Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@16:03:06 GMT

آخرین خبر از واگذاری سهام عدالت به جاماندگان

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۰۵۹۸

به گزارش بورس تابناک، در حالی طرح سهام عدالت از سال 85 تا کنون در پی شناسایی مشمولان در حال اجرا است که با وجود اختصاص سهام عدالت به حدود 50 میلیون نفر، بیش از 1.8 میلیون از مشمولان با وجود دارا بودن کارت‌های ثبت نام، از داشتن سهام عدالت محروم هستند.

این در شرایطی است که برخی از دهک‌های درآمدی جامعه که در سطوح درآمدی و معیشت پایینی قرار دارند، نیز در زمره دارندگان سهام عدالت قرار ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال چند سالی است که نمایندگان مجلس به دنبال تخصیص سهام عدالت به مشمولان جدید هستند و مجلس تازه‌کار نیز وعده دادن سهام عدالت به مشمولان جدید را چند ماهی است که سر می‌دهد.

در این راستا در تازه‌ترین اظهارنظرها رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 مجلس در خصوص خبری مبنی بر این که به موجب مصوبه این کمیسیون، دولت مکلف به واگذاری سهام عدالت به 7 میلیون ایرانی شده است، گفته موضوع واگذاری سهام عدالت در نشست دیروز کمیسیون تلفیق بعد از بحث و بررسی به مراعی گذاشته شد اما قطعی نشد که این موضوع به معنای لزوم بررسی بیشتر این بحث است.

به همین جهت موضوع واگذاری سهام عدالت به 7 میلیون نفر برای بررسی بیشتر در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 به کمیته مربوطه ارجاع داده شده است و مصوبه تلقی نمی‌شود.

 

منبع: تسنیم

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت توقیف نفتکش کره ای اعلان های بین المللی استیضاح ترامپ سهام عدالت جاماندگان سهام عدالت لایحه بودجه آلودگی هوا مازوت توقیف نفتکش کره ای اعلان های بین المللی استیضاح ترامپ واگذاری سهام عدالت سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۰۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مراسم واگذاری سهام عمده باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس یک هفته قبل در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد که حالا پس از هفت روز نامه این واگذاری به دست فدراسیون فوتبال رسید.

ابراهیم بازیان، سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال از فروش رسمی سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس خبر داد.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی، در نامه‌ای به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، فروش سهام کنترلی متعلق به دولت در شرکت‌های فرهنگی - ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس را با واگذاری سهام 85 درصدی اعلام کرد.

در نامه بازیان برای رئیس فدراسیون فوتبال عنوان شده که سهام 85 درصدی باشگاه استقلال به‌طور  تفکیک شده با واگذاری «5 درصد به گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس»، «20 درصد به شرکت پتروشیمی پارس»، «20 درصد به شرکت پتروشیمی بوعلی سینا»، «20 درصد شرکت پتروشیمی تندگویان» و «20 درصد شرکت پتروشیمی بندر امام» انجام شده است.

همچنین در نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی برای رئیس فدراسیون فوتبال عنوان شده که سهام 85 درصدی باشگاه پرسپولیس نیز به طور تفکیک شده با واگذاری «30 درصد به بانک شهر»، «20 درصد به بانک تجارت»، «20 درصد به بانک ملت»، «5 درصد به بانک صادرات»، «5 درصد به بانک رفاه» و «5 درصد به بانک اقتصاد نوین» صورت گرفته است.

در نامه بازیان آمده است:
«به استحضار می‌رساند در اجرای مصوبه هیئت محترم واگذاری بلوک سهام کنترلی شرکت‌های فرهنگی- ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس متعلق به دولت (وزارت ورزش و جوانان) در تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳ توسط این سازمان به فروش رسید.»

دیگر خبرها

  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان + جزئیات
  • جاماندگان سهام عدالت بخوانند
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان به وزارت رفاه
  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟
  • خبر تازه و مهم درباره دریافت سهام عدالت | به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام به ایستگاه پایانی می رسد
  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند؛ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)
  • حذف معافیت مشمولان ۳۵ ساله و دارای دو فرزند