Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از اشعه فرابنفش دستگاهی برای ضدعفونی کردن دست، کفش و موبایل تولید ‌کرد.

به گزارش ایسنا، مجید صیامی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت بیش از ۶ سال در زمینه تولید محصولات آزمایشگاهی فعالیت می‌کند و پس از ۴ سال محصول، در سال ۱۳۹۷ برای دانش‌بنیان شدن، اقدام کردیم و موفق شدیم در جرگه شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از همه‌گیری ویروس کووید ۱۹، این مجموعه دانش‌بنیان دستگاه دومنظوره ضدعفونی‌کننده دست‎‌ها و کفش‌ها را تولید کرد. در بخشی از این دستگاه، دست‌ها با استفاده از الکل ضدعفونی می‌شود و در بخش دیگر، با استفاده از اشعه‌فرابفنش، سیستمی طراحی شده است تا مواردی مانند کفش‌ها، جاکلیدی یا موبایل را ضدعفونی کند.

صیامی طراحی و ساخت دستگاه تصفیه هوا را از دیگر تولیدات این شرکت دانست و اظهار کرد: این دستگاه نیز با استفاده از اشعه‌فرابنفش کار می‌کند. در این وسیله هوا در مدت زمان معینی در دستگاه به گردش در می‌آید و با تصفیه ذرات گرد و غبار و ویروس کرونا، کاملاً پاک و تمیز می‌شود. این دستگاه همچنین در زمینه مقابله با آلودگی هوا و تصفیه هوای آلوده شده به وسیله آلاینده‌ها نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و فضای داخلی منازل را در مقابل  آلودگی هوا، محافظت کند.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی همچنین بیان کرد: یکی دیگر از محصولات این شرکت، دستگاه ترموبلات با سیکل گرمایشی و سرمایشی است. این وسیله در سیستم‌های تکثیر دی ان ای کاربرد دارد. آزمایشگاه‌ها، مراکز پژوهشی حوزه زیست شناسی و محققانی که در حوزه دی ان ای کار می‌کنند، از جمله مصرف کنندگان این دستگاه هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اشعه فرابنفش ضد عفونی همه باهم علیه کرونا دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۰۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان

دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش بنیان در اصفهان، ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت با حضور سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل و با شرکت شرکت های دانش بنیان و فعالان حوزه حمل و نقل در محل دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دومین رویداد حمل و نقل دانش‌بنیان همراه با دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش بنیان با با همت معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری این نمایشگاه و رویداد حمل و نقلی با حضور شرکت‌های دانش بنیان، فناور، دانشجویان، اساتید و کارشناسان و مدیران دستگاه‌های دولتی از ۱۱ اردیبهشت ماه جاری آغاز می‌شود و تا ۱۴ اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد؛ کاهش آلودگی هوا، وسایل برقی و تجهیزات شارژ، هوشمندسازی و هوش مصنوع، مدیریت ترافیک و اطلاع رسانی تجهیزات حمل و نقل ریلی از محورهای برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش بنیان است.

برگزاری این نمایشگاه با حضور مسئولان و متخصصان حمل و نقل ملی و استانی و کلان شهرها همراه با برگزاری پنل‌های ارائه طرح و محصولات شرکت‌های دانش بنیان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سایر برنامه‌های جانبی در محل سالن شماره ۲ تربیت بدنی دانشگاه صنعتی اصفهان صورت می‌گیرد و ساعات بازدید از نمایشگاه ۹ صبح الی ۱۸ بعد از شهر است و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.goingevent.com مراجعه کنند.

کد خبر 748890

دیگر خبرها

  • دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند