Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@07:43:59 GMT

۴۵۱ تن نهاده‌ دامی در عجب‌شیر توزیع شد

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۰۲۵۰

۴۵۱ تن نهاده‌ دامی در عجب‌شیر توزیع شد

«احمد اسلامی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان خوراک دامی استاندارد در ۶ واحد مستقر در عجب‌شیر، تبریز، مراغه و بناب تولید شده بود.

به گفته وی در روش تبدیل نهاده به خوراک دام و طیور، بین ۱۰ تا ۱۵ درصد مزیت نسبی در استفاده و تفاوت عملکردی وجود دارد که در صورت تحقق می‌تواند بهبود قابل توجهی در میزان راندمان تولید و علوفه، صرفه‌جویی در مصرف آب و کاهش واردات داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دامداران عجب‌شیر جهت دریافت سهمیه خوراک یارانه‌دار برای دام‌های کوچک و بزرگ خود، می‌توانند به صورت ماهانه به جهاد کشاورزی یا شرکت تعاونی دامداری شهرستان مراجعه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی: عجب‌شیر در تولید فرآورده‌های دامیِ باکیفیت جزو شهرستان‌های برتر آذربایجان‌شرقی است

«اسلامی» اظهار داشت: عجب‌شیر با برخورداری از ۱۴۰ هزار راس دام سبک و هشت هزار راس دام سنگین، جزو شهرستان‌های برتر در تولید و فرآوری گوشت قرمز و شیر آذربایجان‌شرقی از نظر کیفیت به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا خوراک دام در حقیقت یک ماده غذایی مکمل برای دام‌های سبک و سنگین به شمار می‌رود و از مواد عالی همچون پروتئین و فیبر برخوردار است؛ بر همین اساس دولت با توزیع یارانه‌ای آن به دنبال کاهش هزینه دامدار و افزایش راندمان تولید فرآورده‌های دامی است. 

همین مزیت‌های استفاده از خوراک دام از یک سو و اشتغال تعداد قابل توجهی از مردم جنوب آذربایجان‌شرقی به دامداری از سوی دیگر موجب شده تا طی دو دهه اخیر، واحدهای متعدد تولید خوراک دام و طیور در شهرستان‌های مختلف این استان شکل بگیرد. 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی دام و طيور عجب شیر یارانه مصرف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی دام و طيور عجب شیر وزارت جهاد کشاورزی دام و طيور عجب شیر یارانه مصرف اخبار کنکور خوراک دام عجب شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۰۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام رحمانی اظهار کرد: بیش از ۷۴ تن از محصولات زراعی، دامی و آبزیان استان قزوین توسط شبکه تعاون روستایی به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: از این میزان ۵۴ تن محصولات زراعی و ۲۰ تن محصولات دامی و آبزیان است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین با بیان اینکه توسعه صادرات محصولات کشاورزی و حمایت از بهره برداران و شبکه تعاون روستایی ضروری است اظهار کرد: حضور فعال شبکه تعاون روستایی و سرمایه گذاری در این بخش حجم صادرات محصولات کشاورزی استان را افزایش خواهد داد.

کد خبر 6098288

دیگر خبرها

  • استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • توزیع بیش از ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در کردستان
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور