات بانکی، موجب افزایش حدود ۳۰ درصدی استخراج مواد معدنی این استان شد.

او، محدودیت‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی را مهمترین مانع برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه معادن استان ذکر کرد و افزود: اگر چه این دستگاه ها‌ی اجرایی متولی دستورالعمل‌های برای موافقت نکردن با اکتشاف در این مناطق بکر طبیعی دارند، اما از سوی دیگر ذخایر ارزشمند معدنی در این مناطق نهفته است که با استخراج آن می‌توان تحول بزرگی در استان ایجاد کرد.

قاسمی، میزان درآمد سالانه دولت از بخش معادن این استان را هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد و اضافه کرد: این میزان در دولت تدبیر و امید به طور متوسط به بیش از ۱۲ میلیارد ریال رسیده است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ذخیره معادن خاک نسوز ایجاد اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۹۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، در این مجموعه خبری می‌توانید ببینید:
- مسابقات فوتسال جام مطهر در لردگان
- تجلیل از قهرمانان زورخانه‌ای فرخشهر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • اکتشاف ۴ ماده معدنی ارزشمند در خوسف
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • اعطای ۸۰ مجوز گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی