Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام مهدی ابوطالبی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به روشنگری‌های آیت الله مصباح یزدی علیه جریان‌های التقاطی قبل از انقلاب گفت: از زمان روشنگری‌های علامه مصباح یزدی در رد شبهات اصلاح‌طلبان علیه دین که توسط روزنامه‌ها و مطبوعات کشور منتشر می‌شد، هجمه‌های بی سند و مدرکی علیه ایشان شروع شد که بطلانش مثل روز روشن بود و ورود ایشان به عرصه سیاست، هیچ بهره‌ای برای ایشان نداشت و در جریان حمایت ایشان از احمدی نژاد نیز دیدیم که بعد از روی کار آمدن او، هیچ بودجه‌ای به مؤسسه با عنوان خاص اختصاص نیافت و حتی بعد از چند سال نیز تندترین مواضع را آیت الله مصباح یزدی در برابر احمدی نژاد گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دلیل هجمه‌ها علیه آیت الله مصباح یزدی این بود که ایشان تفکر ناب اسلامی را از قبل از انقلاب پیگیری می‌کردند، بیان کرد: آیت الله مصباح یزدی با خطرناک‌ترین جریان التقاطی اوایل انقلاب که دارای ظاهر انقلابی و باطن غربی بودند، مقابله کردند و ایشان غیر از معدود کسانی بودند که با حمایت از سازمان مجاهدین مخالف کرد و مانند امام خمینی (ره) موضع‌گیری صریحی داشتند.

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) با اشاره به مخالفت آیت الله مصباح با سهم‌خواهی جریان‌های سیاسی در انتخابات مجلس خبرگان، گفت: ایشان می‌فرمودند که سهم‌بندی معنا ندارد و ما باید روی اصول ایستادگی کنیم و ببینیم چه کسی این ویژگی‌ها را دارد و چه کسی خیر و چرا باید برای آقای فلان و فلان سهم جداگانه و مشخصی قائل شویم و باید انسان‌هایی تربیت شوند که ویژگی‌های لازم را در خود جمع کنند.

وی با بیان اینکه برخی معتقد بودند که می‌توان از بعضی ویژگی‌های الزامی نمایندگان مجلس خبرگان چشم‌پوشی کرد، گفت: برخی‌ها می‌گفتند آیت الله مصباح یزدی خلوص زیادی برای کاندیدا شدن در مجلس خبرگان مد نظر گرفته‌اند و درست هم همین بود و افرادی که رگه‌های اشرافی‌گری، سهم‌خواهی و قبیله گرایی در انتخابات دارند، شرایط لازم را دارا نیستند.

ابوطالبی با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله مصباح یزدی احترام بسیاری برای افرادی چون آیت الله مهدوی کنی و آیت الله یزدی قائل بودند، گفت: علامه مصباح یزدی بسیار انسان متواضعی بودند و اصلاً به دنبال این فضاها نبودند که اختلاف بیاندازند.

کد خبر 5117935

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله مصباح یزدی قم علما و روحانیون اکبر هاشمی رفسنجانی ویروس کرونا قاسم سلیمانی شیراز کرمانشاه بوشهر آمار کرونا مجلس شورای اسلامی گرگان شهرکرد آیت الله مصباح یزدی خطبه های نماز جمعه اولین سالگرد شهادت حاج قاسم آلودگی هوا شیوع کرونا آیت الله مصباح یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۰۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نیرو‌های حزب الله لبنان امروز جمعه در ادامه حمایت‌های خود از مردم غزه و پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، مواضع این رژیم را در مناطق مرزی فلسطین اشغالی در هم کوبید.
رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که در جریان حملات سنگین موشکی حزب الله، آژیر‌های خطر در شمال ارتفاعات «میرون» واقع در منطقه «الجلیل» (شمال فلسطین اشغالی) به صدا درآمده است.
این منابع خبر دادند که در جریان این حملات، صدای چند انفجار مهیب شنیده شده است. شبکه ۱۴ اسرائیل می‌گوید که در جریان این حملات، دستکم ۱۸ موشک از لبنان شلیک شده است.
این رسانه‌ها همچنین اذعان کردند که یک انفجار مهیب در منطقه «الجلیل الاعلی» شنیده شده، ولی هنوز علت این انفجار مشخص نیست.
جنبش حزب الله هم با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که ساعت ۱۴ و ۳۵ دقیقه به وقت محلی، محل تجمع نظامیان اسرائیلی را در منطقه مقابل شهرک «یارون» هدف حمله موشکی قرار داده است.
نیرو‌های مقاومت لبنان ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه هم، دستگاه‌های جاسوسی واقع در مقر «رویسات العلم» واقع در ارتفاعات اشغالی «کفرشوبا» را هدف قرار دادند و منهدم کردند.

دیگر خبرها

  • حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • تفکرات شهید مطهری به نسل آینده منتقل شود
  • طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • سرگیجه بزرگ!
  • بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران