Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@00:21:30 GMT

فارس میزبان ۱۵ شهید گمنام گلگون کفن

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۱۵۷۹

فارس میزبان ۱۵ شهید گمنام گلگون کفن

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس صبح امروز در نشست خبری، اظهار کرد: در آستانه چهل و سومین دفاع مقدس و پس از ۳ سال انتظار استان فارس امسال میزبان ۱۵ شهید گلگون کفن است.

او با اشاره به وجود ۱۲۴ یادمان شهدای گمنام دفاع مقدس در استان فارس و خاک سپاری ۳۳۴ شهید گمنام در این یادمان ها، افزود: هر کدام از این یادمان‌ها امامزاده و یا تجلی مراکز فرهنگی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ کوشکی همچنین ضمن قدردانی از مردم و مسئولان برخی شهرستان‌ها در حفظ و آبادانی یادمان‌های شهدای گمنام، از برخی مدیران و مسئولان استانی که در رسیدگی به ۳۰ یادمان به وعده‌های خود عمل نکردند نیز گلایه و اعلام کرد که در ۴۵ روز آینده اسم مسئولین و شهرستان‌ها به عموم به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

او بی تفاوتی نسبت به شهداء را ظلم و جفا عنوان کرد و افزود: امروز همه تکلیفشان در قبال شهداء میدانند و یادمان‌های شهدای گمنام مفاخر ملی ما هستند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس با اشاره به اینکه رسیدگی به یادمان‌های شهدای گمنام یک مطالبه مردمی است، تصریح کرد: متولی گلزار شهداء بنیاد شهید و متولی یادمان‌های شهداء اداره حفظ آثار و نشر دفاع مقدس است و از مسئولان و فرمانداران در خواست داریم برای تحقق وعده هایشان، برای تکمیل یادمان‌های شهدا اعتبارات مناسیب پیش بینی و خیران نیز ورود کنند.

او از میزبانی استان فارس از ۱۵ شهید گمنام دوران دفاع مقدس خبر داد و بیان کرد: این شهدا مربوط به عملیات‌های کربلای ۵، عملیات رمضان، عملیات تک دشمن سال ۶۷ و لملیات والفجر یک است.

سرهنگ کوشکی اظهار کرد: در ۳۰ نقطه از استان درخواست شهید گمنام داشتیم که در حال حاضر در ۱۲ نقطه تامین شهید شد و در مراحل بعد میزبان در شهرستان‌های دیگر نیز شهید خواهیم داشت.

او با اشاره به تشییع و خاکسپاری ۶ شهید در شهرستان شیراز، گفت: در روز پنج شنبه ۲۵ دی ماه دو شهید در بهشت احمدی تدفین و به خاک سپرده خواهد شد.

سرهنگ کوشکی ادامه داد: یک شهید در پشتیبانی منطقه ۲ ارتش، یک شهید در پادگان شهید بهمن باقری، یک شهید در دانشگاه علوم پزشکی گراش، یک شهید در شهر ششده و قره بلاغ شهرستان فسا، یک شهید در دانشگاه آزاد اسلامی آباده، یک شهید در دانشگاه آزاد اسلامی فیروزآباد، دو شهید در شهرستان خفر، دو شهید در دانشگاه جهرم و موسسه علوم قرانی، یک شهید در دانشگاه صنعتی و یک شهید در لشکر ۱۹ فجر تدفیع و به خاک سپرده خواهند شد.

او از مراسم استقبال پیکر پاک شهدای گمنام در روز چهارشنبه ۲۴ دیماه ساعت هشت صبح در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز با حضور مسیولان با رعایت اصول بهداشتی اطلاع داد و گفت: برنامه ریزی برای تشییع پیکر پاک شهدا در سطح شهر شیراز نیز شده است.

سرهنگ کوشکی در پایان از انتخاب و تقدیر ۳ رسانه فعال در استان که بیشترین نقش در ترویج ۴۰ سالگی انقلاب داشتند سخن گفت و افزود: از رسانه‌های برخط و مطبوعات در جهت اطلاع رسانی اخبار شهدا قدردانی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهدای گمنام شهید گمنام دفاع مقدس یک شهید در دانشگاه یادمان های شهدا سرهنگ کوشکی شهدای گمنام شهید گمنام یادمان ها دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۱۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس

پیکر پاک یک شهید گمنام از جوانان رشید ایران زمین در دوران پرافتخار دوران دفاع مقدس امروز در دانشگاه قم بر روی دستان دانشجویان نسل جدید انقلاب تشییع شد.

دانشجویان دانشگاه قم بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به مراسم بدرقه‌ی پیکر یک لاله‌ی گمنام آمدند و با ادای احترام به مقام این شهید والامقام، علت حضورشان را قدردانی از شهیدان و خانواده‌های صبورشان بیان کردند.

این شهید گمنام که در عملیات کربلای پنج به فیض شهادت نائل آمد؛ یکی از دو شهیدی است که عصر جمعه در قم تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده خواهند شد.

در پایان مراسم هم دانشجویان اساتید و طلاب با تجمع در ورودی دانشگاه از جنبش ضد صهیونیستی دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا حمایت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شدند
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند
  • پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در مسجد جمکران آرام گرفت
  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • استقبال از ۲ شهید گمنام در فرودگاه کرمان
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس