Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)؛  با پیگیری های موزه آستان مقدس در خصوص ثبت درهای تاریخی این حرم مطهر، این موارد در تاریخ ۶ بهمن ماه سال ۹۸ به عنوان میراث فرهنگی ثبت و در تاریخ سوم آذرماه سال ۹۹ طی نامه ای به این آستان مقدس ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش، در دو لنگه چوبی با رویه خاتم کاری، در چوبی مشبک با روکش نقره، در چوبی منبت (موسوم به در جنت سرا)، در چوبی کتیبه دار (موسوم به درِ چوب پنبه یا در نوک مدادی)، در دو لنگه چوبی منبت و در دو لنگه چوبی آهنکوب با کتیبه های کوفی (موسوم به در عتیق)، طی ابلاغ صورت گرفته در فهرست آثار ملی ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش تاکید شده است: این اقدامات با هدف حفاظت و صیانت از اموال آستان مقدس حرم عبدالعظمیم (ع) انجام می شود.

حضرت عبدالعظیم (ع) فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می‌رسد. پدرش عبدالله نام داشت و مادرش فاطمه دختر عقبة بن قیس، ایشان در سال ۱۷۳ هجری قمری در شهر مقدّس مدینه بدنیا آمدند و مدت ۷۹ سال عمر با برکت او با دوران امامت چهار امام معصوم بوده است، محضر مبارک امام رضا (ع)، امام محمّد تقی (ع) و امام هادی (ع) را درک کرده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.

به گزارش ایرنا، حرم شاه‌عبدالعظیم محل دفن حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهر ری (در جنوب تهران) قرار دارد، این اثر در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۳۴ با شمارهٔ ثبت ۴۰۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

برچسب‌ها شهرستان ری میراث فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری میراث فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی شهرستان ری میراث فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی اخبار کنکور حضرت عبدالعظیم آستان مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) امروز با حضور حجت الاسلام سید رضا عاملی دبیر پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا، عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و خانم خوارزمی دبیر بخش بین المللی کنگره در محل کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد.

سید رضا عاملی در این نشست با تاکید بر اینکه این کنگره ۴۰ سال قدمت دارد گفت: از سال ۶۲ تا سال ۷۲ مجموعاً ۴ کنگره برگزار شد که رهبر معظم انقلاب سخنران آن بودند و کتاب انسان ۲۵۰ ساله انعکاس سخنان ایشان در این جلسات است. بعد از یک توقف سی ساله در سال ۱۴۰۱ تولیت آستان قدس رضوی تصمیم گرفت تا این کنگره به عنوان پرچم هویتی و سرمایه اجتماعی آستان دوباره برگزار شود.

وی افزود: در این زمینه تا کنون ۵۰ پیش‌نشست برگزار شده است که ۱۷ نشست در خارج از کشور از جمله در آمریکای لاتین، پاکستان، عراق، ترکیه و همچنین در اروپا با محوریت انگلستان و ۳۳ نشست در داخل کشور بوده است.

عاملی در ادامه گفت: این پیش‌نشست‌ها امتدادی در میان شیعه‌شناسان، ایران‌شناسان و علاقمندان به مطالعه فرهنگ اهل بیت در حوزه‌هایی مانند معارف دینی مردم شناسی، جامعه شناسی، علوم سیاسی و… با رویکردهای مختلف داشته است.

دبیر پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) تاکید کرد: موضوع این کنگره دیدگاه‌ها و رویکردهای تمدنی حضرت رضا به مسائل مختلف با رویکرد عدالت برای همه و ظلم برای هیچکس است.

خبر در حال تکمیل است.

کد خبر 6099386

دیگر خبرها

  • نقش و تأثیر زنان فرهیخته مسلمان در ارتقا اندیشه دینی بررسی می شود
  • پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) برگزار می‌شود
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ کرامت است
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ی کرامت است
  • نظر فنی آستان مقدس حضرت معصومه (س) برچیدن سازه سردر صحن شرقی است
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد
  • درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا