Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:57:29 GMT

الصحاف: تحریم فالح الفیاض اهانت به ملت عراق است

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۰۴۹۸

الصحاف: تحریم فالح الفیاض اهانت به ملت عراق است

به گزارش ایرنا، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق در سخنانی تلویزیونی گفت: فالح الفیاض رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق یک شخصیت ملی عراقی است که در کشور جانفشانی کرده است و تحریم های واشنگتن علیه وی اهانت به دولت و ملت عراق به حساب می آید.
وی افزود: ما پیامدهای تصمیمات وزارت خزانه داری آمریکا را در دولت های کنونی و آینده آمریکا دنبال خواهیم کرد و تصمیمات وزارت خزانه داری آمریکا را نمی پذیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الصحاف همچنین به حملات راکتی اخیر در بغداد اشاره کرد و گفت: افراد قانونشکن اقدام به ارعاب مراکز دیپلماتیک در کشورمان کردند و بودن سلاح بی ضابطه از جانب همه جریان های سیاسی محکوم و غیرقابل قبول است.
پیش از این وزارت خارجه عراق نیز در بیانیه ای مخالفت خود را با اقدام دولت آمریکا در تحریم رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد و آن را غیرقابل قبول خواند.
سازمان الحشد الشعبی عراق یک نهاد رسمی و قانونی و زیر مجموعه فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق است اما دولت در حال خروج ترامپ در آخرین روزهای خود هم از دشمنی با جبهه مقابله کننده با تروریست‌هایِ دست نشانده کوتاه نیامد و جمعه شب فالح الفیاض رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق را در فهرست تحریم خود قرار داد.
دفتر کنترل دارایی‌ های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا جمعه شب اعلام کرد که «فالح الفیاض» را در فهرست تحریم خود قرار داده است.
فالح الفیاض رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق تاکنون بارها خواهان خروج نیروهای بیگانه و در صدر آنها نیروهای آمریکایی از عراق بر اساس مصوبه پارلمان عراق در این زمینه شده است.
نیروهای اشغالگر آمریکایی از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها عین الاسد در استان الانبار در غرب این کشور است.
آمریکایی‌ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه‌های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی سبز در قلب بغداد مستقر کرده‌اند.
دولت آمریکا پیشتر اعلام کرد که تعداد نیروهای خود در عراق را به میزان ۵۰۰ نفر کاهش می‌دهد و درپی آن، ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد که خروج نخستین گروه نظامیان آمریکایی از این کشور در چارچوب توافق اخیر بین بغداد و واشنگتن آغاز شده است.
ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به تازگی شمار کل نیروهای آمریکایی در خاک عراق را سه هزار نفر اعلام کرد، با این حال، برخی از منابع سیاسی و امنیتی عراق شمار واقعی این نیروها در کشورشان را بیش از رقم اعلام شده دانسته و خواهان شفاف شدن موضوع هستند.
مسئولان و مردم عراق در مناسبت های مختلف بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان در راستای اجرای مصوبه پارلمان در این زمینه تاکید کرده اند

برچسب‌ها فالح فیاض ایالات متحده آمریکا الحشد الشعبی بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فالح فیاض ایالات متحده آمریکا الحشد الشعبی فالح فیاض ایالات متحده آمریکا الحشد الشعبی بغداد اخبار کنکور رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق فالح الفیاض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۰۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد که فعالیت‌های دفاعی ایران را هدف قرار داده است.

رویترز همچنین گزارش داد: انگلیس اشخاص و نهادهای مربوط به بخش دفاعی ایران را تحریم می‌کند.

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو شخص و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

به نظر می‌رسد این تحریم‌های انگلیس و آمریکا نیز مانند تحریم‌های گذشته کشورهای غربی علیه کشورمان به بهانه حمایت از جریان‌های محور مقاومت در منطقه و عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای مختلف و همچنین در راستای حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088709

دیگر خبرها

  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • فیلم/ سرکوب تحصن دانشجویان توسط نیروهای امنیتی آمریکا
  • دادستان جورجیا: دانشجویان را سرکوب کنید
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • نیروهای مسلح با تحریم‌ها موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌ها شد
  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم