Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@20:55:11 GMT

یادگاری از جنگ جهانی دوم در خیابان‌های کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۱۴۴۲

یادگاری از جنگ جهانی دوم در خیابان‌های کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه یک جیپ ویلیز مدل 1942 قدیمی ترین خودرو کرمانشاه و یادگاری از جنگ جهانی دوم هنوز هم سرحال و قبراق در خیابان های کرمانشاه حرکت می کند.

کامیار دانشگر مالک این خودرو در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه این جیپ، قدیمی ترین خودرویی در ایران است که حرکت می کند، اظهار کرد: هرچند در حال حاضر در موزه های تهران خودروهایی را هم داریم که مربوط به دوره مظفرالدین شاه هستند، اما در حال حرکت نیستند و در موزه قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مدل این خودرو مربوط به سال 1942 میلادی است و خودرویی نظامی متعلق به جنگ جهانی دوم در ارتش آمریکا بوده و کاربردهای نظامی و مخابراتی و خدماتی داشته است.

دانشگر این خودرو را تنها نمونه با پلاک ملی از این مدل خودرو در ایران دانست و گفت: تعدادی از این خودروها پیش از انقلاب برای ارتش وارد ایران شدند که به همراه آنها تعداد زیادی هم قطعات یدکی آنها وارد شد، برای همین سال گذشته توانستم بخشی از قطعاتش را در بازار پیدا کنم و بخشی را هم از خارج از کشور وارد کردم تا آن را بازسازی کنم.

رئیس کمیته خودروهای کلاسیک هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان اضافه کرد: جمعا سال گذشته با حدود 400 میلیون تومان توانستم این خودرو را مطابق با فابریک کارخانه و با ادوات جنگی و خدماتی همان زمان کاملا بازسازی کنم و حالا هم در زمانی که هوا خوب باشد در خیابان با آن تردد می کنم، اما در روزهای بارانی آن را در پارکینگ نگه می دارم.

مالک قدیمی ترین خودرو کرمانشاه درخصوص مشکلات نگهداری چنین خودروهایی هم گفت: متاسفانه پیدا کردن قطعات خودرو های کلاسیک در حال حاضر به سختی انجام می شود و از طرف دیگر به این دلیل که می گویند میزان آلایندگی آنها بالاست هم به آنها کارت سوخت تعلق نمی گیرد،  درحالیکه این خودروها از بسیاری از خودروهای جدید آلایندگی کمتری دارند و این را می توان با آزمایش راستی آزمایی کرد.

وی به مشکل تردد خودروهای کلاسیک در استان هم اشاره کرد و گفت: البته برای این خودرو پلاک ملی گرفته ام، اما اکثر خودروهای کلاسیک در استان چون پلاک قدیمی دارند، برای تردد خصوصا زمان برپایی نمایشگاه ها مشکل دارند.

رئیس کمیته خودروهای کلاسیک استان در ادامه از وجود بیش از 90 خودرو کلاسیک در استان خبر داد و افزود: تاکنون این تعداد خودرو کلاسیک را شناسایی کرده ایم که هر ساله در نمایشگاه هایی که برپا می کنیم، تعدادی از آنها حضور پیدا می کنند.

وی ادامه داد: معمولا خودروهایی که حداقل 30 سال از ساخت آنها گذشته باشد و خط تولید آنها متوقف شده را جزو خودروهای کلاسیک می دانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی خودرو کلاسیک كرمانشاه جنگ جهانی دوم خودروهای کلاسیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۱۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور

«نادعلی» سخنگوی شورای شهر تهران:پس از آنکه دلال‌ها و مافیای خودرو نتوانستند نقشه‌ها و منافع کلان و نجومی خود را در موضوع خرید خودروهای برقی تأمین کنند و قراردادهای خرید خودروهای برقی شهرداری تهران امید آنها رو ناامید کرده، اکنون بازوی رسانه‌ای این باند با پول‌پاشی میان برخی افراد و رسانه‌ها تلاش می‌کند تا مانع از اجرایی شدن ورود تکنولوژی خودروهای برقی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شود.

این در حالی است که چندی پیش برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اعلام‌کرده بودند مافیای خودرو در مسیر واردات خودروی باکیفیت و ارزان به کشور سنگ‌اندازی می‌کنند.

کد خبر 847594 منبع: تسنیم برچسب‌ها خودرو - جهانی خبر مهم خودرو - ایرانی خودرو

دیگر خبرها

  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • چراغ شور خودروهای کلاسیک (فیلم)
  • خودروهای غرق شده در پارکینگ کارخانه خودروسازی در بم | ویدئو
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • عکس یادگاری پسر علیرضا بیرانوند با رونالدو
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه