Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-04@22:43:14 GMT

تنها یک واکسن داخلی کرونا وارد تست انسانی شده است

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۱۲۵۴

تنها یک واکسن داخلی کرونا وارد تست انسانی شده است

به گزارش فارس، فرید نجفی، معاون تحقیقات وزیر بهداشت با اشاره به انجام تست بالینی واکسن کرونا ایرانی، اظهار داشت: تنها واکسنی که مربوط به شرکت شفا فارمد در بنیاد برکت است  فعلاً به کمیته اخلاق رسیده و مجوز داده شده و فاز اول بالینی آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: بقیه واکسن ها چون هنوز به کمیته اخلاق وارد نشده، بنده نیز نمی توانم درباره آن صحبت کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تحقیقات وزیر بهداشت افزود: البته امکان دارد مراحل دیگری از طریق سازمان غذا و دارو در حال انجام بوده یا فاز آنها انجام شده باشد اما هنوز وارد فاز انسانی نشده؛ چون شروع فاز انسانی واکسن این است که به کمیته اخلاق بیاید.

 نجفی در پاسخ به این پرسش که «آیا هنوز فقط همان واکسنی که بنیاد برکت ساخته،در مرحله تست بالینی است، گفت بله؛ این واکسن وارد فاز یک بالینی شده و ما دیگر هیچ واکسن ایرانی که وارد فاز جدیدی  شده باشد تا این لحظه نداریم.

معاون تحقیقات وزیر بهداشت درباره آمار تولید واکسن های کرونای داخلی ،بیان داشت چون به دست ما نرسیده  ما نیز چنین آماری نداریم.

وی درباره ساخت واکسن خوراکی کرونا،بیان داشت: هنوز چیز مستندی به دست ما نرسیده است؛ البته ما واکسن‌آنفولانزا را هم داریم که این واکسن به کمیته ملی اخلاق ارسال شده و  اما هنوز بررسی نشده است 

نجفی متذکر شد: واکسن آنفولانزا توسط یک شرکت ایرانی تولید شده و می‌خواهد مجوز ورود به فاز بالینی  را پس از گرفتن کد اخلاق  در کمیته اخلاق دریافت کند.

منبع: الف

کلیدواژه: کمیته اخلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۱۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • آیا بارش‌های اخیر به جاده‌های استان ایلام خسارت وارد کرد؟
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • رئیس فدراسیون والیبال ایران در سفرش به عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد