Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروزه کانادا به عنوان یکی از مرفه‌ترین کشورهای جهان، به مقصد محبوبی برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام اسمارت‌اپلای، افراد زیادی در کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور تلاش می‌کنند.

تحصیل در کانادا، مسیری به سمت موفقیت

در این مطلب قصد داریم برای اطلاعات بیشتر متقاضیان این امر، بهترین دانشگاه‌ های کانادا را معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه تورنتو

با توجه به رتبه ۱۷ جهانی دانشگاه تورنتو در میان بهترین دانشگاه‌های دنیا، تصمیم گرفتیم با معرفی این دانشگاه شروع کنیم. دانشگاه تورنتو در سال ۱۸۲۷ تاسیس شده و حدود ۷۰ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

حدود ۱۹ درصد از این تعداد را دانشجویان بین‌المللی ۱۶۱ کشور جهان تشکیل می‌دهند. بنابراین تحصیل در این دانشگاه می‌تواند از لحاظ آشنایی با فرهنگ‌های گوناگون، تجربه‌ای گران‌بها به همراه داشته باشد.

این دانشگاه در عرصه تحقیقات علمی، به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشتاز در این زمینه شناخته می‌شود. قابل توجه افرادی که به رشته پزشکی علاقه‌مند هستند، دانشگاه تورنتو به عنوان یکی از بهترین‌ها در زمینه علوم پزشکی است. در حال حاضر این دانشگاه حدود ۷۰۰ مدرک در مقاطع کاردانی و کارشناسی و ۲۰۰ مدرک در مقطع فوق لیسانس و دکتری ارائه می‌دهد.

طیف رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه بسیار گسترده و متنوع است که تعدادی از آن‌ها عبارتند از:‌ حسابداری، انسان شناسی، ریاضیات کاربردی، نجوم، ستاره‌شناسی، بویشیمی، مهندسی زیستی، شیمی بیولوژیک، فیزیک بیولوژی، زیست شناسی، پزشکی، مهندسی پزشکی، بیوتکنولوژی، مترجمی، مطالعات مناطق مختلف، مهندسی عمران، حقوق، هنر و ...

افراد موفق زیادی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند که از جمله آن‌ها می توان به ۵ نخست وزیر کانادا و نویسندگان برجسته و شناخته‌شده‌ای مثل مایکل اونداتیه و مارگارت اتوود اشاره کرد. همچنین ۱۰ نفر دیگر از دانش آموختگان این دانشگاه موفق به کسب جایزه نوبل در دوره‌های مختلف شده‌اند.

دانشگاه مک گیل

در سال ۱۸۲۱ میلادی، دانشگاه مک گیل توسط شخصی با همین نام تاسیس شد. در ابتدا، این مجموعه فعالیت خود را تنها با یک دانشکده کوچک شروع کرد، اما با گذشت زمان اندک به دانشگاه بزرگی با ۲ کمپ و ۱۱ دانشکده تبدیل شد.

در حال حاضر این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی بهترین دانشگاه‌های دنیا، توانسته جایگاه ۲۱ را کسب کند. همچنین دانشگاه مک گیل توانسته به مدت ۱۰ سال، رتبه اول را در میان دانشکده‌های دکتری پزشکی کانادا کسب کند.

اکنون۴۰۰۰۰ دانشجو در ۳۰۰ رشته مختلف دانشگاه مک گیل تحصیل می‌کنند و ۲۴ درصد آن را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. دانشجویان این دانشگاه دارای بالاترین معدل و نمرات ورودی در کانادا هستند و جزء نخبگان جهان محسوب می‌شوند.

دانشکده‌های این دانشگاه بزرگ عبارتند از: دانشکده علوم کشاورزی و محیط زیست، دانشکده هنر، دانشکده موسیقی، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده آموزش و پرورش، دانشکده مهندسی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده حقوق، دانشکده مدیریت و دانشکده پزشکی.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا است که از سال ۱۹۱۵ تا کنون جزء ۴۰ دانشگاه برتر جهان محسوب می‌شود. رتبه جهانی دانشگاه بریتیش کلمبیا در رشته‌های جغرافیا ۵، در آموزش ۹، در کشاورزی ۱۵، در روانشناسی ۱۷، در پرستاری ۲۰، در پزشکی ۲۸ و در حسابداری ۳۹ می‌باشد.

رویکرد این دانشگاه به گونه‌ای است که دانشجویان، کارمندان و اعضای علمی آن بیشتر در جهت دستیابی به اکتشافات و روش‌های علمی جدید تلاش می‌کنند.

 همچنین این دانشگاه دارای دو پردیس در شهرهای ونکوور و اوکانگان است که ۵۱ هزار دانشجو در کمپ ونکوور و ۸۰۰۰ دانشجو در کمپ اوکانگان تحصیل می‌کنند. حدود ۱۲۰۰۰ هزار نفر از این تعداد را دانشجویان بین‌المللی ۱۳۹ کشور جهان تشکیل می‌دهند.

اعضای هیات علمی این دانشگاه بارها جوایز ملی، بین‌المللی و تقدیرنامه‌هایی در حوزه آموزش، تحقیق و خدمات اجتماعی دریافت کرده‌اند. همچنین در سال ۲۰۰۶ با پیوستن دکتر کارل ویمن (برنده جایزه نوبل) به این دانشگاه، آموزش رشته علوم کاملا متحول شد.

دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو یکی از دانشگاه‌هایی است که ایرانیان بسیاری در آن مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه دارای رتبه جهانی ۱۷۳ بوده و جزء ۷ دانشگاه برتر کانادا به شمار می‌رود.

این دانشگاه در سال ۱۹۵۷ با ۷۲ دانشجو تاسیس شد، اما در حال حاضر حدود ۴۱۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه واترلو تاکنون توانسته ۲۸ بار به عنوان نوآورترین دانشگاه کانادا انتخاب شود. یکی از ویژگی‌های این دانشگاه ایجاد ارتباط بین علم و بازار کار است و در کنار مسائل آموزشی، زمینه‌های کاری را برای کسب تجربه دانشجویان فراهم می‌کند.

در حال حاضر ۴۱ مرکز تحقیقاتی توسط این دانشگاه مدیریت می‌شوند. همچنین پردیس اصلی دانشگاه واترلو دارای ۶ دانشکده اصلی است که هر کدام از دپارتمان‌های مختلفی تشکیل می‌شوند. هر کدام از این دپارتمان‌ها رشته‌های زیادی را به دانشجویان ارائه می‌دهند.

دانشکده‌های اصلی دانشگاه واترلو عبارتند از: دانشکده علوم بهداشتی، دانشکده هنر، دانشکده مهندسی، دانشکده مجیط زیست، دانشکده ریاضی و دانشکده علوم. همچنین دپارتمان روانشناسی واترلو توانسته رتبه اول جهانی را کسب کند.

تضمین موفقیت با تحصیل در دانشگاه‌های کانادا

همانطور که اشاره کردیم اکثر دانشگاه‌های کانادا از رتبه بسیار بالایی برخوردار هستند و این فرصت را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند که با دریافت مدرک آینده شغلی خود را تضمین کنند. اگر شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه‌های کانادا را دارید، فرصت را از دست ندهید و هر چه سریع‌تر برای رسیدن به آینده موفق خود و خانواده‌تان، تلاش کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بهترین دانشگاه های کانادا دانشگاه تورنتو دانشگاه مک گیل دانشجویان بین المللی بهترین دانشگاه دانشگاه های کانادا دانشگاه واترلو دانشگاه تورنتو دانشگاه مک گیل دانشکده علوم حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان خبر داد و گفت: تراکم حضور این دانش آموزان در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، بردسیر و سیرجان بیشتر است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست خبری از اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان خبر داد و گفت: تراکم حضور این دانش آموزان در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، بردسیر و سیرجان بیشتر است.

وی افزود: تبعه‌ای که کد یکتا دارد و بطور قانونی زندگی می‌کند؛ آموزش و پرورش ملزم به ثبت نام در مدارس است.

او تعداد فرهنگیان استان را ٤٣ هزار نفر اعلام کرد که در ٦ هزار و ٢٠ مدرسه مشغول به تدریس هستند و تعداد کلاس مدارس استان را ٢٩ هزار و ٢٧٤ مورد ذکر کرد.

وی با بیان اینکه مخالف تعطیلی مدارس به هر علت هستم گفت: در دو سال اخیر هیچ مدرسه‌ای تعطیلی نشده است؛ در تلاش برای بهبود خوابگاه‌های مدارس عشایری و روستایی هستیم.

رضایی افزود: در دو سال اخیر عملیات ساخت بیش از ٥٠٠ مدرسه را تمام کردیم؛ در استان کرمان ٢٥٠ مدرسه با وجود یک تا ٥ دانش آموز در راستای تحقق عدالت آموزشی مشغول فعالیت هستند.

او شعار هفته معلم امسال را "همه ما مدیون توایم معلم " اعلام گفت: عطا احمدی یک معلم بازنشسته است که ٢٦٠ مدرسه را در کرمان ساخته است.

وی خبر داد: ١٢ معلم نمونه در استان کرمان انتخاب شده اند و فروغ نادری به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در پاسخ به سوالی گفت: تدریس معلمان زن در مدارس متوسطه پسرانه نوبت دوم ممنوع است و با متخلفین برخورد می‌شود.

او افزود: دانشگاه فرهنگیان نقطه ثقل آموزش و پرورش است.

وی خبر بازسازی اردوماه‌های جوادیه و باهنر با بیش از ٦٠ میلیارد تومان با همکاری شرکت‌های مس و گل گهر را نیز اعلام کرد و گفت:خوابگاه ٤٠٠ نفره در اردوگاه باهنر ساخته خواهد شد.

رضایی کسب رتبه اول کشور در شاخص‌های اختصاصی و رتبه دوم در کل شاخص‌ها، انتخاب به عنوان موفق‌ترین مدیر کل، کسب شش رتبه تک رقمی در کنکور سال قبل، کسب رتبه‌های دو رقمی و سه رقمی در کنکور، کسب ١٣ مدال در جشنواره خوارزمی، رتبه اول اعزام راهیان نور، رتبه اول سلامت، افتخار آفرینی در کسب رتبه مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری، راه اندازی ٩٠ پایگاه مطالعاتی، جذب ١٥٠٠ دانش آموز بازمانده از تحصیل، تطبیق مدارک ٢٥٠٠ مهدکودک در استان، راه اندازی ٣٥ مرکز سنجش دانش آموزان پایه اول، تجهیز مدارس استان به سیستم پایش تصویری با ٧ میلیارد تومان را از جمله افتخارات و اقدامت آموزش و پرورش برشمرد.

وی اظهار داشت: ٢٥٤ حوزه امتحان نهایی در استان به منظور برگزاری امتحانات نهایی انتخاب شده اند که به راکت الکترونیک و دوربین مجهز شده اند.

او همچنین از تداوم طرح تجاری سازی مدارس استان خبر داد.

وی گفت: مرکز آمار ایران تعداد دانش آموزان ترک تحصیل کرده در استان را ٧ هزار و ٥٠٠ نفر اعلام کرده که ما این عدد را به این صورت قبول نداریم.

رضایی در پایان اظهار داشت: ساخت اردوگاه شهید سلیمانی از محل اعتبارات وزارت نفت در شهر کرمان در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق از تحصیل کرد
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • دانشجویان دانشگاه نیویورک: ورق علیه صهیونیست‌ها برگشته است
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس