Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ پس از بسته شدن حساب کاربری­اش در شبکه­‌های اجتماعی توئیتر، این شبکه را به «بستن دهان آزادی بیان» و «توطئه برای ساکت کردن» خودش متهم کرد و گفت: به دنبال ایجاد تریبون اختصاصی برای خود در آینده نزدیک هستم.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو- محمدحسین طارمی؛ انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و افشاگری‌های بایدن و ترامپ علیه هم و حواشی بعد از آن، چهره حقیقی آمریکا را برای بسیاری از مردم جهان عیان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ بار‌ها هواداران خود را برای اعتراض به تقلب گسترده در ایالت‌های آمریکا به خیابان‌ها فراخواند و تجمع‌های مسلحانه‌ای در سطح شهر‌های این کشور شکل گرفت. عمده حامیان ترامپ را گرو‌ه‌های راست‌گرا و افراطی که تمایل به ایجاد خشونت و درگیری دارند، تشکیل می‌دهند و در روز‌های قبل در اقدامات حمایتی از ترامپ، سعی در ناامن کردن واشنگتن، پایتخت آمریکا داشتند و تسخیر کنگره این کشور، یک اقدام بی‌سابقه در تاریخ سیاسی آمریکا بود.

روز چهارشنبه هفته گذشته، همزمان با برگزاری نشست کنگره برای تأیید آرای الکترال انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، «دونالد ترامپ» با ارسال پیام‌هایی در توئیتر و فیسبوک حامیانش را به برگزاری تجمع اعتراضی در برابر کنگره و اعتراض به آنچه که وی تقلب در انتخابات ریاست جمهوری می‌خواند، دعوت کرد.

در پی این دعوت عده‌ای از طرفداران ترامپ با رفتارهای خشونت آمیز به کنگره حمله کردند و خسارت‌هایی به بار آوردند. همچنین طی این رویداد چهار نفر کشته شدند و با مرگ یکی از مأمورین پلیسی که در جریان هجوم هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا مصدوم شده بود، تعداد تلفات این حوادث به پنج‌تن افزایش یافت.

محدودیت توئیتری ترامپ برای همیشه

شبکه‌های اجتماعی و شرکت‌های فناوری در چنین شرایطی یکی پس از دیگری نسبت به اقدامات ترامپ واکنش نشان دادند و با گذشت دو روز از حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا، شبکه‌های اجتماعی دسترسی رئیس جمهور آمریکا به پلتفرم­ هایشان را ممنوع کرده­اند.

 

پس از این رویدادها فیس بوک حساب کاربری ترامپ را به مدت نامعینی مسدود کردد و مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی فیس‌بوک در رابطه با این مسئله اعلام کرد: «این پلتفرم و اینستاگرام حساب‌های کاربری دونالد ترامپ را به مدتی نامحدود و حداقل دو هفته آینده مسدود نگه می‌دارند».

اینستاگرام، توئیتر، فیسبوک ترامپ را سانسور کردند

این درحالی است که توئیتر در جدید ترین بیانیه خود اعلام کرد حساب کاربری دونالد ترامپ را برای همیشه مسدود کرده است. این شبکه اجتماعی دلیل اقدام خود را نقض قوانینش اعلام کرد.

توئیتر در بیانیه خود اعلام کرد با بررسی دقیق‌تر پیام‌های وی در شبکه اجتماعی به دلیل ریسک تحریک بیشتر خشونت آن را برای همیشه مسدود کرده است. این حساب کاربری بیش از ۸۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر کاربر در سراسر جهان داشت.

توئیتر، اینستاگرام و فیسبوک حساب‌های ترامپ را به علت تکرار ادعای تقلب و تحریک هوادارانش به ناآرامی، مسدود کرده‌اند.

دونالد ترامپ پس از بسته شدن حساب کاربری‌­اش در شبکه­‌های اجتماعی توئیتر، این شبکه را به «بستن دهان آزادی بیان» و «توطئه برای ساکت کردن» خودش متهم کرد و گفت: به دنبال ایجاد تریبون اختصاصی برای خود در آینده نزدیک هستم.

