Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:48:25 GMT

۶ واحد آلوده‌کننده هوا در برخوار تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۲۹۷۷۵

۶ واحد آلوده‌کننده هوا در برخوار تعطیل شد

محمد ولید مغربی روز یکشنبه در گفت گو با ایرنا افزود:  با توجه به پدیده وارونگی دما در ماه‌های سرد سال و افزایش تعداد روزهای آلوده و در چارچوب تشدید پایش‌های میدانی اجرای قانون هوای پاک، طرح تشدید پایش واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی در دستور کار اداره این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در این پایش‌ها پنج  کوره تولید گچ و یک واحد سنگ شکن به دلیل رعایت نکردن الزامات زیست محیطی و آلوده کردن هوا با پیگیری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان برخوار پلمب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این واحدها با وجود شکایت متعدد مردمی و صدور اخطارهای مکرر زیست محیطی، برای برطرف شدن آلایندگی خود اقدام نکرده بودند.

رییس اداره محیط زیست برخوار با بیان اینکه در مجموع روز گذشته ۲۶ واحد صنعتی و خدماتی در این شهرستان مورد پایش زیست محیطی قرار گرفت، تصریح کرد: در این راستا به ۱۶ واحدآلوده کننده هوا تذکر رفع آلایندگی داده شد تا در صورت تکرار تعطیل خواهند شد.

وی بیان کرد: بر اساس استانداردهای محیط زیست، صاحبان واحدهای صنعتی و خدماتی موظف به رعایت و کاهش آلایندگی واحدهای خود هستند در غیراین صورت، واحد آنها تا رفع کامل آلایندگی پلمب می شود.

طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی و موجب آلودگی محیط زیست شناخته شود، ممنوع است.

در روزهای اخیر و در پی ایستایی هوا و نیز افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، مردم ساکن اصفهان و شماری از مناطق تابعه آن روزهای آلوده‌ای را سپری می کنند.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست آلودگی هوا اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست آلودگی هوا اصفهان سازمان حفاظت محیط زیست آلودگی هوا اصفهان اخبار کنکور محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۹۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد

محمدرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: در سی و ششمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست به ریاست رئیس جمهور، با صدور مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین موافقت شد.

وی در ادامه افزود: در این جلسه پس از توضیحاتی درباره مناطق چهارگانه محیط زیست، مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت و با صدور مجوز بهره‌برداری معدن سرب روی آلبلاغ شهرستان اسفراین موافقت شد و مورد تصویب شورای عالی محیط زیست قرار گرفت.

کد خبر 6095327

دیگر خبرها

  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید