Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر دختر و پسری که ازدواج می‌کند تمایل دارند تا زندگی موفق و شادی را تشکیل دهند که صمیمیت و احترام در آن وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام انتخاب نو، ازدواج موفق به ازدواجی گفته می‌شود که زوجین از نظر روانی و جسمی در آرامش باشند و اوقات خوب و شادی را در کنار یکدیگر داشته و بتوانند بدون دعوا و کشمکش درباره موضوعات مختلف با یکدیگر مشورتی مفید داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق بررسی‌ها در مراکز مشاوره قبل ازدواج در ازدواج موفق زوجین چیزی را که می‌خواهند به دست می‌آورند و چنانچه نقصی هم وجود داشته باشد، جنبه‌های مثبت روحی و رفتاری، می‌تواند آن را پوشش دهد.

در ازدواج موفق اساسی‌ترین مسئله این است که زوجین زندگی خود را با وجود تمام مسائل دوست دارند و در این زندگی می‌توانند به رشد روانی و شخصیتی دست پیدا کنند.

برخی از ویژگی ها برای داشتن یک ازدواج موفق و مستحکم نقش اساسی دارند و ثابت هستند ولی برخی از ویژگی های دیگر را می‌توان تغییر داد یا با تلاش روی آنها می‌توان روابط را بهبود بخشید. در این مطلب سعی بر آن داریم تا هر دو گزینه را مورد بررسی قرار دهیم.

عوامل استحکام بخش ازدواج:

۱. تناسب بین زوجین: تناسب به معنی هم‌شانی و هم‌طرازی دختر و پسری می‌باشد که با یکدیگر ازدواج می‌کند. در بین مراجعینی که به مراکز مشاوره ازدواج مراجعه می‌کنند، هر چقدر تناسب زوجین در مواردی همچون: فرهنگ، اقتصاد، مذهب و تحصیل بیشتر باشد، ازدواج آنها موفق تر و روبط بین زوجین مستحکم تر خواهد بود.

ازدواج تنها پیوند دو انسان با یکدیگر نیست بلکه پیوند بین دو خانواده می‌باشد که هر چه تناسب بیشتری بین آنها باشد این پیوند مستحکم تر و لذت بخش‌تر خواهد بود.

۲. احترام: پرهیز از بی احترام و شکستن حرمت‌ها در زندگی مشترک باعث می‌شود زوجین بتوانند در هر مشکل و درگیری در نهایت راهی برای حل مسئله پیدا کنند. در یک زندگی مشترک با دوام، زوجین می‌دانند که همسر آنها نزدیکترین فرد در زندگی‌شان است به همین دلیل احترام به یکدیگر و احترام به حریم زندگی مشترک به آنها کمک می‌کند تا زندگی پایه های محکم تری داشته باشند.

زوجی که به یکدیگر احترام می‌گذارند به دیگران و حتی فرزندان خود یاد می‌دهند تا به آنها و به رابطه بین آنها احترام گذاشته و عزت نفس را در آن خانواده افزایش می‌دهد.

۳. آگاهی از مهارت‌های زندگی مشترک: بر اساس نظر خانم دکتر نسرین باقری متخصص روانشناس خانواده و ازدواج، یادگیری و آگاهی از مهارت‌های زندگی مشترک باعث می‌شود تا تنش‌های بین زوجین کمتر و زندگی آنها با اصولی مناسب پیش رود.

مهارت‌های زندگی مشترک شامل موضوعاتی همچون: نحوه گفتگوی موثر، شنوندگی موثر، روش‌های برخورد با مشکلات، نحوه حل مسئله و غیره می‌باشد که زوجین با آگاهی از آنها می‌توانند زندگی بهتر و موفق‌تر داشته باشند.

۴. اهداف مشترک: یکی دیگر از موضوعاتی که باعث می‌شود تا زوجین زندگی مستحکم تری داشته باشند، ساختن و پرورش اهداف مشترک می‌باشد. وقتی زوجین برای هدفی مشترک در کنار یکدیگر تلاش می‌کنند، مسئولیت‌های زندگی مشترک در بین آنها تقسیم شده و هیچ یک از زوجین به تنهایی بار مسئولیت‌های زندگی را به دوش نمی‌کشد.

بر اساس مطالعات در یک مرکز مشاوره خوب کشور همین مسئله کوچک باعث می‌شود تا وقتی زوجین با چالش‌های زندگی رو به رو می‌شوند کسی نقش قربانی را پیدا نکرده و دوش به دوش یکدیگر برای رفع مسئله تلاش کنند.

۵. شناخت مناسب از یکدیگر: شناخت از احساسات، واکنش‌ها، نقاط ضعف و قوت در بین زوجین می‌تواند به آنها کمک کند تا مسئولیت‌های زندگی مشترک را به صورت مناسب تقسیم کرده و در مقابل واکنش های مختلف یکدیگر رفتاری مناسب در پیش گرفته و ازدواجی پایدار و مستحکم داشته باشند.

زوجی که نسبت به یکدیگر شناخت مناسبی ندارند با عدم آگاهی می‌توانند با دست گذاشتن روی نقاط ضعف یکدیگر باعث پیچیده تر شدن چالش‌ها در زندگی مشترک شوند.

۶. وجود اعتماد: اعتماد زن و شوهر نسبت به یکدیگر یکی از ارکان اصلی زندگی موفق را از نظر آقای دکتر محمد رضا تابع جماعت متخصص روانشناس خانواده و ازدواج تشکیل می‌دهد.

وقتی زوجین به یکدیگر اعتماد داشته باشند، روابط آنها صادقانه تر و رفتاری مسئولانه تر نسبت به زندگی مشترک خود در پیش خواهند گرفت. وجود اعتماد برای داشتن یک زندگی مستحکم بسیار ضروری می‌باشد.

۷. صبور بودن: در خانواده‌ای که صبر وجود دارد، کشمکش و درگیری به حداقل خواهد رسید، این صبر می‌تواند در جهت رسیدن به اهداف و یا نشان دادن واکنش مناسب نسبت به همسر یا خانواده او نیز باشد.

بسیاری از افرادی که در زندگی مشترک خود به مشکلات جدی بر می‌خورند از طریق تماس با تلفن بهترین روانشناس برای مشاوره استفاده می کنند، توانایی صبور بودن در مقابل یکدیگر یا مشکلات زندگی را نداشته و می خواهند به سرعت مشکل یا مسئله ایجاد شده را رفع نمایند.

۸. کمک گرفتن از یک متخصص: بسیاری از زوجین در زمانی که با مشکلی رو به رو می‌شوند برای مشورت به سمت خانواده و دوستان می‌روند و از این نکته غافل هستند که تجربیات آنها هر چند بالا با احساسات شان درگیر است.

وقتی دختری برای رفع مشکل با همسر خود به سوی خانواده خود می‌رود، قضاوت خانواده و راه‌هایی که برای حل مسئله به وی ارائه می‌شود توام با احساساتی می‌باشد که خانواده نسبت به دختر خود دارند و همین مسئله می‌تواند باعث شود تا مشکل بین زوجین پیچیده تر شود.

استفاده مناسب از مشاوره در مراکز معتبری همچون مرکز مشاوره و روانشناسی انتخاب نو که بر اساس آگاهی متخصص نسبت به احساسات و توانایی‌های زوجین بدون سوءگیری شخصی می‌باشد می‌تواند به زوجین کمک شایانی در حفظ رابطه و استحکام ازدواج آنها باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مشاوره قبل ازدواج مشاور تلفنی زندگی مشترک داشته باشند ازدواج موفق باعث می شود بین زوجین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۱۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: ایجاد مراکز مشاوره فعال و استفاده از ظرفیت خیرین یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش مشکلات دانشجویان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جهانگیر جوانمرد در نشست با مسئولان فرهنگی دانشگاه ها اظهار داشت: در صورتی که از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها، نخبگان و صاحبنظران به خوبی استفاده شود در پیشگیری از وقوع بسیاری از معضلات اجتماعی به نتایج خوبی دست می یابیم.

وی با انتقاد از فاصله فکری ایجاد شده در بین اساتید و دانشجویان خاطرنشان کرد: تقویت مهارت های ارتباطی از طریق برگزاری دوره های آموزشی و گفتمان بین اساتید و دانشجویان به منظور فراهم کردن فرصت های آشنایی با مشکلات دانشجویان و تلاش برای حل آن ضروری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه مقوله پیشگیری یک امر فرازمانی و فراقوه ای است، گفت: یکی از مهمترین راهکارهای کاهش آسیب‌ها، استرس‌ها و نیز سایر مشکلات دانشجویان، ایجاد واحد‌های مشاوره فعال و مراکز نیکوکاری در دانشگاه‌هاست که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌ها و نهاد‌ها و به ویژه خیرین نسبت به حل و فصل بسیاری از این مشکلات دست پیدا کرد.

در این نشست مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها نیز با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضایی استان از برنامه‌های پیشگیرانه در دانشگاه‌ها به تبیین و تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دادستان: تحقیقات برای دستگیری عوامل مفقودی «یسنا» ادامه دارد
  • ماجرای صف انتظار زوجین و تاخیر در پرداخت وام ازدواج پیگیری شد
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • پیام تبریک مدیرعامل گروه بهمن به مناسبت روز کارگر
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • دغدغه رهبر انقلاب پیرامون فرزندآوری و ازدواج مجرّدان
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد