Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: اصلی‌ترین موضوع تهدید و مرگ و میر بیماران کرونایی در استان اردبیل مربوط به افراد دارای بیماری زمینه‌ای است که بیشترین قربانی کرونا را به خود اختصاص داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلسه ستاد مقابله با کرونا در اردبیل با حضور مسئولان و دستگاه‌های اجرایی برگزار شد و در این نشست نسبت به تهدیدات وضعیت کنونی در مقابله با کرونا پرداخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه هر کدام از مسئولان به نقطه‌نظراتی در ارتباط با کاهش شیوع کرونا و قطع زنجیره انتقال آن پرداختند و این مشکل را نیازمند رسیدگی‌های ویژه و اساسی عنوان کردند.

کرونای انگلیسی در بین مردم جدی گرفته شود

شهرام حبیب‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل پیش از ظهر امروز در این جلسه اظهار داشت: اصلی‌ترین موضوع تهدید و مرگ و میر بیماران کرونایی در استان اردبیل مربوط به افراد دارای بیماری زمینه‌ای است که بیشترین قربانی کرونا را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به این که باید عادی‌انگاری و سهل‌انگاری را به عنوان بزرگ‌ترین دشمن این روزها بپنداریم، ادامه داد: با توجه به این که مردم به دلیل عادی انگاشتن این موضوع به صورت عادی به فعالیت‌های روزانه می‌پردازند، از حضور در تجمعات واهمه ندارند، استفاده از ماسک را مهم نمی‌دانند، رعایت بهداشت را الزامی تلقی نمی‌کنند این مسئله هر روز بر نگرانی ما می‌افزاید.

حبیب‌زاده تصریح کرد: با توجه به این که به خاطر عادی‌انگاری سه پیک بیماری کرونا را طی کرده‌ایم بی‌شک در صورت ادامه این وضعیت رسیدن پیک‌های بعدی نیز در بازه زمانی یک ماه تا دو ماه آینده دور از انتظار نخواهد بود که نیاز است از هم‌اکنون برای جلوگیری از این بحران فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود.

وی اظهار کرد: برای تداوم وضعیت فعلی و نسبتاً پایدار کرونایی در استان باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به عنوان یکی از وظایف مهم و اساسی مبنای کار قرار گیرد و از برگزاری مراسمات عزا و عروسی به شدت پرهیز شود چرا که اگر یک ناقل ویروس در مراسم وجود داشته باشد سبب پخش شدن ویروس در کل محیط خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به این که ویروس جدیدی به نام کرونای انگلیسی شناخته شده و احتمال شیوع آن وجود دارد نیاز است تا در این زمینه با تمام حساسیت و اهتمام در برابر محافظت از خود و دیگران عمل کرد.

حفظ وضعیت فعلی کرونایی کاری بسیار دشوار است

بابک نخستین، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اردبیل نیز در این جلسه، گفت: حفظ وضعیت فعلی کرونایی کاری طاقت‌فرسا و دشوار است و باید در این زمینه از همه‌گیر شدن این ویروس جلوگیری به عمل آید.

وی با اشاره به این که رفع مشکلات و نارسایی‌ها در فعالیت برخی اماکن عمومی اعم از تالارها و چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها نیازمند برنامه‌ریزی‌های اساسی است، بیان کرد: با توجه به این که ابتلای کرونا در بین مسافران و نیز از مسافران به سایر افراد بیشتر است که به همین منظور باید اقدامات مناسبی انجام یابد.

نخستین تصریح کرد: قدرت انتقال کرونای انگلیسی 70 برابر بیشتر از کرونای عادی است که به همین منظور نیاز است تمام سعی و تلاش خود را انجام دهیم تا از شیوع آن در سطح جامعه جلوگیری به عمل آید و همه‌گیر نشود که این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی‌های اساسی و مهم است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اردبیل اظهار کرد: از هم‌اکنون برای کنترل شیوع کرونا شب عید باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یابد چرا که بعد از اوج شیوع این بیماری برای مقابله با آن نمی‌توان آن طئر که باید اقدامی انجام داد.

واشنگتن‌پست: فشار کاخ سفید باعث تایید زودهنگام واکسن کرونای فایزر شدپلاسمای فرد بهبودیافته کرونا تا چه مدت مثمرثمر است؟کرونا در جهان/ آمریکا در حال ثبت رکورد جهانی 400هزار مرگ از میان شهروندان خود!+ جدول تغییرات

اجرای رزمایش پیشگیری از شیوع کرونا در محلات پرخطر اردبیل

در ادامه مسعود امامی‌یگانه، فرماندار اردبیل نیز اظهار داشت: برگزاری رزمایش پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در محلات پرتردد اردبیل با هدف جلوگیری از شیوع این ویروس در دستور کار است و به همین منظور تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام یافته است.

وی با اشاره به این که محوری‌ترین هدف از اجرای این رزمایش ارائه آموزش‌های لازم به افراد بالای 65 سال و دارای بیماری زمینه‌ای و بارداران است، گفت: درصدد هستیم با ارائه آموز‌ش‌های بهداشتی و شناسایی مناطق پرخطر در راستای کاهش شیوع این ویروس اقدامات لازم را انجام دهیم.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: اجرای این طرح به صورت اولویت‌بندی در مناطق پرخطر شناسایی شده عملیاتی خواهد شد که در این زمینه تمهیدات و هماهنگی‌های لازم به عمل آمده و در این زمینه به دنبال غربالگری و شناسایی افراد مشکوک برای کاهش شیوع ویروس هستیم.

امامی‌یگانه با اشاره به فعالیت 32 اکیپ هلال احمر در سطح شهر خبر داد و ادامه داد: اکیپ‌های نظارتی و اجرایی نیز در راستای اجرای این طرح در حال فعالیت هستند که تمام سعی و تلاش ما ریشه‌کن کردن این ویروس منحوس و رسیدن به یک وضعیت متعادل پایدار است.

وی اظهار کرد: اجرای طرح غربالگری کرونایی در مناطق روستایی و شهری با موفقیت در حال اجراست و به خوبی پیش رفته است که امیدواریم با تلاش‌های انجام یافته به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

انتهای پیام/143/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دارای بیماری زمینه ای دانشگاه علوم پزشکی برنامه ریزی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۱۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند

 سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در این نشست مشترک مدیران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: طبق آمار، ۵۹ درصد تصادفات شهر تهران در بزرگراه ها رخ داده که مهمترین عامل آن سرعت غیرمجاز بوده است.

 به نقل از پایگاه خبری شهر، وی تاکید کرد: مناطق ۴ و ۱۲ در صدر آمار تصادفات در پایتخت قرار دارند.

وی افزود: هر چقدر حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند شاهد کاهش حضور خودروهای شخصی در معابر، روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

شهریار افندی‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به تردد ۲۵ میلیونی مردم پایتخت با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی گفت: ارتقای هوشمندسازی سیستم حمل ونقل شهر تهران از اهداف این نشست است. ضمن اینکه کارهای مشترکی در بحث پارکینگ های حاشیه ای و مدیریت بار در سیستم شبکه معابر خواهیم داشت.

منبع: ایسنا

tags # پلیس راهنمایی و رانندگی ، تصادفات رانندگی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • تالاب درگه سنگی نقده دارای بیشترین حجم آب است
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • تالاب درگه سنگی دارای بیشترین حجم آب در بین تالابهای فصلی نقده
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند