Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، چین روز شنبه‌ در بحبوحه تنش‌ها با آمریکا، قوانین جدیدی را برای مقابله با اقدامات "غیرمجاز" که سایر کشور‌ها می‌توانند درباره مشاغل و شهروندان این کشور اعمال کنند، اتخاذ کرد.

بر این اساس، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد این قوانین "حفاظت از حقوق و منافع مشروع" مشاغل، شهروندان چینی و حفاظت از منافع این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قوانین در شرایطی اتخاذ می‌شوند که شرکت‌های چینی تحت فشار فزاینده‌ای در خارج از کشور، به ویژه از جانب آمریکا قرار دارند. واشنگتن به طور قابل توجهی محدودیت‌هایی را برای شرکت هوآوی، غول ارتباطات چین اعمال کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز در ماه نوامبر دستور اجرایی منع سرمایه گذاری آمریکایی‌ها را در شرکت‌های چینی مظنون به تأمین یا حمایت از ارتش چین صادر کرد. او همچنین به تازگی دستوری را برای منع معاملات چندین برنامه کاربردی مرتبط با شرکت‌های چینی امضا کرده است.

قوانین جدید چین ایجاد سازوکاری را برای مقابله با "اجرای فرا سرزمینی قوانین بی دلیل و اقدامات خارجی" پیشبینی کرده است. هر چند این قوانین همچنان مبهم هستند‌، پیش بینی می‌کند که مقامات و شرکت‌های چینی ممکن است در برابر کسانی که تحریم‌های اعمال شده توسط کشور‌های خارجی را رعایت می‌کنند، اقدام تلافی جویانه اتخاذ کنند.

پکن به ویژه می‌تواند دستوراتی صادر کند که شرکت‌ها نباید از برخی محدودیت‌های خارجی پیروی کنند، این امر می‌تواند گروه‌های فعال در سطح جهانی را در شرایط پیچیده‌ای قرار دهد. به ویژه اینکه شرکت‌های چینی که به دلیل رعایت این قوانین توسط طرف دیگر متحمل ضرر شده اند، می‌توانند در دادگاه‌های چین شکایت و درخواست خسارت کنند. مشاغل و شهروندان اگر به دلیل قوانین خارجی با محدودیت‌هایی روبرو شوند که مانع از انجام "فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و اقتصادی عادی" می‌شود، باید ظرف ۳۰ روز آن را به مقامات گزارش دهند.

پربیننده ترین جایزه FBI برای شناسایی فرد حامل بمب در جریان حمله به کنگره واکنش بایدن به عدم حضور ترامپ در مراسم تحلیف ترامپ: به مراسم تحلیف بایدن نخواهم رفت سخنان الهام علی‌اف درباره مرز آذربایجان-ایران ترامپ از تعهد برای انتقال مسالمت‌آمیز قدرت به بایدن پشیمان شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پکن چین رئیس جمهور آمریکا واشنگتن وزارت بازرگانی شرکت های چینی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۰۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند

کارشناس مسائل حقوقی عراق به مداخلات سفیر آمریکا در امور داخلی این کشور و حق بغداد در اخراج وی اشاره کرد.

به گزارش مهر به نقل از المعلومه، «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

التمیمی اضافه کرد: رومانسکی به قانون مبارزه با فحشاء در عراق اعتراض کرده که این اقدام در تضاد با مفاد یک، ۲ و سه منشور سازمان ملل و ماده ۲۷ توافقنامه راهبردی امضا شده با طرف آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بدین ترتیب عراق حق دارد سفیر آمریکا را بر اساس توافقنامه وین سال ۱۹۶۱ بند مربوط به تعیین روابط دیپلماتیک از این کشور اخراج کند. بر اساس ماده ۹ توافقنامه وین هر کشوری می‌تواند هر سفیر نامطلوبی را اخراج کند.

پیش از این «ابتسام الهلالی» رئیس فراکسیون المنتج الوطنی در پارلمان عراق تاکید کرده بود که سفیر آمریکا در عراق برای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی در این کشور تلاش می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما شاهد اقدامات پارلمانی در عراق برای جلوگیری از تحرکات آمریکا در این کشور در راستای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی هستیم. اقدامات سفیر آمریکا به ویژه در خصوص حمایت از همجنس گرایی در جامعه عراق نگران کننده است.

الهلالی بیان کرد: ما باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک در برابر پیاده شدن این پروژه‌ها در عراق وارد عمل شویم. اقدامات سفیر آمریکا در راستای اجرای راهبرد این کشور با حمایت برخی کشورهای غربی انجام می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چالش با ارزش‌های لیبرالیسم غربی در جهان امروز ادعای آمریکا : هیچ کشور دیگری اورانیوم ۶۰ درصد را برای هدفی که ایران ادعا می‌کند، تولید نمی‌کند

دیگر خبرها

  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی