Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کووید-۱۹ روز‌به‌روز زندگی ما را بیشتر دچار تغییر کرد و از جهات بسیار زیادی آنقدر سبک زندگی‌ها را تغییر داد که هنوز به حد کافی در رسانه‌ها انعکاس پیدا نکرده است. در خانه ماندن و بسته‌بودن ورزشگاه‌ها یک چالش بزرگ برای کسانی است که همواره مراقب سلامت، وضعیت جسمانی و ظاهر بدن خود بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورزش و تحرک، نقش بسیار مهمی در زندگی برای کنترل وزن، مبارزه با بیماری‌های مزمن، تقویت سیستم ایمنی‌بدن، کاهش استرس و بهبود خلق‌وخو و مبارزه با درد‌های مفاصل و عضلات دارد.

بیشتربخوانید

آینده سفر و گردشگری در جهان با کووید ۱۹ چه می‌شود؟

بی‌حرکتی باعث افزایش وزن می‌شود و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و دیابت را دوچندان می‌کند. نشستن طولانی‌مدت، خشکی مفاصل را در پی داشته و دامنه حرکتی مفاصل را محدود می‌کند. تحلیل‌رفتن عضلات و لاغرشدن آن‌ها به دلیل استفاده‌نکردن، خیلی زودتر از آنچه ما فکر می‌کنیم اتفاق می‌افتد و به این ترتیب فشار روی ستون فقرات و مفاصل بیشترشده و درد در آن‌ها بروز می‌یابد.

در اثر حرکت، گردش‌خون بهتری ایجاد می‌شود و فاکتور‌های حیاتی به مفاصل رباط‌ها و ساختار‌های بافت نرم می‌رسد. در زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ که مشاغل و ورزشگاه‌ها تعطیل هستند، بیرون‌رفتن از منزل یکی از روش‌های ایمن و بی‌خطر برای تحرک‌داشتن حداقلی است. در صورتی که علائم اصلی کرونا وجود داشته باشد مثل تب، سرفه و تنگی‌نفس باید در خانه ماند، اما در غیر این صورت می‌توان بیرون رفت و تحرک داشت به شرطی که در فضا‌های باز رفته و فاصله‌اجتماعی را رعایت کنیم.

دوچرخه‌سواری در مسیر‌های مناسب و راه‌رفتن و دویدن با کفش مناسب از مهم‌ترین راهکار‌های حفظ تحرک است. در روز‌های آلوده، سرد، بارانی و برفی که بیرون رفتن هم مخاطره‌آمیز است درجا دویدن، بالا و پایین رفتن از یک پله نه‌چندان بلند و طناب‌زدن روش‌هایی برای ایجاد تحرک است که باید متناسب با وضعیت زانو‌ها و کمر انجام شود.

تهیه وسایل ساده‌ای مانند دمبل متناسب با سن و آمادگی جسمانی برای تقویت عضلات اطراف بازو‌ها مناسب است. اما اگر علاقه‌ای به خرید آن‌ها ندارید، چند کتاب یا یک کیسه برنج هم می‌تواند جایگزین مناسبی برای دمبل‌زدن باشد تا با دو دست آن را به سمت سینه بالا آورده و عضلات بازوی خود را تقویت کنید. دیدن تصاویر تمرین‌های یوگا یا انجام تمرین‌ها به‌صورت آنلاین با یک مربی هم می‌تواند جبران‌کننده بی‌حرکتی این روز‌های شما باشد. اما اگر سابقه آسیب‌های مفصلی یا درد‌های مزمن مفاصل و ستون فقرات دارید فقط تمرین تحت‌نظر فیزیوتراپیست‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم. از فیزیوتراپیست بخواهید که به‌صورت تصویری در زمانی خاص تمرینات طبی لازم را به شما آموزش دهد. به این ترتیب هم ورزش خواهید کرد، هم درمان خود را ادامه خواهید داد.

منبع: روزنامه جام جم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کووید ۱۹ کرونا ویروس ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۱۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عجیب تن‌هاخ: ما جذاب‌‌ترین تیم لیگ هستیم!‏

به گزارش "ورزش سه"، منچستریونایتد امروز بازی 1-0 برده مقابل ‏برنلی را با اشتباهات فردی با تساوی 1-1 عوض کرد تا امیدهایش به ‏کسب سهمیه چمپیونزلیگ عملا به پایان برسد.‏

سرمربی یونایتد در پایان بازی ادعایی عجیب مطرح کرد و گفت ‏تیمش جذاب‌ترین تیم حال حاضر لیگ برتر است و خوب فوتبال ‏می‌کند و فقط نمی‌تواند از آنها استفاده کند. او که در پایان بازی ‏توسط هواداران هو شده بود به آنها هم تاخت و گفت هوادار نباید ‏درباره تیم تصمیم بگیرد و مسئولیت فقط به عهده سرمربی است. ‏

سوت زدن هواداران بعد از تعویض و بیرون کشیدن ماینو؟
آنها هوادار هستند ولی من باید تیم را مدیریت کنم. وقتی می‌بینم ‏بازی به چیزی نیاز دارد و متوجه می‌شوم که باید تازگی به تیم تزریق ‏کنم این کار را می‌کنم و خواهم کرد. این تصمیم تاکتیکی هم بود. از ‏نظر تاکتیکی عاقلانه این بود که مک‌تامینی را به زمین بفرستم که ‏می‌تواند توپ را نگه دارد و در بازی‌های گره‌خورده خلاق است. ‏

علت از دست دادن این همه فرصت توسط یونایتد؟
هر تیمی فرصت از دست می‌دهد. ولی ما وقتی فرصت از دست ‏می‌دهیم انگار اتفاق عجیبی افتاده. فقط از این حرف می‌زنند ‏درحالیکه ما خیلی فرصت هم ساختیم. در حال حاضر ما یکی از ‏دینامیک‌ترین و جذاب‌ترین تیمهای لیگ هستیم. خوب بازی می‌کنیم ‏و فرصت‌های زیادی ایجاد می‌کنیم. ‏

صعود به لیگ اروپا محتمل‌ترین گزینه است؟
واقعیت‌ها این را می‌گوید. وقتی اینقدر فاصله داریم خیلی سخت ‏است که چهارم بشویم. باید این بازی را می‌بردیم. در چند هفته اخیر ‏خودمان را در موقعیت برد قرار دادیم ولی بعد خراب کردیم و خودمان ‏از دستش دادیم. حالا فاصله آنقدر زیاد شده که در این بخش از ‏فصل نمی‌شود جبران کرد. ‏

دیگر خبرها

  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ادعای عجیب تن‌هاخ: ما جذاب‌‌ترین تیم لیگ هستیم!‏
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!