Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثمینی با بیان اینکه شیوع و مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش یافته است گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم همچنان ضروری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، محمود ثمینی در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که در استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به گزارش وزارت بهداشت در مورد بیماری کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم، استان لرستان جز استان‌های بسیار خوب ارزیابی شده و هم اکنون در وضعیت زرد قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت مصوبات ستاد کرونا باعث کاهش آمار مرگ و میر و میزان بستری ها در استان لرستان شده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت زرد استان لرستان ممنوعیت در ورود به شهرها برقرار است و رعایت ممنوعیت تردد شبانه طبق مصوبات ستاد ملی کرونا از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در مرکز استان و شهرستان بروجرد اعمال می‌شود.

ثمینی با اشاره به کاهش آمار مبتلایان به بیماری کرونا گفت: طبق مصوبه ستاد ملی، در استانها و یا شهرستان هایی که وضعیت مرگ و میرهای ناشی از کرونا دو نفر در ۱۰۰ هزار نفر باشد و روند کاهشی ابتلا به کرونا مشهود باشد وضعیت آبی اعلام می شود که در وضعیت آبی تمام صنوف و مشاغل با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت خود را انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر نسبت به دو ماه پیش میزان مرگ و میر ۴۵۰ درصد کاهش داشته، میزان مبتلایان ۳۴ درصد و تعداد بستری ها ۳۶۶ درصد کاهش یافته است.

معاون استاندار با تاکید بر رعایت مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از افراد در شرایط زرد در برخی از اجتماعات مثل عزاداریها و مناسبت ها حضور یافته که اگر مصوبات ستاد ملی و استانی رعایت نشود، دوباره ممکن است شرایط کرونا به حالت بحرانی برگردد.

وی افزود: مردم همچنان اقدامات پیشگیرانه را رعایت نمایند و در سطح استان اگر مسئولی پروتکل ها و مصوبات و مقررات را رعایت نکند حتما برخورد قانونی خواهد شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مصوبات ستاد پروتکل ها مرگ و میر ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۱۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: احداث سیل بندها و بندسارها در اطراف شهرهای استان سیستان و بلوچستان از اقدامات خوب در راستای جمع‌آوری روان‌آب‌ها محسوب می‌شود. - اخبار استانها -

منصور بیجار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: احداث سیل بندها و بندسارها در اطراف شهرهای استان سیستان و بلوچستان از اقدامات خوب در راستای جمع‌آوری روان‌آب‌ها محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: بازدیدهای مکرر میدانی در بارندگی‌های خوب چند روز اخیر به خصوص در شهر زاهدان نشان داد اجرای طرح‌های مطالعاتی در چند سال گذشته برای هدایت روان آب‌های حاصل از بارندگی، چگونه در کاهش میزان مخاطرات و استحصال روان‌آب‌ها تأثیرگذار خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که باید قدردان این نعمت الهی بود، پس از کاهش سرعت آب با مدیریت آب و هدایت و نگهداری آنها در نقاط پیش‌بینی شده بر اساس طرح‌های بالا دستی، درصد قابل ملاحظه‌ای از این آب‌ها در سیراب کردن سفره‌های زیرزمینی تأثیرگذار خواهند بود.

بیجار افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که همواره قبل از وقوع مخاطره‌ها در الویت قرار دارد و سبب کاهش خطر، سوانح و حوادث می‌شوند؛ اطلاع‌رسانی به موقع است و یکی از این ظرفیت‌هایی که در این مدت از آن استفاده شد، شوراها بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: همانگونه که اعضاء شورا از بطن مردم و با انتخاب آنها انتخاب می‌شوند و یکی از دغدغه‌ها و وظایف آنها همکاری با مسئولین اجرائی و نهادها و سازمان‌های مملکتی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و عمرانی، بنا به‌ درخواست آنان است؛ مسلماً میزان پاسخ دهی و اقدامات اعضاء شورا در اینگونه مواقع برای کاهش مخاطرات، در ارزیابی عملکرد آنها، از الویت‌های این دستگاه نظارتی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • اقدامات اولیه ثبت جهانی «فلک‌الافلاک» باید تا مردادماه انجام شود
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد