Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،؛ علی حسین زاده رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی تربت حیدریه گفت: چهارمین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی ” دا ” در مرحله استانی با شرکت بانوان روستایی از سراسر استان امسال به دلیل شرایط خاص شیوع کرونا بصورت مجازی در چهار بخش فرهنگی، آموزش، برگزاری مسابقات و همگانی رشته‌های بومی محلی با شعار (در خانه می‌مانیم) در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: در مرحله شهرستانی این جشنواره ۳۳ نفر از بخش‌های رخ، کدکن و مرکزی در رشته‌های بومی محلی تاپ تاپ، خط خط، گل یا پوچ، نان بیار کباب ببر، دوز، اتل متل (بخش مرکزی)، کلاغ پر، قصه گویی، اپل من تپل من (بخش کدکن) و رشته‌های بقل دوقل و لپر بازی (بخش رخ) شرکت کردند که ویدیو‌های برگزیده ۳نفر برتر در هر رشته به دبیرخانه جشنواره در هیئت ورزش روستایی و بومی محلی خراسان رضوی ارسال شد.
بیشتر بخوانید رونمایی از سند چشم انداز قصه گویی در مشهد
رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی تربت حیدریه ادامه داد: در مرحله استانی از بین بیش از ۵۰ ویدئوی ارسالی، مبارکه تیموری از بخش کدکن این شهرستان موفق شد در بخش فرهنگی جشنواره و در رشته قصه گویی عنوان نخست را کسب کند.

جشنواره ورزشی دا نام مادران ایرانی را تداعی می‌کند و یکی از هشت طرح ملی ورزش زنان است که روستا‌های پرجمعیت را هدف قرار داده و از سال ۹۴ به همت معاونت توسعه امور زنان وزارت ورزش و جوانان و با همکاری فدراسیون ورزش روستایی و هیات‌های استانی برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ا. غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ورزش روستایی جشنواره های فرهنگی ورزش روستایی بومی محلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۹۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر جهاد کشاورزی تربت جام روز چهارشنبه گفت: این مرکز با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و سنگین در حاشیه شهر احمدآباد صولت و در هشت کیلومتری جاده تایباد- تربت جام احداث شده است.   باقر خدادادی افزود: میدان عرضه دام زنده تربت جام شامل پست دامپزشکی، محل کشتار اضطراری، اتاق معاینات دامپزشکی، مرکز خدمات دامپزشکی و دامپروری، سکوی تخلیه و بارگیری دام، کوره لاشه‌سوز، انبار علوفه و مواد کنسانتره ، محل شب ماند دام، باجه بانکی، باسکول و پارکینگ است.   وی ادامه داد: فعالیت این مرکز تحت نظارت اداره دامپزشکی شهرستان تربت جام است و مردم می توانند با اطمینان خاطر از رعایت موازین بهداشتی با حضور در این محل، بدون واسطه گوسفند زنده را تهیه کنند.   مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: برای ایجاد تعادل در فروش دام زنده، دامداران و گله داران در روستاهای تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد می‌توانند دام زنده تولیدی خود را در این محل عرضه کنند.   جمعیت دامی شهرستان تربت جام شامل ۳۶۰ هزار راس دام سبک و ۱۲ هزار راس دام سنگین است.

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • جشنواره بازی‌های بومی محلی در میناب
  • جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد
  • جشنواره بازی های بومی محلی در میناب
  • رقابت بیش از ۹۱ هزار داوطلب در نوبت نخست کنکور خراسان رضوی
  • راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی