Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر پیشین قطر گفت که با توجه به حل اختلافات میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روی کار آمدن دولت جدید در کاخ سفید باید فرصت را غنیمت شمرد و با ایران گفت وگو کرد.

به گزارش ایسنا، حمد بن جاسم، نخست وزیر پیشین قطر در صفحه توییتر خود نوشت: پیش از این در زمان بالا گرفتن تنش های آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ گفتم که ایجاد گفت وگو میان ایران و کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) نتایج مهمی به دنبال خواهد آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنین گفت‌وگویی به تنش های منطقه پایان می دهد و اعتماد میان دو کرانه خلیج(فارس) را قوی تر می کند.

وی در توییت دیگری نوشت: امروز پس از پایان تنش ها میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج(فارس) و رسیدن دولت جدید به کاخ سفید ، این فرصت را می بینیم که گفت وگوی مذکور انجام شود ، نصیحت می کنم که فرصت را غنیمت بشمارید و بر روی تنش موجود میان ایران و آمریکا به خصوص بعد از روی کار آمدن دولت بایدن حساب باز نکنیم. ما نیازمند ایجاد برنامه ای در تمام سطوح بدون شرط بندی های غیربررسی شده هستیم.

حمد بن جاسم نوشت: در ایجاد این گفت وگو نباید تردید کنیم زیرا می تواند به بسیاری از تنش های موجود پایان دهد. ما می دانیم که در رابطه با مسائل متعدد رویکرد های مختلفی میان ما و ایران وجود دارد اما این مساله نباید مانع ایجاد گفت وگو با ایران شود زیرا ما با کشورهایی همکاری داریم که در بسیاری از مسائل با آن ها توافق نظر نداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمد بن جاسم آل ثانی قطر روابط بین ایران و کشورهای عربی گفت وگوهای ایرانی عربی گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۹۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی وزارت دفاع (فیلم)
  • اندیشکده غربی مطرح کرد: نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب مقابل ایران
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی