Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@04:52:16 GMT

تاثیر ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۱۷۳۹

تاثیر ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو چگونه است؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، افراد به دلایل مختلف مثل سانحه و حوادث، بیماری‌ها و دلایل ژنتیکی ممکن است موهای خود را از دست بدهند و دچار ریزش مو شوند. پزشک بعد از معاینه و آزمایشات مختلف دلیل از دست دادن موها را پیدا کرده و بهترین روش درمان را تشخیص می‌دهد. اگر پزشک برای درمان عمل کاشت مو را روش مناسب درمان تشخیص دهد، بعد از درمان فرد باید از داروهای تقویتی خاصی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله تاثیر ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو را بر اساس نتایج جدیدترین مقالات علمی بررسی خواهیم کرد.

کاشت مو چیست؟

در مقاله کاشت مو کلینیک صدف می‌خوانیم: «کاشت طبیعی مو یک فعالیت زیبایی است که به انتقال فولیکول‌های مو از یک نقطه در سر یا بدن به قسمت‌های جلویی و میانی سر در افراد می‌گویند. قسمتی که فولیکول‌ها از آن برداشت می‌شوند، «بانک مو» و نواحی بدون موی سر که فولیکول‌ها در آن قرار می‌گیرند، قسمت «دریافت کننده» نام دارد. عمل کاشت مو بسته به تعداد موهای کاشته شده، ممکن است چهار تا هشت ساعت در یک روز و در مواردی دو روز زمان ببرد. اکثر مراجعان در طول جراحی به هوش بوده و فقط بی‌حسی در قسمت پوست سر آن‌ها اعمال می‌شود».

اهمیت مراقبت‌های بعد از کاشت مو

بعد از کاشت مو فولیکول‌های تازه کاشت شده بسیار آسیب پذیر هستند. به همین دلیل باید از آنها مراقبت کرد تا آسیب نبینند. به علاوه ناحیه اهدا کننده که بخیه خورده و گیرنده دارای زخم است و باید به خوبی و مرتب ضد عفونی شود تا دچار عفونت نشده و با بهبود زودتر زخم دوران نقاهت به سرعت سپری شود. برای جلوگیری از عفونت و سپری شدن راحتتر این دوران و ریزش کمتر گرافت‌های تازه کاشته شده پزشک داروهایی تجویز می‌کند.

چرا باید بعد از کاشت از داروهای تقویت مو استفاده کرد؟

در مقاله داروهای تقویتی بعد از کاشت مو سایت صدف گفته شده: «اصولا برای کم کردن درد و عوارض عمل و کوتاه کردن دوران نقاهت دارو تجویز می‌شود. همچنین برای افزایش موفقیت عمل نیز داروهای تقویتی تجویز می‌شود که فرد باید بعد از عمل به دقت همانطور که دکتر تجویز کرده داروها را مصرف کند. بعد از عمل موها دچار ریزش می‌شوند. برخی داروها به کاهش ریزش موها کمک می‌کنند. برخی داروها نیز به افزایش رشد موها کمک می‌کنند. برخی داروها از عفونت زخم‌های ایجاد شده در عمل جلوگیری کرده و برخی دیگر از دردهایی که ممکن است بعد از عمل پیش آید جلوگیری می‌کنند».

ماینوکسیدیل چیست؟

در سال ۱۹۷۹ ماینوکسیدیل خوراکی برای درمان بیماران مبتلا به فشار خون شدید تأیید شد. گزارش‌ها مبنی بر افزایش رشد موی بدن و سر در بسیاری از بیمارانی که از این داروی ضد فشار خون استفاده می‌کردند، منجر به توسعه بالینی فرمولاسیون موضعی این دارو شد.

سپس محلول موضعی Minox-idil ۲٪ توسط FDA برای درمان آلوپسیایین آندروژنتیک مردانه (۱۹۸۸) و زنان (۱۹۹۲) تأیید شد.

تاثیر ماینوکسیدیل بر روند رشد مو بعد از کاشت

بر اساس تجربیات بالینی جراحان، استفاده از ماینوکسیدیل باعث رشد مجدد مو در بیماران پیوند مو با فولیکول‌های زنده، اما با عملکرد فوق العاده بهتر در منطقه پیوند است و باعث افزایش تراکم مو، سرعت رشد مجدد فولیکول‌های پیوندی و تکمیل نتیجه جراحی با کاهش سرعت یا توقف ریزش بیشتر مو می‌شود.

به نظر می‌رسد مکانیسم عملکرد ماینوکسیدیل موضعی با توجه به تحریک رشد مو به اتساع عروق وابسته باشد. ۳ محلول موضعی مینوکسیدیل مستقیماً برای بزرگ شدن فولیکولهای کوچک شده و دی آمترهای ساقه‌های موی تولید شده عمل می‌کنند.

چرخه رشد مو

رشد مو یک فرآیند پویا است که با چرخه‌های تکرار رشد فعال (آناژن، ۲-۶ سال)، تکامل (کاتاژن، ۲-۳ هفته) و استراحت (تلوژن، ۲-۳ ماه) مشخص می‌شود. همیشه، تقریباً ۹۰٪ از فولیکول‌های تمام پوست در فاز آناژن رشد فعال دارند.

به کمک ماینوکسیدیل فولیکل های موی تلوژن به فولیکول‌های موی آناژن تبدیل می‌شوند و آناژن رشد مو طولانی می‌شود و در نتیجه روند ریزش مو کاهش می‌یابد.

نحوه مصرف ماینوکسیدیل چگونه است؟

در مقاله ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو سایت صدف می‌خوانیم: «در صورتی که پزشک متخصص به شما اجازه استفاده از این محلول را بدهد، باید روزی دوبار و هر مرتبه ۱ سی‌سی به آن قسمت از پوست که تحت عمل کاشت مو قرار گرفته است بمالید. تقریباً یک ساعت زمان می‌برد تا ماینوکسیدیل جذب پوست شود به همین خاطر حداقل یک ساعت بعد از استعمال این محلول از خیس کردن و شستشوی پوست خودداری کنید».

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5118379

منبع: مهر

کلیدواژه: کاشت مو جراحی زیبایی کسب و کار کسب و کار واحد صنعتی کسب و کارهای اینترنتی گروه خودروسازی سایپا گروه صنعتی ایران خودرو اینترنت انرژی تبلیغات بورس پهنای باند اینترنت تجهیزات پزشکی گل و گیاه اندروید تولید خودرو بعد از کاشت مو فولیکول ها رشد مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۱۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان

 علیرضا مالکی رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از ۳ تا ۵ سالگی است، متاسفانه به علت عدم مراجعه، تعداد زیادی از بیماران از سن مناسب کاشت حلزون خارج شده اند.

  مالکی افزود: از والدین عزیز بیماران ناشنوا در کلّ استان می‌خواهم تا در زمان لازم و قبل از اینکه خیلی دیر شود برای شروع فرایند درمان به مرکز کاشت حلزون واقع در بیمارستان فوق تخصصی الزهراء (س) زاهدان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده اند و در نوبت کاشت حلزون در بیمارستان تخصصی الزهرا (س) زاهدان قرار دارند.

 مالکی افزود: با حضور نیرو‌های متخصص و کادر درمانی خبره و تجهیزات به روز، در مرکز فوق تخصصی کاشت حلزون زاهدان خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های زیاد ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • در چه سنی میزان باروری زنان به انتها می‌رسد؟
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • مکملی که ریزش مو را درمان می‌کند