ما به رویدادهای خشونت آمیز ششم ژانویه دامن زدیم

در رابطه با همین اتفاقات نشریه واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت حدود ۳۵۰ کارمند توئیتر در نامه‌ای از جک دروسی مدیر ارشد اجرایی توئیتر و دیگر مدیران این پلتفرم خواسته اند تا حساب کاربری دونالد ترامپ را به طور دائم مسدود کنند.

در نامه این گروه از کارمندان آمده است: «ما نقشی بی سابقه در جامعه مدنی داریم و چشمان جهان به ما دوخته شده است. تصمیم‌های ما در هفته گذشته جایگاهمان را در تاریخ مشخص می کند». در بخش دیگری از نامه آمده است: «با وجود تلاش‌ها برای ایجاد گفتگوی عمومی، اما به عنوان بلندگوی ترامپ ما به رویدادهای خشونت آمیز ششم ژانویه دامن زدیم».

ترامپِ قماربازِ خطرناک

عبدالله شهبازی، مدیر اسبق مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی پیرامون اتفاقات چند روز گذشته آمریکا معتقد است: «ترامپ خواست نشان دهد که تنها هوچی و توئیترباز بزرگی نیست بلکه قابلیت آن را دارد که به اقدامات به‌کلی نامتعارف و قمار گونه و بسیار خطرناک دست زند با پیامد‌های مخرب بسیار سنگین. او خواست نشان دهد که می‌تواند، با استفاده از اختیارات عظیم رئیس‌جمهور و برخورداری از آراء قریب به نیمی از آمریکاییان و پایگاه اجتماعی مهاجمی که در اختیار دارد، به‌سادگی آمریکا را به ورطه جنگ داخلی بکشاند. توجه کنیم که در جامعه آمریکا هواداران حزب جمهوری‌خواه به‌ویژه ترامپیست‌ها، عموماً مسلح‌اند، ولی بسیاری از هواداران حزب دمکرات در خانه سلاح ندارند.

اتفاقاتی که در این چند ماه اخیر رخ داده است ما را شاهد آن داشته که رسانه­‌های آمریکایی ترامپ و طرفدارانش را حذف کنند. این اتفاق محدود به روزهای گذشته نمی‌­شود و در چند ماه گذشته هم شاهد آن بودیم که برنامه­‌های تلویزیونی ترامپ و سخنگوی کاخ سفید قطع شد.

به نقل از اسپوتنیک، توئیتر به مسدود کردن حساب شخصی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا بسنده نکرد و حساب کاربری شماری از نزدیکان وی را هم که با جدیت ادعای تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را تکرار می‌کنند، تعلیق کرد. در میان این افراد، نام «مایکل تی. فلین» مشاور اسبق امنیت ملی کاخ سفید که مشمول عفو ترامپ هم بود؛ به چشم می‌خورد.

همچنین حساب کاربری «سیدنی پاول» عضو تیم حقوقی ترامپ هم تعلیق شد؛ اما از همه مهمتر، مسدود شدن حساب کاربری ستاد انتخاباتی ترامپ است.

قطع پخش سخنرانی زنده ترامپ، به دلیل ادعای تقلب

به نقل از نیویورک تایمز، سه شبکه بزرگ خبری آمریکا یعنی‌ای بی سی ‏، سی بی اس، و ان بی سی هنگامی که ترامپ در کنفرانس خبری روز پنج شنبه 5 نوامبر، در کاخ سفید درباره تقلب در انتخابات آمریکا صحبت کرد، پخش زنده سخنرانی او را قطع کردند.

این شبکه‌های تلویزیونی چند دقیقه پس از آغاز پخش اظهارات ترامپ در کنفرانس خبری روز پنجشنبه هنگام پخش اخبار عصرانه این شبکه‌ها که بیشترین مخاطبان مشترک را در اخبار تلویزیون به خود جلب می‌کنند، وارد عمل شدند و پخش برنامه کنفرانس خبری را قطع کردند تا درباره برخی از دروغ‌های او توضیح دهند و آن را اصلاح کنند.

 

 

لستر هولت مجری شبکه ان بی سی اعلام کرد: ما باید در اینجا پخش صحبت ترامپ را قطع کنیم، زیرا رئیس جمهور اظهارات نادرستی را ارائه داد، از جمله این تصور که در رای گیری تقلب صورت گرفته است. در حالیکه هیچ مدرکی در مورد آن وجود نداشته است.

ترامپ که از عقب افتادن خود از رقیب دموکراتش در شمارش آرای انتخاباتی ناراحت است، دمکرات‌ها را به تقلب و دزدیدن آرا متهم کرده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

(فیلم)

فاکس‌نیوز کنفرانس خبری سخنگوی کاخ‌سفید را قطع کرد

فاکس نیوز که زمانی رسانه محبوب ترامپ بود، این روزها بازی دوگانه‌ای را آغاز کرده به این ترتیب که قبل از پایان شمارش آرا، پیروزی در ایالت کلیدی آریزونا با ۱۱ رأی الکترال را از آن جو بایدن دمکرات خواند، موضوعی که خشم ترامپ را در پی داشت.   

این شبکه خبری مورد علاقه و حامی دونالد ترامپ، در 20 آبان 99  در زمان پخش کنفرانس خبری سخنگوی کاخ‌سفید پخش سخنان وی را که در مورد تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ و آرای غیرقانونی حرف ‌می‌زد قطع کرد. مجری این شبکه در پی این اقدام گفت نمی‌توانیم به پخش ادعاهایی که هیچ مدرکی برای آن ارائه نشده ادامه دهیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

(فیلم)

ترامپ از مدت‌ها پیش سناریوی تقلب انتخاباتی را مطرح کرده بود و به نظر می­آمد که یک هفته بعد از برگزاری رقابت ۲۰۲۰، این سناریو را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد. همچنین ادعا می‌شود که نشانه‌هایی مبنی بر برنامه‌ریزی برای اعتراضات مسلحانه و حتی حمله مجدد به کنگره در روز ۱۷ ژانویه (۲۹ دی) وجود دارد.

ترامپ متهم است که در روز ۶ ژانویه (۱۷ دی)، با هدف اخلال در روند تائید پیروزی جو بایدن دمکرات، طرفداران خود را برای حمله به کنگره ترغیب کرده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترامپ آمریکا انتخابات تقلب در انتخابات انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ کنفرانس خبری حساب کاربری رئیس جمهور کاخ سفید شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۰۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، یدالله روحانی منش افزود: یک بانوی جوان به علت صدور چک کمتر از یک ماه پیش زندانی شده بود که با کمک استاندار همدان به آغوش خانواده بازگشت.

او تصریح کرد: سرپرست یک خانواده به علت بدهی از یک و نیم ماه پیش زندانی شده بود که از این محل برای آزادی این کارگر استفاده شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان تاکید کرد: ۲۳۲ زندانی جرائم غیر عمد شامل ۲۱۸ مرد و ۱۴ زن سال گذشته در این استان با کمک خیران و فعالیت‌های ستاد دیه و با پرداخت ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

یدالله روحانی منش افزود: این افراد شامل ۱۵۴ محکوم مالی، سه زندانی ناتوان در پرداخت دیه، ۷۴ زندانی مهریه و یک زندانی ناتوان در پرداخت نفقه می‌شود.

او تصریح کرد: شماره حساب‌های ۰۱۰۶۳۲۹۵۵۵۰۰۱ بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۳۰۷۱۲ بانک ملی، شماره حساب ۲۰۳۰۳۰۳۰۳۷ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۵۱۸۴ بانک ملت، شماره حساب ۳۳۲۲۴۳۸۳۱۰۳۸۷۱ و شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۰۳۸۳۷۹۸۰۳ بانک انصار آماده دریافت کمک‌های شهروندان است.

دیگر خبرها

  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • ادعای آزادی‌خواهی آمریکا با «سرکوب معترض‌ها» زیر سوال رفته است
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • اپل آی‌دی بسیاری از کاربران در سراسر جهان غیر فعال شده است
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان