Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: هیچ جای دنیا فعالیت فرهنگی مشمول مالیات نمی‌شود و حتی در جهت کاهش هزینه‌ها به آنها کمک می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک همراه با برخی از اعضای هیات اجرایی از فدراسیون هاکی دیدار کرد.

صالحی امیری گفت: سیاستی را دنبال می‌کنیم که ۱۰ تا ۱۵ نفر از قهرمانان ایران با سیاست جانشین‌پروری استخدام کمیته ملی المپیک شوند که این اتفاق در سال ۱۴۰۰ می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته مهم دوم این است که بتوانیم ایده‌های جدیدی را وارد دستگاه بکنیم تا در خور شأن نظام اسلامی ایران ظاهر شویم.

او با بیان اینکه مجموعه مدیران ما کسانی هستند که سالیان طولانی در ورزش خاک خورده و تلاش کرده‌اند، افزود: انگیزه‌مان از حضور در فدراسیون‌ها بیشتر تلاش برای قدردانی از زحمات عزیزان است. حضور قدیمی جهش جدیدی در هاکی ایجاد کرد البته باید از همه گذشتگان مخصوصا مرحوم شفیع یاد کنیم. معتقدم هیات رئیسه فعلی هاکی می‌تواند جهش بزرگی در هاکی ایجاد کند و هاکی در تراز رشته‌های بزرگ ما قرار بگیرد.

رئیس کمیته ملی‌المپیک در مورد منابع مالی ورزش ایران گفت: همه از منابع وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک آگاه هستیم که محدود و مطالبات بسیار زیاد است. اگر منابع قبلی را داشتیم اما با جهش ارز و گرانی چند برابری مواجه نمی‌شدیم امروز شرایط متفاوت بود اما افزایش اعتبار ما ۳۰ درصد بود در حالی که درخواست فدراسیون‌ها خیلی بیشتر است. در چنین شرایطی پاسخ به مطالبات ۵۳ فدراسیون خیلی سخت است‌.

او دراین زمینه افزود: در این شرایط مجلس باید به کمک ورزش بیاید. خوشبختانه مجلس با نگاهی روشن و آگاهانه راجع به ورزش قضاوت می‌کند که از آنها تشکر می‌کنم. راه دوم  اسپانسر است، اکثر کشورها بدون استثنا منابعشان خارج از دولت است. راه سوم شهرداری هاست.

او به راه‌های تامین مالی ورزش اشاره و بیان کرد: اول انتظارمان از مجلس، دوم نهادها اقتصادی، دستگاه ها و کارخانجات و سوم شهرداری‌هاست. در همه دنیا شهرداری ها مسئولیت قبول می‌کنند که خوشبختانه هاکی در جمع خود از حضور عضو شهرداری نیز بهره‌مند است و با این هیات رئیسه می‌تواند الگویی برای فدراسیون‌های دیگر باشد.

صالحی امیری خواستار حذف مالیات از فدراسیون‌های ورزشی شد و گفت: از مجلس انتظار می‌رود که در جهت حذف مالیات از فدراسیون‌های ما تلاش کند. هیچ جای دنیا فعالیت فرهنگی مشمول مالیات نمی‌شود و حتی در جهت کاهش هزینه‌ها به آنها کمک می‌کنند. نهادهای اقتصادی اگر در جهت توسعه ورزش قهرمانی و همگانی به ورزش کمک کنند از مالیات آنها کم می‌شود نه اینکه از فدراسیون‌ها مالیات بگیریم. کجای دنیا از نهادی که برای تولید ورزش، نشاط و غرور تلاش می‌کند، مالیات می‌گیرند؟ این فقط در ایران وجود دارد. 

صالحی‌امیری گفت: فدراسیون‌ها هنوز درگیر مالیات هستند و به نظر می‌رسد حالا که بودجه در مجلس است، یک ماده واحده گنجانده شود مبنی بر اینکه دستگاه‌ها بودجه خود را برای ورزش هم بگذارند و دوم اینکه فدراسیون‌ها از مالیات معاف شوند. اگر این تبصره با حمایت مجلس صورت بگیرد بزرگترین خدمت به ورزش خواهد شد در این صورت جهشی در ورزش خواهیم دید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک فدراسیون ها صالحی امیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۱۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هینن: باید بفهمم چرا والیبال چین در میان بزرگان جهان نیست

سرمربی جدید تیم ملی والیبال چین گفت: با خودم فکر کردم در این کشور پرجمعیت با این امکانات ورزشی، قطعا استعدادهای زیادی وجود دارد و من باید روزی بفهمم چرا والیبال چین در میان بزرگان جهان نیست. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ویتال هینن، سرمربی بلژیکی و جدید تیم ملی والیبال چین در مورد مسئولیت جدید خود اظهار داشت:‌ والیبال چین همیشه برایم جالب بوده است. سال 2009 به یاد می‌آورم که سرمربی لهستان بودم و با تیم ملی چین در نینگبو بازی کردیم. با خودم گفتم که در این کشور پرجمعیت با این امکانات ورزشی، قطعا استعدادهای زیادی وجود دارد و من باید روزی بفهمم چرا والیبال چین در میان بزرگان جهان نیست.

هینن سرمربی تیم ملی والیبال چین شد

سرمربی تیم ملی چین ادامه داد: من سال 2021 می‌خواستم به چین بیایم اما فدراسیون والیبال این کشور، اعتقادی به مربیان خارجی نداشت. حالا همه چیز تغییر کرده است؛ نتایج تیم چین در فصل گذشته خوب نبود و در رنکینگ فدراسیون جهانی نیز سقوط کرد و حالا سی‌ویکم است. در نتیجه چینی‌ها به سراغ مربی خارجی آمدند و من پیشنهاد آنها را قبول کردم. هدایت چین، چالشی بزرگ و باورنکردنی برای من است. 

هینن تصریح کرد: من از فدراسیون والیبال چین خواستم تا مسئولیتی فراتر از تیم ملی داشته باشم و به توسعه والیبال پایه و آموزش مربیان بومی نیز کمک کنم. معتقدم والیبال مردان چین می‌تواند مثل تیم زنان این کشور در دنیا، جزو بهترین‌ها باشد.

او در پایان گفت: تیم ملی چین در لیگ ملت‌های 2024 حاضر نیست و جواز حضور در جام جهانی 2025 را نیز ندارد. راهی طولانی پیش روی ماست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • کلوپ: هر کجای دنیا باشم، لیورپول را تماشا خواهم کرد
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • هینن: باید بفهمم چرا والیبال چین در میان بزرگان جهان نیست
  • هاشمی: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش و جوانان: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران