Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران ایر ؛ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در آستانه ورشکستگی قرار دارد.   به گزارش خبرنگار عصرخبر، مهم ترین ایرلاین کشور به دلیل بدهی‌های سنگین و عدم تسویه تسهیلات بانک‌ها که به واسطه تامین هزینه‌های جاری این ایرلاین فراهم شده در نقطه‌ای قرار گرفته که احتمال تعطیلی این هواپیمایی رسمی دولتی شنیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  میزان بدهی های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تا کنون قریب به ۷هزارمیلیارد تومان و۷۰۰ میلیون دلار بدهی برای امور متفاوتی نظیر تسهیلات بانکی می باشد.   آنطور که پیداست تامین حقوق و امور بازنشسته‌های این شرکت نیز مدت زیادی ست از روال خارج شده که علت آن عدم سوددهی صندوق بازنشستگی کارکنان هما می باشد.   «هما» که نام معتبری در پرواز بر فراز آسمان ایران به شمار می‌آید حالا فعالیت هواپیماهایش به خاطر تامین نشدن هزینه های جاری و بدهی های سنگین به نصف سنوات گذشته رسیده و تعلیق متعدد در چندماه گذشته این هواپیمایی را دچار اختلال و مشکل کرده است.   آنطور که پیش از این در رسانه‌ها منتشر شد مدیریت این هواپیمایی از کمیسیون تلفیق مجلس برای حل مشکلات این شرکت درخواست یاری داشته اما سیاهه سنگین بدهی‌های موجود نشان می‌دهد که این حمایت، از سوی مجلس اتفاق نیفتاده و در بودجه ۱۴۰۰ نیز تا این لحظه از اختصاص بودجه برای «ایران ایر» خبری نیست. در حالی که دولت موظف است بدهی های این شرکت بزرگ دولتی را پرداخت کند.   از سوی دیگر شنیده ها از دریافت تسهیلات ۵۰۰ میلیاردی برای کرونا توسط این شرکت حکایت دارد که بازپرداخت ماهیانه ۳۸ میلیارد تومان تنها یک قلم از اقلام بدهی های سنگین «ایران ایر»؛ یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی فعال در خاورمیانه است.  

باید دید این ایرلاین بین المللی کشور که تنها مسیر پروازی به سمت اروپا هم هست در ادامه مسیر می‌تواند بقای خود را با حمایت احتمالی و اختصاص بودجه حفظ کند یا این بدهی‌ها این شرکت را به ورشکستگی می‌رساند.

لینک کوتاه: asriran.com/003Cva

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بدهی ایران ایر هما ورشکستگی ایران ایر بدهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش

ایسنا/هرمزگان محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش در سالن پایانه جدید مسافربری فرودگاه کیش به بهره برداری رسید.

 ابوالفضل اسناوندی مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش با قدردانی از آماده شدن و تجهیز سریع و به موقع محل جدید اعزام و آماده سازی پروازها (دیسپچ) در کیش، گفت: امیدواریم با جابجایی انجام شده، تاخیر پروازها کاهش پیدا کند و تشریفات پیش از پرواز و بررسی پروازها افزایش یابد.

در این مراسم مدیرکل فرودگاه بین المللی کیش و جمعی از معاونین و مدیران شرکت هواپیمایی کیش حضور داشتند.

دیسپچ به مراحل اعزام و آماده سازی یک پرواز گفته می‌شود و دقیقا همراه با رعایت دقیق مقررات و قوانین فنی و ایمنی به همراه رعایت نکات سازمان‌های بین المللی برای پرواز است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان
  • بدهی ۶۰ همتی به شرکت گاز مربوط به صنایع عمده کشور است، نه فقط پتروشیمی ها
  • لغو پرواز‌های شرکت هواپیمایی ایران ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • پروازهای تهران به ایلام لغو شد
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام و بالعکس
  • سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی معلمان نیکوکار برای آزادی همکارشان
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش