Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرید براتی سده مدیرکل دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره آخرین اخبار جمع آوری معتادان متجاهر و ابتلای آنها به کرونا اظهار کرد: در سال گذشته ۷۵ هزار معتاد متجاهر از طریق سیستم قضایی به مراکز بهزیستی به عنوان معتاد متجاهر معرفی شدند که تعدادی از آن‌ها دارای خانواده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد معتادان متجاهر را ساماندهی کردیم، افزود: ساماندهی این گروه از معتادان فقط با بهزیستی نبوده و دستگاه‌های مختلف مانند سازمان بسیج، سازمان زندان‌ها و ... در کنار ما بودند، اما به دلیل کرونا نگرانی‌هایی که امسال بود و با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته درمان ستاد مبارزه کار به صورت خوشه‌ای انجام شد.

مدیرکل دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: ۳۰ هزار نفر در مراکز پذیرش شدند تا غربالگری شوند آن‌هایی که علامت کرونایشان مثبت است جدا و آن‌هایی که علایم نداشتند به مدت ۱۴ روز قرنطینه شدند و سپس به مراکز کاهش آسیب متقل شدند که هزار نفر از آن‌ها دارای کووید۱۹ بودند.

براتی سده با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۴ هزار معتاد متجاهر برای استان تهران هستند، گفت: تهران بیشترین آمار معتاد متجاهر را دارد و ۶۱۴ نفر دارای کووید۱۹ بودند. در ابتدا علایم ابتلا به کرونا میان معتادان متجاهر کمتر بود، اما با موج دوم و سوم ابتلای به کرونا افزایش یافت به عنوان مثال در تهران در جمع آوری یک گروه ۶۰۰ نفری ۲۸ درصد مبتلا بودند.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در تهران هیچ مورد فوتی نداشتیم، ادامه داد: در برخی از استان‌ها یکی دو مورد فوتی داشتیم که معتاد متجاهر نبودند.

مدیرکل دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در تهران ۱۵ هزار نفر معتاد متجاهر داشتیم، اما تعدادشان به ۲۰ هزار نفر رسیده است.

کد خبر 578474 برچسب‌ها سازمان بهزیستی كرونا در ايران اعتیاد - معتاد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سازمان بهزیستی كرونا در ايران اعتیاد معتاد معتادان متجاهر سازمان بهزیستی معتاد متجاهر هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۱۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، جهان‌بخش سلیمیان مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و به‌منظور کمک به بخش محروم جامعه و سایر اماکن واجد شرایط در سال گذشته، تعداد ۶۴۵ اشتراک رایگان به مددجویان کمیته امداد امام خمین (ره)، سازمان بهزیستی و ایثارگران و اماکن واجد شرایط واگذار شد.

وی افزود: از این تعداد ۴۵۱ مورد به مددجویان کمیته امداد، ۱۱۱ مورد به مددجویان بهزیستی، ۲۹ مورد به خانواده شهدا، ۳۲ مورد به جانبازان و ۲۲ مورد نیز به سایر واجدین شرایط واگذار شده است.

سلیمیان با اشاره به اینکه متقاضیان واجد شرایط دریافت اشتراک رایگان گاز فقط برای یک‌بار از پرداخت حق انشعاب معاف هستند، تصریح کرد: متقاضیان مشمول می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از دستگاه متولی و ارائه آن در زمان اشتراک‌پذیری از این امتیاز قانونی برخوردار شوند.

وی تأکید کرد: بر اساس بند (د) ماده ۳۹ قانون بودجه سال ۹۲، افراد تحت پوشش سازمان‌ها و نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و خانواده ایثارگران (جانبازان بالای ۲۵ درصد و خانواده شهدا) با ظرفیت مصرفی ۶ مترمکعبی می‌توانند از اشتراک رایگان شرکت گاز بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری در پایان، خاطرنشان کرد: این اقدام به‌منظور محرومیت‌زدایی و حمایت از خانواده‌های کم‌بضاعت همچنان در دستور کار گاز استان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901241

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد